Hlavní navigace

Google: máme problém, víc než polovinu reklam na webu nikdo nevidí

 Autor: Google
David Slížek 8. 12. 2014

Už si i Google začíná všímat problému, že většina bannerů proteče internetem, aniž by zachytila pohled uživatelů. Situace je zralá na změnu.

Není to žádné velké překvapení – přes 56 % reklam v systému DoubleClick se na webech zobrazí, aniž by je někdo viděl. Google si viditelnost změřil sice jen v rámci vlastního reklamního systému, dá se ale čekat, že jinde to bude podobné.

Třeba agentura comScore už před dvěma lety došla k číslu 31 % „neviditelných“ reklam, loni pak už k 46 %.


Autor: comScore

Pokud si k tomu připočtete fakt, že až desítky procent kliků na webech mají na svědomí různé automaty a podvody, je jasné, že internetové služby založené na prodeji reklamního prostoru mají problém.

Google v infografice ke svému výzkumu (celou ji najdete zde) přináší několik zajímavých zjištění – nejviditelnější pozice se podle něj nachází kousek nad dolním koncem viditelné části obrazovky (ne tedy nahoře, kam se tradičně umisťují nejdražší formáty).

Umístění banneru ale podle Googlu není vždy tím hlavním parametrem, který viditelnost ovlivňuje. Viditelnost reklam se liší také web od webu – u měřených vydavatelů v průměru činila 50,2 %. Nejlepší výsledky také vykazují formáty „na výšku“ – zřejmě kvůli tomu, že jsou viditelné i v případě, že uživatel scrolluje níže.

100% viditelnost 

Viditelnost reklam se stává velkým tématem – pro zadavatele, provozovatele webů i pro mediální agentury. 

KL_HLASOVANI

„Interactive Advertising Bureau uvedlo svůj standard 50% viditelnosti banneru po dobu jedné vteřiny letos v březnu a velké agentury jako třeba GoupM už oznamují, že ve smlouvách na příští rok budou vyžadovat 100% viditelnost,“ popisoval v nedávném rozhovoru pro Lupu obchodní ředitel digitální reklamy britských The Financial Times Jon Slade.

Právě jeho deník na svém webu experimentuje s prodejem reklamy podle nové metriky Cost per Hour tedy cenu za hodinu času, kterou aktivní čtenáři stráví na stránce s reklamou. Zadavatelům přitom garantuje 100% viditelnost banneru a do času započítává jen reklamy, které se uživateli zobrazí nejméně po dobu pěti sekund.

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Lupa.cz: Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi