Hlavní navigace

Google má znovu problém s ochrannou známkou, tentokrát jde o Android

Jiří Macich ml.

Google má další problém s ochrannou známkou. Tentokrát jde o jeho otevřenou platformu Android, která začíná vystrkovat růžky na mobilech a možná se prosadí i na netboocích. Google si chtěl její název zaregistrovat již v roce 2007, ovšem nebylo mu to umožněno, protože úředníci poukazovali na přílišnou podobnost se známkou společnosti Android Data Corp. Ta je registrovaná již od roku 2002. Její majitel, Erich Specht, nyní žene Google před soud a spolu s ním 46 dalších ICT firem, které jsou nějak…

Google má další problém s ochrannou známkou. Tentokrát jde o jeho otevřenou platformu Android, která začíná vystrkovat růžky na mobilech a možná se prosadí i na netboocích. Google si chtěl její název zaregistrovat již v roce 2007, ovšem nebylo mu to umožněno, protože úředníci poukazovali na přílišnou podobnost se známkou společnosti Android Data Corp. Ta je registrovaná již od roku 2002. Její majitel, Erich Specht, nyní žene Google před soud a spolu s ním 46 dalších ICT firem, které jsou nějak s platformou Android spojeny. Jde mimo jiné o Samsung, Motorolu, Telefóniku, Vodafone, T-Mobile apod.

Proč se Erich Specht ozval až nyní? Prý si myslel, že Android je název mobilu, což by mu nevadilo. Údajně teprve nedávno zjistil, že jde o software. Faktem je, že s rozlišením systému a mobilu měla problém zpočátku i některá odborná média. Erich Specht nyní žádá zastavení prodeje mobilů se systémem jménem Android a také odškodné ve výši 94 miliónů dolarů. Google u patentového úřadu zatím neuspěl ani s argumentací, že firma Android Data Corp. na nějaký čas ukončila svou činnost a neprojevila zájem ani o doménu android.com, která nyní patří právě Googlu. (CD-R Server)

Našli jste v článku chybu?
5. 5. 2009 12:14
HaryFotr (neregistrovaný)
Ale jaké odškodnění, tady jenom chtějí svůj podíl. Myslím že tady nešlo o žádnou spekulativní registraci a vydírání, ale o opravdovou ochranu své zapsané známky. Pokud na ní někdo chce vydělat x$, je jasné, že odpovídající náhrada bude v korelaci (A jedině tím poměrem se dá říci je-li, či není-li to pakatel). Jde o čistě obchodní jednání. Buď se dohodnou na pevné částce (třeba těch 94M$), třeba na % a pak uvidí, třeba to bude míň možná i víc. Zvolím-li marketingový název, který už má někdo zapsa…
5. 5. 2009 11:40
uživatel si přál zůstat v anonymitě
A tak myslim ze ta skoda 94M$ se bude dokazovat dost blbe, jestli si doposavad nevsimnul ze mu vznika a ani nemel zajem o domenu atd. Kazdopadne na zakazu pouzivani trvat muze, takze bude nutne celou transakci prejmenovat na vydirani a pak tech 94M$ smysl dava :-)