Jakmile ale Google pod Gmail zahrne všechny freemaily světa, jakmile přes něj půjde 95% vyhledávání a 98% reklamních kliknutí, tak se staneme rukojmími takového monopolu.
Prostě, tak jako se před 8 roky říkalo "Neznám nikoho, kdo by si novou verzi Office kupoval kvůli novým funkcím; všichni to dělají, protože jim přijde dokument z nové verze, který starou verzí neotevřou", tak se možná už za rok či dva bude říkat "Neznám nikoho, kdo by Gmail používal, protože chce; všichni ho používají, protože v ničem jiném nemůžou otevřít maily, co jim od Gmailařů chodí"
Vždyť jak bojoval Microsoft proti otevřeným formátům?? Uložte ve Wordu dokument jako RTF -- nebude to pravé RTF, bude tam microsoftí balast, se kterým mají ostatní balíky větší či menší problémy. Nebo HTML a CSS -- proč je Microsoft jediný, kdo "nedokáže" správně implementovat počítání marginů, proč Internet Explorer ignoruje hodnotu value u tagu Button... Jsou to miniaturní odlišnosti, které ale způsobují zbytečné extra náklady vývojářům a správcům (kolik webů má v hlavičce uvedeno "Když IE, načti dodatečné CSS styly..."? Kolik tvorba těchto zbytečných věcí stojí? O kolik to zvyšuje složitost údržby?)
A bohužel nikde nemáme záruku, že se stejně svinsky nezachová Google, pokud by například dospěl k závěru, že příliš mnoho uživatelů používá blokaci reklamy, nebo prostě dělají další věci, kterými Googlu snižují zisky.