Google odstraní reklamy z pravého sloupce vyhledávání, přidá nahoře

Google mění zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání a přibližuje desktopovou podobu té mobilní.

Reklamám v pravém sloupci výsledků vyhledávání na Googlu odzvonilo. Nově se na tomto místě budou zobrazovat jen boxíky Knowledge Graph (například při hledání osob nebo míst) a jedna reklamní výjimka: produktové inzeráty. Firma o víkendu potvrdila, že změnu postupně zapíná uživatelům všech verzí.

Výpis výsledků hledání ve vašem desktopovém prohlížeči tak zatím může pořád vypadat jako dřív – tedy takto: 

Brzy by ale v pravém sloupci mělo být jen bílo (s dvěma výše zmíněnými výjimkami). Nový layout je podobnější tomu, který už uživatelé znají z mobilních telefonů.

EBF16

Ubrání pozic v pravém sloupci si ovšem Google kompenzuje další změnou: přidáním jedné pozice do horní části stránky – tedy přímo nad organické výsledky hledání. Tam se dosud mohly zobrazit maximálně tři reklamní odkazy. Nově půjde až o čtyři, potvrdila firma například serveru Search Engine Land.

Změnu potvrzují také data firmy MozCast, která od minulého týdne zaznamenala prudký nárůst výskytu stránek se čtyřmi reklamními odkazy. Dává to logiku: pozice nahoře jsou umístěné na místě, kde mají mnohem větší šanci uživatele zaujmout.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 2. 2016 12:17

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »