Hlavní navigace

Google přidá do výsledků hledání další informace, vytáhne je ze stránek

Autor: Isifa
David Slížek

Proměna vyhledávání Googlu ve stránku, která nenabízí jen odkazy, ale přímo informace, pokračuje. Dalším krůčkem jsou Structured Snippets.

Google pokračuje v integraci Knowledge Graph (česky trochu nesrozumitelně překládaného jako Diagram znalostí) do výsledků vyhledávání. Kromě karet s podrobnými informacemi o hledaném, které se zobrazují vpravo od výsledků, začal data vkládat i přímo k jednotlivým odkazům.

Novinka se ve vyhledávání začala objevovat už před několika týdny, teprve dnes ale Google její nasazení oficiálně potvrdil

Structured Snippets jsou data, která souvisejí s hledaným pojmem a pro která by uživatel normálně musel kliknout na odkaz. V příkladu, který Google ukazuje, se například u odkazu na recenzi fotoaparátu rovnou zobrazují jeho vybrané technické parametry – typ a rozlišení senzoru, váha přístroje či velikost a rozlišení displeje.

Brand


Autor: Google

Data pocházejí z webu, na který odkaz vede. Google v rámci svého WebTables týmu pracuje na nástrojích, které jsou z webů schopné vytáhnout strukturovaná data uložená v různých tabulkách. 

Ačkoli své algoritmy učí například ignorovat tabulky sloužící k formátování webových stránek a rozpoznávat, který obsah je relevantní, firma upozorňuje, že výsledky se mohou u různých webů zásadně lišit. 

Našli jste v článku chybu?