Hlavní navigace

Google rozšiřuje program pro neziskovky. Zdarma dává Gmail či Disk

Jan Beránek

Pod jednu střechu poskládal vyhledávač všechny své nástroje, které mohou neziskové organizace využívat ve své práci.

Bezplatná inzerce ve vyhledávání byla na začátku, když v roce 2009 rozjel Google pilotní program své služby Ad Grants. Teď přibyly další nástroje. Firma do balíčku pro neziskovky přidala mapy z Google Earth, a Gmail s kalendářem z Google Apps. 

V rámci Google Disku dostanou organizace 30 gigabajtů úložného prostoru. Speciální verzi pro dobročinné organizace má i YouTube. Ta umožňuje upravovat vlastní kanál a přidává tlačítko s jasným vzkazem: „Darovat“. Program vyhledávače byl zatím dostupný jen v osmi zemích světa. Teď se rozjíždí i v Česku

UX17_snitker

Největší přínos je ale reklama ve vyhledávání v hodnotě až deseti tisíc dolarů. Toho využily především velké organizace. Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů, říká Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni. 

Podobné zkušenosti má třeba i UNICEF. Znamenalo to pro nás více než 100procentní nárůst návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek, tvrdí v tiskové zprávě  Hana Čermáková z UNICEF.

Našli jste v článku chybu?