Hlavní navigace

Google odstraní reklamy z pravého sloupce vyhledávání, přidá nahoře

David Slížek

Google mění zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání a přibližuje desktopovou podobu té mobilní.

Reklamám v pravém sloupci výsledků vyhledávání na Googlu odzvonilo. Nově se na tomto místě budou zobrazovat jen boxíky Knowledge Graph (například při hledání osob nebo míst) a jedna reklamní výjimka: produktové inzeráty. Firma o víkendu potvrdila, že změnu postupně zapíná uživatelům všech verzí.

Výpis výsledků hledání ve vašem desktopovém prohlížeči tak zatím může pořád vypadat jako dřív – tedy takto: 

Brzy by ale v pravém sloupci mělo být jen bílo (s dvěma výše zmíněnými výjimkami). Nový layout je podobnější tomu, který už uživatelé znají z mobilních telefonů.

FIN17_bilka

Ubrání pozic v pravém sloupci si ovšem Google kompenzuje další změnou: přidáním jedné pozice do horní části stránky – tedy přímo nad organické výsledky hledání. Tam se dosud mohly zobrazit maximálně tři reklamní odkazy. Nově půjde až o čtyři, potvrdila firma například serveru Search Engine Land.

Změnu potvrzují také data firmy MozCast, která od minulého týdne zaznamenala prudký nárůst výskytu stránek se čtyřmi reklamními odkazy. Dává to logiku: pozice nahoře jsou umístěné na místě, kde mají mnohem větší šanci uživatele zaujmout.

Našli jste v článku chybu?
22. 2. 2016 18:57
Petr (neregistrovaný)

A jak z toho tesne pod vyberete to kvalitni? A nejde ten postup pouzit i na ty nahore? Tyto pozersky reci mne vzdy fascinuji.

22. 2. 2016 12:37
hmm (neregistrovaný)

Bude zajímavé pozorovat, jak se tohle projeví do ceny za zobrazení na daná klíčová slova. Logicky vzato by měla jít cena nahoru, jelikož bude inzerovat stejné množství firem, ale na menším prostoru. Případně cena zůstane stejná, ale ti s nižší cenou již nedostanou tolik prostoru a inzerce ztratí výkon (=zbývá jen připlatit).