Hlavní navigace

Google: máme problém, víc než polovinu reklam na webu nikdo nevidí

 Autor: Google
David Slížek 8. 12. 2014

Už si i Google začíná všímat problému, že většina bannerů proteče internetem, aniž by zachytila pohled uživatelů. Situace je zralá na změnu.

Není to žádné velké překvapení – přes 56 % reklam v systému DoubleClick se na webech zobrazí, aniž by je někdo viděl. Google si viditelnost změřil sice jen v rámci vlastního reklamního systému, dá se ale čekat, že jinde to bude podobné.

Třeba agentura comScore už před dvěma lety došla k číslu 31 % „neviditelných“ reklam, loni pak už k 46 %.


Autor: comScore

Pokud si k tomu připočtete fakt, že až desítky procent kliků na webech mají na svědomí různé automaty a podvody, je jasné, že internetové služby založené na prodeji reklamního prostoru mají problém.

Google v infografice ke svému výzkumu (celou ji najdete zde) přináší několik zajímavých zjištění – nejviditelnější pozice se podle něj nachází kousek nad dolním koncem viditelné části obrazovky (ne tedy nahoře, kam se tradičně umisťují nejdražší formáty).

Umístění banneru ale podle Googlu není vždy tím hlavním parametrem, který viditelnost ovlivňuje. Viditelnost reklam se liší také web od webu – u měřených vydavatelů v průměru činila 50,2 %. Nejlepší výsledky také vykazují formáty „na výšku“ – zřejmě kvůli tomu, že jsou viditelné i v případě, že uživatel scrolluje níže.

100% viditelnost 

Viditelnost reklam se stává velkým tématem – pro zadavatele, provozovatele webů i pro mediální agentury. 

„Interactive Advertising Bureau uvedlo svůj standard 50% viditelnosti banneru po dobu jedné vteřiny letos v březnu a velké agentury jako třeba GoupM už oznamují, že ve smlouvách na příští rok budou vyžadovat 100% viditelnost,“ popisoval v nedávném rozhovoru pro Lupu obchodní ředitel digitální reklamy britských The Financial Times Jon Slade.

Právě jeho deník na svém webu experimentuje s prodejem reklamy podle nové metriky Cost per Hour tedy cenu za hodinu času, kterou aktivní čtenáři stráví na stránce s reklamou. Zadavatelům přitom garantuje 100% viditelnost banneru a do času započítává jen reklamy, které se uživateli zobrazí nejméně po dobu pěti sekund.

Našli jste v článku chybu?

8. 12. 2014 17:29

Enigman (neregistrovaný)

Už nějaký čas používám Adblock plus a díky bohu nevidím reklamu vůbec. :-) Doporučuji ...

9. 12. 2014 9:37

A.S. Pergill (neregistrovaný)

Problém je, že až 90% informace při běžném hovoru nejde cestou toho, co se říká, ale jak se to říká (od intonace až po "řeč těla"). Z tohoto důvodu se ironie od projevu totálního blbce, co to myslí opravdu vážně, nedá v internetových diskusích zpravidla poznat.
Pochopitelně, pokud píšící nepoužije "knižní" prostředky jazyka, na což ovšem většina diskutérů intelektově a vzděláním nemá.


Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph