Hlavní navigace

Google koupil Katango, může mu pomoci ve vylepšení kruhů na Google+

Daniel Dočekal

Vedle Apture (viz Google koupil společnost Apture) koupil tento týden Google ještě další společnost – Katango – www.katango.com. Společnost byla založena zhruba před rokem a řešila algoritmus, který by zlepšil možnosti sociálních interakcí mezi lidmi na sociálních sítích a médiích. Google s Katangem zjevně počítá pro vylepšení kruhů na Google+. Svědčí o tom i status Bradley Horowitze (viceprezident produktového managementu pro Google+):

Vedle Apture (viz Google koupil společnost Apture) koupil tento týden Google ještě další společnost – Katango – www.katango.com. Společnost byla založena zhruba před rokem a řešila algoritmus, který by zlepšil možnosti sociálních interakcí mezi lidmi na sociálních sítích a médiích. Google s Katangem zjevně počítá pro vylepšení kruhů na Google+. Svědčí o tom i status Bradley Horowitze (viceprezident produktového managementu pro Google+):

test 3

Very excited to confirm that we've just acquired Katango! In the earliest days of Google+, I alluded to the fact that we had big plans for Circles,” he wrote. “Are you ready for some magic in your Circles? These folks are magicians!”

Podobně jako Apture má i Katango na svém webu oznámení o akvizici:

Katango was founded a little over a year ago to develop social algorithms that improve people's online social interaction.   We're excited to join the Google+ team and carry on fulfilling that mission.   Google+ is seeing tremendous momentum, so it's a perfect time to join and make Circles smarter for millions of people.

We're incredibly grateful to our investors, team members, and users who made Katango awesome.   We can't thank you enough.

See you on G+!

- The Katango Team

Katango se ve svých snahách zaměřovalo hlavně na Facebook, ale sociální kruhy (ne nutně přímo ty na Google+) mají stejné principy i mechanismy – aplikace pro Facebook od Katanga umožňovala provést analýzu tamních přátel a poté doporučit jejich rozdělení do skupin (Seznamů). Facebook v září právě zmíněné Seznamy rozšířil o něco podobné – Smart Lists ale poskytují jenom problematické výsledky a automaticky vytvářené Seznamy jsou spíš na obtíž, než využitelné. Dílem hlavně proto, že Facebook klasicky nezajímá co uživatel chce a Smart Lists fungují automaticky a bez možnosti ovlivnění. 

Našli jste v článku chybu?