Hlavní navigace

Google mění pravidla, může vaše informace více využít v reklamách

 Autor: Google
Daniel Dočekal 14. 10. 2013

Od 11. listopadu by měla začít platit nová Pravidla služeb Google s jedinou větší změnou. Google vás může využít v reklamě a propagaci více než dříve

Chystaná změna Pravidel (plné znění zde) přináší jednu zásadní změnu, kterou můžeme označit za další přiblížení Googlu k Facebooku. Jméno vašeho profilu a profilová fotografie může být použita v reklamě, recenzích a dalších propagačních materiálech. 

Nejde ale o využití vašeho jména a podobizny v libovolné reklamě. Vždy jde o využití založené na tom, že jste něčemu dali +1, nebo se nějakým jiným způsobem aktivně zapojili do aktivity vedoucí k „doporučení“. A je také dobré vědět, že Google nebude takto používat jména a fotografie uživatelů mladších 18 let.

Co ke změně říká sám Google: Oznámili jsme aktualizaci smluvních podmínek společnosti Google (účinnosti nabývají 11. listopadu 2013). Jde o připomenutí, aby uživatelé svá mobilní zařízení používali bezpečně, o vysvětlení, jak je důležité heslo nikomu nesdělovat, a ujasnění, jak se uživatelské jméno a profilová fotka mohou zobrazovat ve službách Google (včetně recenzí, reklam a dalších komerčních kontextů). Také došlo k aktualizaci nastavení hodnocení +1. Aktualizované nastavení má název „Sdílená doporučení“ a nabídne účinnější kontrolu nad tím, zda se jméno, profilová fotka a sdílená doporučení mohou zobrazovat v rámci reklam. 

Případné použití vašich informací můžete ovlivnit v nastavení svého účtu – v rámci Sdílení doporučení je možné vidět, jakým způsobem bude profilová fotografie a jméno použity (ano, velmi podobně, jako je tomu u Facebooku). A na stejném místě můžete toto využití zakázat.

A poslední, co je možná vhodné v této souvislosti připomenout, je, že Google už stejným způsobem vaše jméno a fotografii používal – tam, kde jste dali +1 reklamě (nezapomeňte, že toto zobrazování můžete ovlivnit ve vlastním nastavení).

V pravidlech se dále objevila malá změna v upozornění na nutnost bezpečného užívání mobilních zařízení tam, kde to může být nebezpečné, tedy zejména při řízení motorových vozidel. A také upozornění na nutnou opatrnost při nakládání s hesly.

Doplněná formulace týkající se mobilních telefonů:

Některé z našich služeb jsou dostupné pro mobilní zařízení. Nepoužívejte tyto služby způsobem, který by rozptyloval vaši pozornost a vedl k nedodržování dopravních a bezpečnostních předpisů.

Doplněná formulace týkající se účtu Google:

Aby byla zaručena bezpečnost vašeho účtu Google, heslo nikomu neprozrazujte. Za aktivitu probíhající na nebo prostřednictvím vašeho účtu Google nesete plnou odpovědnost. V aplikacích třetích stran nepoužívejte stejné heslo jako pro účet Google.

Doplněná formulace týkající se využití v reklamě:

CIF16

Pokud máte účet Google, můžeme v našich službách zobrazit vaše jméno uvedené v profilu, profilovou fotku a akce provedené ve službách Google nebo v aplikacích třetích stran propojených s vaším účtem Google (například hodnocení +1 či zveřejněné recenze a komentáře). K těmto zobrazením může dojít i v reklamním a jiném komerčním kontextu. Budeme respektovat vaše předvolby, kterými v účtu Google omezíte nastavení sdílení a viditelnosti. Můžete například nastavit, aby se vaše jméno a fotka nezobrazovaly v reklamách.

Změna se dotýká také firemních profilů na Google+ – v reklamě a propagaci může Google používat i názvy stránek, jejich profilové fotografie i aktivity. V nastavení každé stránky pak správci najdou možnost vypnout Sdílená doporučení. Stejně jako u nastavení pro osobní účty je počáteční stav „zapnuto“.  

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma