Vydavatelé ve Francii popřeli, že by jim Google nabídl 50 milionů eur [AKTUALIZOVÁNO]

Google se podle deníku Le Monde chtěl před koncem roku dohodnout s vydavateli ve Francii na kompenzaci za to, že bude moci i nadále odkazovat na jejich obsah.

Google má ve Francii problémy nejen kvůli daním, ale také kvůli tamním vydavatelům. Francouzští zákonodárci totiž už loni navrhli, aby Google vydavatelům platil za to, že odkazuje na jejich obsah.

Že to politici myslí opravdu vážně, dal v říjnu najevo francouzský prezident Francois Hollande na setkání s předsedou správní rady společnosti Google Ericem Schmidtem když zopakoval, že pokud se Google do konce roku nedohodne s francouzskými vydavateli na platbách za odkazy vedoucí na jejich články, schválí vláda zákon, který k tomu Google přinutí.

Představitelé Google se už ale dříve nechali slyšet, že pokud francouzská vláda zmiňovaný zákon prosadí, přestane Google na články francouzských médií odkazovat. Nicméně nyní vyšlo najevo, že se Google s tamními vydavateli chtěl koncem loňského roku dohodnout.

Podle informací deníku Le Monde jim nabídl každoroční „odškodnění“ ve výši 50 milionů eur. Vydavatelé ale považovali nabídku za příliš nízkou a byli ochotni se bavit se o částce v rozmezí 70 až 100 milionů eur. Navíc se jim nelíbilo, že  Google chtěl třetinu z navrhovaných 50 milionů eur platit ve formě úhrad za reklamní kampaně.

V sousední Belgii se přitom Google v prosinci dohodl, že tamním vydavatelům ve formě plateb za reklamu vyplatí 6 milionů eur.

Content

AKTUALIZACE 23.1.2013: Podle deníku La Croix vydavatelé informace deníku Le Monde popřeli: „Asociace IPG popírá informace zveřejněné deníkem Le Monde. Informace o průběhu jednání ani o částkách nejsou založeny na skutečnosti,“ uvedli ve svém prohlášení. Zda jde o vyjednávací taktiku, nebo byla informace opravdu mylná, se zřejmě dozvíme až poté, co budou vyjednávání uzavřena.

Zdroj: PaidContent

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 1. 2013 11:26
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »