Google mění pravidla, může vaše informace více využít v reklamách

Od 11. listopadu by měla začít platit nová Pravidla služeb Google s jedinou větší změnou. Google vás může využít v reklamě a propagaci více než dříve

Chystaná změna Pravidel (plné znění zde) přináší jednu zásadní změnu, kterou můžeme označit za další přiblížení Googlu k Facebooku. Jméno vašeho profilu a profilová fotografie může být použita v reklamě, recenzích a dalších propagačních materiálech. 

Nejde ale o využití vašeho jména a podobizny v libovolné reklamě. Vždy jde o využití založené na tom, že jste něčemu dali +1, nebo se nějakým jiným způsobem aktivně zapojili do aktivity vedoucí k „doporučení“. A je také dobré vědět, že Google nebude takto používat jména a fotografie uživatelů mladších 18 let.

Co ke změně říká sám Google: Oznámili jsme aktualizaci smluvních podmínek společnosti Google (účinnosti nabývají 11. listopadu 2013). Jde o připomenutí, aby uživatelé svá mobilní zařízení používali bezpečně, o vysvětlení, jak je důležité heslo nikomu nesdělovat, a ujasnění, jak se uživatelské jméno a profilová fotka mohou zobrazovat ve službách Google (včetně recenzí, reklam a dalších komerčních kontextů). Také došlo k aktualizaci nastavení hodnocení +1. Aktualizované nastavení má název „Sdílená doporučení“ a nabídne účinnější kontrolu nad tím, zda se jméno, profilová fotka a sdílená doporučení mohou zobrazovat v rámci reklam. 

Případné použití vašich informací můžete ovlivnit v nastavení svého účtu – v rámci Sdílení doporučení je možné vidět, jakým způsobem bude profilová fotografie a jméno použity (ano, velmi podobně, jako je tomu u Facebooku). A na stejném místě můžete toto využití zakázat.

A poslední, co je možná vhodné v této souvislosti připomenout, je, že Google už stejným způsobem vaše jméno a fotografii používal – tam, kde jste dali +1 reklamě (nezapomeňte, že toto zobrazování můžete ovlivnit ve vlastním nastavení).

V pravidlech se dále objevila malá změna v upozornění na nutnost bezpečného užívání mobilních zařízení tam, kde to může být nebezpečné, tedy zejména při řízení motorových vozidel. A také upozornění na nutnou opatrnost při nakládání s hesly.

Doplněná formulace týkající se mobilních telefonů:

Některé z našich služeb jsou dostupné pro mobilní zařízení. Nepoužívejte tyto služby způsobem, který by rozptyloval vaši pozornost a vedl k nedodržování dopravních a bezpečnostních předpisů.

Doplněná formulace týkající se účtu Google:

Aby byla zaručena bezpečnost vašeho účtu Google, heslo nikomu neprozrazujte. Za aktivitu probíhající na nebo prostřednictvím vašeho účtu Google nesete plnou odpovědnost. V aplikacích třetích stran nepoužívejte stejné heslo jako pro účet Google.

Doplněná formulace týkající se využití v reklamě:

EBF16

Pokud máte účet Google, můžeme v našich službách zobrazit vaše jméno uvedené v profilu, profilovou fotku a akce provedené ve službách Google nebo v aplikacích třetích stran propojených s vaším účtem Google (například hodnocení +1 či zveřejněné recenze a komentáře). K těmto zobrazením může dojít i v reklamním a jiném komerčním kontextu. Budeme respektovat vaše předvolby, kterými v účtu Google omezíte nastavení sdílení a viditelnosti. Můžete například nastavit, aby se vaše jméno a fotka nezobrazovaly v reklamách.

Změna se dotýká také firemních profilů na Google+ – v reklamě a propagaci může Google používat i názvy stránek, jejich profilové fotografie i aktivity. V nastavení každé stránky pak správci najdou možnost vypnout Sdílená doporučení. Stejně jako u nastavení pro osobní účty je počáteční stav „zapnuto“.  

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 10. 2013 18:59

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»