Google má historicky nejnižší hodnocení v žebříčku spokojenosti uživatelů

Google si pohoršil v žebříčku spokojenosti uživatelů, každoročně sestavovaném společností ForeSee Results. Podle ní za to může inzerce, která uživatelům znepříjemňuje život.

Žebříček spokojenosti uživatelů od společnosti  ForeSee Results přinesl překvapení, Google (v kategorii portály a vyhledávací stroje) oproti loňskému roku spadl na historicky nejnižší hodnocení. 

S aktuálními 77 body je sice stále nejlépe hodnocený, ale oproti původním 82 bodům to není žádná sláva. Zajímavé ale je, že poklesly i ostatní hodnocení – Bing z 81 bodů na 76, MSN ze 78 na 74, AOL o tři body na 71. Nejméně pokleslo Yahoo – z původních 78 na 76 (maximální možné hodnocení je 100 bodů).

Ve ForeSee přišli se zajímavým zdůvodněním – podle nich se na nepříznivém hodnocení podílí inzerce, která uživatelům znepříjemňuje život.

ForeSee také uvádějí, že co se loajality uživatelů týče, Google má prakticky stále stejné a věrné uživatele,  pokud jde o ty, kteří používají výlučné jeden vyhledávací nástroj. U konkurentů ale dochází k snižování počtu takovýchto uživatelů, a to dokonce až o 30 % (u Google jde pouze o 6% pokles).

Sociální média také nemají moc spokojené uživatele – Wikipedia zůstává na skóre 78, Pinterest si polepšil o 3 body (na 72 bodů), Twitter o jeden bod (na 65 bodů) stejně jako Facebook (na 62 bodů). Ostatní sociální média vykazují pokles – nejméně LinkedIn (o jeden bod na 62) a nejvíce Google+ (z 78 bodů na 71).

Sociální síť Google+ je tak sice stále hodnocena lépe než Facebook či Twitter, ale zjevně ztrácí svůj původní náskok. Podle ForeSee si uživatelé sociálních sítí navykli ignorovat inzerci, případně tvrdí, že jim reklama vadí. Otázkou je, jak je možné, že uživatelé na Google+ podle ForeSee věnují právě inzerátům nejvíce pozornosti a všímají si jich nejvíce, když na Google+ stále inzerce není zavedená.

KL_NOMINACE

Zpravodajské weby podle Foresee drží laťku, ale i zde najdete změny, byť opravdu pouze o pár bodů.

Horší výsledky vykazuje Fox News, ABC News, CNN a USA Today. Zlepšení jako jediné NBC News. Uživatelům u těchto služeb nejvíce vadí rychlost – pomalé nahrávání videa a dalšího obsahu. 

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 7. 2013 17:03

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »