Hlavní navigace

Google Music může být pro Apple vážnou konkurencí

Jiří Macich ml.

Najděte na Internetu oblast, kde se Google neangažuje nebo se alespoň nespekuluje o jeho vstupu na scénu. No, dá to stále větší námahu. Již několik let se hovoří o tom, že by Google rád následoval například Apple nebo Amazon a začal na Internetu prodávat hudbu. Nějaké pokusy již proběhly, ale nikdy nešlo o žádnou revoluci, ze které by měl třeba Steve Jobs těžké sny. Prestižní hudební magazín Billboard přišel s informacemi, jak by konkrétně mohl obchodní model Google Music vypadat. Podle jeho…

Najděte na Internetu oblast, kde se Google neangažuje nebo se alespoň nespekuluje o jeho vstupu na scénu. No, dá to stále větší námahu. Již několik let se hovoří o tom, že by Google rád následoval například Apple nebo Amazon a začal na Internetu prodávat hudbu. Nějaké pokusy již proběhly, ale nikdy nešlo o žádnou revoluci, ze které by měl třeba Steve Jobs těžké sny. Prestižní hudební magazín Billboard přišel s informacemi, jak by konkrétně mohl obchodní model Google Music vypadat. Podle jeho zdrojů by si uživatelé platili paušální poplatek ve výši 25 dolarů ročně a pak za jednotlivé sklady a alba.

Za paušální poplatek by uživatelé získali jakési online úložiště, do kterého by bylo možné ukládat zakoupenou hudbu a poslouchat ji tak z jakéhokoliv zařízení s přístupem na Internet. Nebyl by nutný žádný klientský software typu iTunes. Zdroje magazínu Billboard nespecifikují, jak či jestli bude kapacita úložiště omezena. Ceny jednotlivých skladeb by se měly pohybovat od 49 do 91 amerických centů. Celé album by pak mělo obvykle vyjít na sedm dolarů. Počítá se prý i s možností bezplatného poslechu celé délky skladby – na zkoušku, aby zákazníci nekupovali zajíce v pytli. Netřeba ovšem dodávat, že brzký příchod Google Music i do České republiky nevypadá vůbec pravděpodobně. (DailyTech)

Našli jste v článku chybu?