Google pracuje na YouTube bez reklam, přijde na deset dolarů měsíčně

Podle serveru Android Police by nová služba YouTube Music Key měla nabídnout možnost přehrávat zvukové stopy offline, a to i při vypnutém displeji.

O tom, že Google pracuje na placené hudební službě, která umožní přístup k hudebnímu obsahu na YouTube bez obtěžujících reklam, se spekuluje již dlouho. Nyní server Android Police nastínil konkrétnější obrysy služby, která by měla být v budoucnu nabízena pod názvem YouTube Music Key. 

Aplikace pro mobily a tablety s operačním systémem Android umožní uživatelům nejen přehrávat videoklipy bez reklam, nabídne také možnost jejich ukládání do mobilního zařízení, vytváření playlistů přehrávatelných offline a přehrávání zvukových stop v pozadí a při vypnutém displeji.

Uživatelé si budou moci službu vyzkoušet na 30 dní zdarma, poté bude zpoplatněna částkou 9,99 dolarů za měsíc. Spuštění YouTube Music Key se projeví i u již existující hudební služby Google Play Naplno (připomeňme, že ta byla v Česku oficiálně spuštěna loni v říjnu). Ta by se měla přejmenovat z anglického Google Play Music All Access na Google Play Music Key.

Propojení s Google Play Naplno

Obě služby by podle dosavadních informací měly být navzájem provázané. Redaktor The Wall Street Journal Rolfe Winkler s odvoláním na lidi z Googlu tvrdí, že uživatelé, kteří si zaplatili Google Play Naplno, získají přístup k YouTube Music Key automaticky. Noví zákazníci by za necelých deset dolarů měsíčně měli mít možnost využívat obě služby.

Výhodou YouTube Music Key oproti Google Play má tkvít v tom, že uživatel nezíská jen přístup k oficiální diskografii jednotlivých interpretů, bude totiž moci vybírat z obrovského množství záznamů koncertů, cover verzí a remixů.

EBF16

YouTube Music Key má být pochopitelně propojena s YouTube a navrhovat uživatelům videa/hudbu, která by se jim mohla líbit na základě toho, co sledují či poslouchají na YouTube.

Zatím není ale zřejmé, kdy YouTube potažmo Google plánuje novou službu spustit. Dá se přitom předpokládat, že zpočátku bude dostupná jen v domovských Spojených státech. Otázkou navíc je, jak se Google vypořádá s odporem některých menších nezávislých labelů, které odmítly přistoupit na nově navržené podmínky a dokonce si chtějí na postup Googlu stěžovat u Evropské komise.

17 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 8. 2014 12:40

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »