Aby bylo možné srovnat AdFox a AdWords/AdSense, musel by buď Google nabízet AdSense pro český obsah, nebo AdFox oddělenou reklamu ve vyhledávání. Dokud tomu tak není, jedná se o dva hodně odlišné a tudíž nesrovnatelné produkty.
Co je to "neplatne kliknuti"? Vysvetleni, ze je to kliknuti, ktere se inzerentovi neuctuje, nechapu. Jak takove kliknuti muze vzniknout? Jak se projevuje?
Čeští inzerenti mohou v rámci systému Google AdWords inzerovat ve všech jazykových mutacích vyhledavače Google a ve všech jeho partnerských vyhledavačích (u nás např. Tiscali.cz a Seznam.cz - hledání ve světě; v zahraničí např. AOL, Ask.com a stovky dalších). Dále mohou inzerovat v obsahové síti AdSense, která je sice celosvětová, lze do ní zdávat i inzeráty v češtině, ty se však zatím nemohou zobrazovat u česky psaného obsahu.
AdFox naproti tomu zobrazuje raklamu ve vyhledávání Centra a na česky psaných obsahových webech. Na obsahových webech se tedy s Google AdWords nepřekrývá (AdFox je jen u česky psaného obsahu, AdWords naopak u česky psaného obsahu být nemohou) a s AdWords se proto teoreticky kryje jen ve vyhledávání. Tam by to byla ovšem poněkud nefér soutěž, protože podíl Centra na českém vyhledávání je zhruba čtvrtinový oproti Googlu.
Případné pokusy o porovnání těchto dvou systémů by navíc komplikoval fakt, že zatímco v AdWords Googlu jde na vyhledávání a obsah cílit nezávisle a/nebo za různé ceny, v AdFoxu se inzeráty vždy zobrazují jak ve vyhledávání, tak u obsahu, aniž by to inzerent mohl ovlivnit. To je v praxi pro inzerenty dost vážná, často dokonce nepřekonatelná bariéra.
Obecně se zřejmě jedná o všechny kliky, které se vymykají vzorci klíkání obvyklému či typickému pro skutečné zájemce o inzerovanou nabídku. Myslím, že s takovým objemem statistických dat, který má vyhledavač velikosti Googlu k dispozici, je identifikace neplatných kliků vcelku triviální záležitost, přestože se Google rád chlubí, jak úžasně sofistikované postupy k tomu používá.
Lidi jsou svině. Představte si, že vytvořím robota, který bude automaticky hledat moje klíčová slova a klikat na cizí reklamy. Konkurenci tak vymlátím rozpočet, jejich reklama nebude fungovat a následně utečou a zbyde víc pro mě.
Nebo toho robota vytvořím jen pro zábavu, jako "virus", který plýtvá cizí peníze. I já se přiznám, že na googlu občas kliknu na reklamu jen pro ten pocit, že jsem někomu utratil pár centíků :)
Ovšem stejně jako kolega výše si myslím, že taková neplatná kliknutí jsou velmi snadno detekovatelná. Google o nás víc všechno, tam se jen tak nějaký robot neschová.