Hlavní navigace

Google+ má nový vzhled, kopíruje (hlavně) to špatné z Facebooku

16. 5. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Google nasadil nový vzhled pro Google+, který ukazuje silnou inspiraci Facebookem a Pinterestem. V řadě případů bohužel kopíruje to, co se na Facebooku prokázalo jako nepoužitelné.

Až tři sloupečky v responsivním designu

Nový vzhled Google+ je hlavně jakýsi hybrid mezi Pinterestem (dlaždice s příspěvky) a Facebookem. Od toho hlavně převzal (dvou)sloupcové zobrazení, tedy něco, co Facebook po dvou letech opouští. Dvousloupcový koncept Timeline sice vypadá dobře na pohled, ale je prakticky nepoužitelný. Návrat Facebooku k jednosloupcovému uspořádání je už na cestě, možná proto musí Google+ zkusit jít stejně podivnou cestou.

ČÍSLA? Google oznámil, že Google+ používá 190 milionů aktivních uživatelů (jsou aktivní v příspěvcích na Google+). A 390 milionů lidí je aktivních napříč Google (což zahrnuje i používání +1 pro aplikace na Google Play, video telefonování v Gmailu, sdílení videí na YouTube, atd).

Je ale potřeba zdůraznit, že ve skutečnosti je design responsivní a dokáže na extrémně širokém displeji (případně za výrazně nízké lupy) zobrazit až tři sloupce – tedy přesně to, co používá Pinterest (který ovšem sloupců umí zobrazit více a dokáže daleko efektivněji využít prostor). Což na jednu stranu vypadá logicky, ale v případě informací od stránek, které jsou hodně závislé na chronologické prezentaci, to dává poměrně malý smysl.

Osobní profily jsou na tom stejně. První co zjistíte, je jak absurdní je velikost fotografie v záhlaví. Vyplňuje celé okno prohlížeče. Při posunu se sice odpovídajícím způsobem zmenší, ale zjistíte další podivnou změnu. Zmizelo dva roky zaváděná horní navigační lišta. Těžko říct, co tím Google sleduje. Červené „g+“ vlevo nahoře obsahuje nové menu – navigaci na jednotlivé součástí Google+. 

U osobních profilů je naštěstí možné přepnout na původní jednosloupcový pohled. Což samozřejmě ve výsledku vede k tomu, že na displeji máte uprostřed úzký sloupec, okolo spoustu místa a napravo sloupec pro Hangouty (který je, mimochodem, konečně možné potlačit). Vynikne i další klasický neduh, který ale známe i z nového vzhledu Facebooku – jeden příspěvek s fotkou zabere prakticky celou výšku okna.

Celkově ale redesign trpí řadou dalších  neduhů. Nepodařilo se správně doladit velikosti písma, takže u příspěvků najdete obtížně čitelné blechy, zatímco u různých doplňkových rámečků je použito nadměrně velké písmo. Jak po chvíli zjistíte, horní (tmavá) navigační lišta ve skutečnosti stále hraje podstatnou roli, ale bude se objevovat a mizet na základě toho, jestli rolujete stránku nahoru nebo dolů. Fascinující způsob, jak vytvořit co nejvíce matoucí rozhraní.

Redesign se samozřejmě dotkl všeho – nový pohled na fotografie nejvíc ze všeho připomíná Pinterest na samém počátku, po rozkliknutí se ale už díváte na něco zcela jiného. A máte pocit, že jste se ocitli někde jinde. Zábavné výsledky vám nabízí možnost automatického vylepšování fotografií, dokáže ze špatných fotografií udělat totiž zaručeně ještě horší. Nová funkce „Auto Awesome“ by vám měla umožnit vytvářet animovaný GIF ze série fotografií.

BRAND24

Výrazné změny potkaly Hangouts, které jsou z pochopitelných důvodů jedním z nejsilnějších „argumentů“ pro Google+ (oprávněně, tohle je za poslední roky jedna z nejpovedenějších věcí od Google).

Novinek je podstatně víc, nový design obsahuje desítky drobných „vychytávek“, které v některých případech vypadají jako dobrý nápad, v řadě dalších jsou podivné a matoucí (velmi originální je například neustále proměňováni ikony vedle „g+“ vlevo nahoře, které má sice logiku, ale smysl nedává).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).