Není to žádné velké překvapení – přes 56 % reklam v systému DoubleClick se na webech zobrazí, aniž by je někdo viděl. Google si viditelnost změřil sice jen v rámci vlastního reklamního systému, dá se ale čekat, že jinde to bude podobné.
Třeba agentura comScore už před dvěma lety došla k číslu 31 % „neviditelných“ reklam, loni pak už k 46 %.
Pokud si k tomu připočtete fakt, že až desítky procent kliků na webech mají na svědomí různé automaty a podvody, je jasné, že internetové služby založené na prodeji reklamního prostoru mají problém.
Google v infografice ke svému výzkumu (celou ji najdete zde) přináší několik zajímavých zjištění – nejviditelnější pozice se podle něj nachází kousek nad dolním koncem viditelné části obrazovky (ne tedy nahoře, kam se tradičně umisťují nejdražší formáty).
Umístění banneru ale podle Googlu není vždy tím hlavním parametrem, který viditelnost ovlivňuje. Viditelnost reklam se liší také web od webu – u měřených vydavatelů v průměru činila 50,2 %. Nejlepší výsledky také vykazují formáty „na výšku“ – zřejmě kvůli tomu, že jsou viditelné i v případě, že uživatel scrolluje níže.
100% viditelnost
Viditelnost reklam se stává velkým tématem – pro zadavatele, provozovatele webů i pro mediální agentury.
„Interactive Advertising Bureau uvedlo svůj standard 50% viditelnosti banneru po dobu jedné vteřiny letos v březnu a velké agentury jako třeba GoupM už oznamují, že ve smlouvách na příští rok budou vyžadovat 100% viditelnost,“ popisoval v nedávném rozhovoru pro Lupu obchodní ředitel digitální reklamy britských The Financial Times Jon Slade.
Právě jeho deník na svém webu experimentuje s prodejem reklamy podle nové metriky Cost per Hour tedy cenu za hodinu času, kterou aktivní čtenáři stráví na stránce s reklamou. Zadavatelům přitom garantuje 100% viditelnost banneru a do času započítává jen reklamy, které se uživateli zobrazí nejméně po dobu pěti sekund.