Hlavní navigace

Google nasadil novou podobu vyhledávání obrázků

Jiří Macich ml.

Včera jsme vás informovali, že Google testuje novou podobu stránky s výsledky vyhledávání obrázků. Dnes už je nasazována na Google.com do ostrého provozu a v řádu maximálně dnů by se měla objevit i na Google.cz. Nová stránka s výsledky vyhledávání obrázků se podobá té, kterou používá Bing. Google totiž oprášil tvrdou uživatelskou kritikou odmítnutý koncept z roku 2007. Na stránce s výsledky vyhledávání dostávají náhledy dohledaných obrázků mnohem více prostoru, ovšem na úkor zobrazování…

Včera jsme vás informovali, že Google testuje novou podobu stránky s výsledky vyhledávání obrázků. Dnes už je nasazována na Google.com do ostrého provozu a v řádu maximálně dnů by se měla objevit i na Google.cz. Nová stránka s výsledky vyhledávání obrázků se podobá té, kterou používá Bing. Google totiž oprášil tvrdou uživatelskou kritikou odmítnutý koncept z roku 2007. Na stránce s výsledky vyhledávání dostávají náhledy dohledaných obrázků mnohem více prostoru, ovšem na úkor zobrazování informací jako je zdroj obrázku, jeho rozlišení a datová velikost. Tyto informace se zobrazují až po najetí kurzorem myši na některý z obrázků. Právě to v roce 2007 nejvíce vadilo kritizujícím uživatelům.

Zajímavostí je, že výsledky vyhledávání se již nelistuje po jednotlivých stránkách tradičním způsobem. Stránka s výsledky vyhledávání mezi obrázky se automaticky prodlužuje o další nalezené obrázky při rolování. Pokud na některý z obrázků uživatel klikne, zobrazí se jeho detail. Obrázek v plné velikosti je pak vidět nad původní stránkou jeho výskytu, která je opticky potlačena do pozadí. Zde by teoreticky mohli protestovat provozovatelé webů, protože Google mezi jejich nalezenými obrázky a obsahem příslušného webu tímto řešením dělá jakousi pomyslnou mezeru. Už teď někteří provozovatelé webů s unikátními obrázky hledí na vyhledávání obrázků se skřípěním zubů. (The Official Google Blog)

Našli jste v článku chybu?