Hlavní navigace

Názor k článku Google, Microsoft, Yahoo a "ti druzí" (aktualizováno) od anonym - Ano, _zatím_ můžeš využít konkurenci. Jakmile ale Google pod...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 2. 2008 12:45

    bez přezdívky
    Ano, _zatím_ můžeš využít konkurenci.

    Jakmile ale Google pod Gmail zahrne všechny freemaily světa, jakmile přes něj půjde 95% vyhledávání a 98% reklamních kliknutí, tak se staneme rukojmími takového monopolu.

    Prostě, tak jako se před 8 roky říkalo "Neznám nikoho, kdo by si novou verzi Office kupoval kvůli novým funkcím; všichni to dělají, protože jim přijde dokument z nové verze, který starou verzí neotevřou", tak se možná už za rok či dva bude říkat "Neznám nikoho, kdo by Gmail používal, protože chce; všichni ho používají, protože v ničem jiném nemůžou otevřít maily, co jim od Gmailařů chodí"

    Vždyť jak bojoval Microsoft proti otevřeným formátům?? Uložte ve Wordu dokument jako RTF -- nebude to pravé RTF, bude tam microsoftí balast, se kterým mají ostatní balíky větší či menší problémy. Nebo HTML a CSS -- proč je Microsoft jediný, kdo "nedokáže" správně implementovat počítání marginů, proč Internet Explorer ignoruje hodnotu value u tagu Button... Jsou to miniaturní odlišnosti, které ale způsobují zbytečné extra náklady vývojářům a správcům (kolik webů má v hlavičce uvedeno "Když IE, načti dodatečné CSS styly..."? Kolik tvorba těchto zbytečných věcí stojí? O kolik to zvyšuje složitost údržby?)

    A bohužel nikde nemáme záruku, že se stejně svinsky nezachová Google, pokud by například dospěl k závěru, že příliš mnoho uživatelů používá blokaci reklamy, nebo prostě dělají další věci, kterými Googlu snižují zisky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).