Hlavní navigace

Google testuje službu na doručování zboží z e-shopů do 24 hodin

 Autor: Isifa
David Slížek 6. 3. 2013

Google se chystá vkročit do dalšího odvětví – dopravy nákupů z e-shopů k zákazníkům. Službu Google Shopping Express zatím testuje v oblasti amerického San Francisca.

Google Shopping Express má obchodníkům pomoci s prodejem jejich zboží online a s dopravou nákupů k zákazníkům ve stejný den, kdy ho koupili. O testování nové služby informovala agentura Reuters a server TechCrunch.

Zajímavé je, že se Google nebude zboží doručovat sám, má se stát jen jakýmsi prostředníkem mezi dopravci a obchodníky. Ještě není jasné, jak budou zákazníci za službu platit – podle anonymního zdroje Reuters zvažuje například roční předplatné nebo malý poplatek za každé doručení.

Za službu je v Googlu zodpovědný produktový manažer Tom Fallows, který do Googlu přišel před necelými třemi lety z vlastního startupu Mercantila. Novou službu testuje v oblasti San Francisca už nejméně měsíc, uvádí zdroj Reuters.

Doručení hned v den nákupu? Příliš drahé

Google novou službou vstupuje do přímé konkurence s Amazonem – ten nabízí zákazníkům v USA vlastní službu Amazon Prime, která za roční poplatek 79 USD mimo jiné nabízí dopravu zboží do dvou dnů od nákupu. Podobné služby začali nabízet také další američtí prodejci – včetně velkých hráčů jako eBay nebo WallMart.

Pomůže sázka na rychlé doručování Googlu k úspěchu na poli e-commerce? Čerstvý průzkum analytické firmy Boston Consulting Group (BCG), kterého se zúčastnilo 1500 lidí, naznačuje, že čas doručení nemusí být pro zákazníky v USA tak důležitý.

Podle něj označilo doručení v den nákupu za důležitý faktor, který by je přiměl k častějším nákupům v e-shopech, jen 9 % oslovených respondentů. Mnohem víc by je obchodníci nalákali možností dopravy zdarma (74 %) a samozřejmě nižšími cenami zboží (50 %). 

Oproti zvyklostem českých zákazníků, kteří po e-shopech vyžadují „zboží skladem“ a stále si své nákupy nejraději vyzvedávají osobně na pobočce (u některých e-shopů až v 70 % případů), je to zajímavý rozdíl. Čeští zákazníci jsou v tomto ohledu unikát, potvrdil ostatně na zářijovém NetClubu Ondřej Fryc z Mall.cz.

Z průzkumu dále vyplynulo, že američtí zákazníci jsou ochotní zaplatit za doručení zboží v hodnotě 50 USD ve stejný den v průměru 7,50 USD – což je nižší částka, než si dnes obchodníci v USA za takovou službu účtují. 

BCG připouští, že jedinou zajímavou skupinou, na které by obchodníci mohli doručováním ve stejný den vydělat, jsou bohatší městští zákazníci mezi 18 a 34 lety (v terminologii agentury „affluent millennials“), kteří tvoří přibližně 2 % nákupů v e-shopech, ale utrácejí online dvakrát více než průměrný americký spotřebitel.

Našli jste v článku chybu?

7. 3. 2013 16:00

Salam (neregistrovaný)

misco.co.uk v dobe kdy jeste byl simply.co.uk to jeste pred par roky umoznoval. Vyzvedavalo se u stanice metra Black Horse. Osobne jsem tam nejednou byl

7. 3. 2013 15:19

Michal Lenc (neregistrovaný)

Souhlasím, spousta prodejců má svojí výdejnu skoro v každém krajském městě a spousta lidí do těch měst dojíždí, nebo alespoň někdo z rodiny, takže (a teď si vycucám číslo z prstu) možná 50% lidí má možnost vyzvednout zboží na pobočce. Sice se teď Česká pošta zrychlila, ale pořád je to osobní vyzvednutí levnější.

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO