Google mění design vyhledávání obrázků, bude hlavně rychlejší

Konec natahování stránky na pozadí v IFRAME, snazší bude přivádění návštěvníků na cílový web, ovládání klávesnicí. Nepřehledné zobrazování nalezených fotografií ale zůstává.

Po nepříliš dávném zásadním redesignu vyhledávání obrázků na Googlu přichází nová neméně zásadní změna. Otázkou zůstává, jestli snad lze stávající katastrofální způsob prohlížení nahradit něčím ještě horším. 

Nová podoba slibuje vyšší rychlost, snazší prohlížení více obrázků, jednodušší přístup k metadatům. A pro provozovatele webů (a tím i vlastníky fotografií) několik nových cest, jak se případný zájemce na web dostane.

Stávající podoba vyhledávání obrázků

Nová podoba vyhledávání obrázků

Soudě podle A faster image search zůstává zachované zobrazování všech nalezených fotografií a mění se pouze způsob zobrazení „vybrané“ fotografie – stávající „popup“ je na celou šíři obrazovky a je tak vidět větší detaily fotografie. 

KL_NOMINACE

A také je k dispozici více místa pro další informace – konkrétně pro již zmíněná „metadata“ a větší počet odkazů na místo, kde je fotografie k nalezení (nově je klikací jméno domény a novinkou je i knoflík pro navštívení stránky, kde je fotografie umístěná). Google tak reaguje na velmi silnou kritiku spojenou s posledním redesignem – tedy že připravuje web o návštěvnost. 

Podstatnou změnou je i to, že se již nebude natahovat cílová stránka jako „pozadí“ v IFRAME. To byla mimochodem jedna z nejvíce kritizovaných věcí u posledního redesignu – hlavně s ohledem na vliv na statistiky návštěvnosti i zbytečné zatěžování cílového webu. Zajímavou novinkou je možnost procházení obrázků pouze pomocí klávesnice. 

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 2. 2013 21:08

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »