Google má po 16 letech nové logo, vytvořil pro ně vlastní font

Nová vizuální identita Googlu se postupně projeví nejen v logu, ale také v ikonách a dalších grafických prvcích napříč jeho službami.

První veřejné logo, ještě to s vykřičníkem (viz níže), měl Google ve své betaverzi v roce 1998. Od roku 1999 pak používal logo, ve kterém až dosud provedl jen několik drobných změn: ubral stínovaní, upravil rozestupy mezi písmeny, v roce 2013 logo „zploštil“ a podobně. Teď přichází s první velkou změnou.

„Uchopili jsme logo a další prvky vizuální identity Googlu, které byly stvořeny pro jednu stránku internetového vyhledávače v počítači, a uzpůsobili jsme je pro svět plynulé ‚počítačové‘ komunikace bez ohledu na způsob zadávání informací (dotykové, klávesové i hlasové) do nekonečného množství zařízení,“ vysvětluje firma na blogu.


Autor: Google

Animace nového vizuálního stylu – pro spuštění klikněte

Nové logo má bezpatkový font, který si Google vytvořil sám (pojmenoval ho Product Sans – ukázka je k dispozici zde). Má být lépe škálovatelný – zejména na menších displejích – a dobře čitelný i v menších velikostech. 

Důraz na mobilní zařízení dokazuje i to, že se Google soustředil také na velikost souboru s logem – nejmenší barevná verze pro přístroje s pomalým připojením má mít 305 bytů, staré logo přitom mělo 14 000 bytů.


Autor: Google

Product Sans

Součástí nové identity není jen logo. Nové podoby se dočkala také například favikona s písmenem G (např. v kartě prohlížeče nebo v oblíbených), ikonka mikrofonu pro zadávání hlasového vyhledávání nebo ikona „čtyř teček“, které se zobrazují například při načítání dat.

Content

Pokud vás proces vzniku loga zajímá, podrobněji o něm Google píše zde.

A tady je ukázka starého loga z roku 1998:

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 9. 2015 12:32
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »