Hlavní navigace

Google zkouší obrazovou reklamu ve výsledcích vyhledávání

Marek Janouš 24. 10. 2013

Zatím pouze v omezeném rozsahu na uživatelích ze Spojených států. A pozor — pro Google to nejsou „bannery“. Patrně proto, že kdysi slíbil, že ve výsledcích vyhledávání bannerová reklama nebude.

Jakási firma Synrgy, která prý vyvíjí stejnojmennou marketingovou aplikaci, zveřejnila na svém Twitteru obrázek výsledku vyhledání pojmu „Southwest Airlines“ na Googlu.


Autor: Synrgy

Podstatné je, že nemalou část obrazovky s výsledky pokrývá „sponzorovaný obrázek“.

Seth Berman posléze upozorňuje na podobnost s funkcí, kterou nabízí už od roku 2007 čínský vyhledávač Baidu. Obrázky ve výsledcích lze na Baidu spojit pouze s pojmy vyjadřujícími vlastní značku anebo marketingový slogan.

Další odkazy pod obrázkem, který je v tomto případě proklikem na Southwest.com, jsou již běžné, „přirozené“ výsledky vyhledávání.

Google na dotaz potvrdil zpravodajskému webu Mashable, že opravdu zkouší obrazové reklamy ve vyhledávání, a to na omezené skupině uživatelů ze Spojených států. „Search Engine Land“ uvádí, že podle zdroje zevnitř Googlu se tyto reklamy zkoušejí ve spolupráci s třicítkou zadavatelů, mezi nimi s Crate & Barrel nebo s Virgin America, a že se zobrazují pro méně než pět vyhledání ze sta.

WT100

Podle „obeznámených zdrojů“ se bude Google patrně vyhýbat a bránit tomu, nazývat tyto obrázky „bannerovou reklamou“. Spíše očekávejte něco jako „sponzorované obrazové výsledky vyhledávání“.

Kdysi totiž slíbil, že nikdy neumístí bannery na stránku s výsledky vyhledávání, připomíná SEL.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?