Google v Británii řeší problém se Street View

Privacy International se chce postavit proti lokální verzi projektu Street View společnosti Google. Organizaci se nelíbí nedostatečná ochrana soukromí v projektu a využívání fotografií osob ke komerčním účelům. Street View, který zachycuje fotografie ulic spojené se zeměpisnými daty už nějaký pátek, bez větších potíží funguje v USA, problém se však týká chystaného spouštění v rámci Velké Británie.

Privacy International se chce postavit proti lokální verzi projektu Street View společnosti Google. Organizaci se nelíbí nedostatečná ochrana soukromí v projektu a využívání fotografií osob ke komerčním účelům. Street View, který zachycuje fotografie ulic spojené se zeměpisnými daty už nějaký pátek, bez větších potíží funguje v USA, problém se však týká chystaného spouštění v rámci Velké Británie.

CIF16

Kontroverzní vlastností Street View je prostý fakt, že fotografující vozidla Google mohla na jednotlivých snímcích zachytit osoby v situacích a na místech, kde rozhodně nechtěly být fotografovány. To se také občas skutečně děje, háček je ovšem v tom, že v rámci USA je fotografování na veřejných prostranstvích a následné komerční užití zcela legální. Google také nejkontroverznější snímky na požádání poškozených osob odstraňuje a společnost dokonce uvedla, že v rámci zachování vyššího stupně soukromí testuje aplikaci, která automaticky rozmaže jakýkoli obličej na fotografii.

Podle Privacy International je však situace v Británii odlišná a Google bude potřebovat na použití obličejů osob pro komerční účely souhlas. O účinnosti technologického řešení s rozmazáváním obličejů prý Privacy International pochybuje. Pokud Privacy International nedostane adekvátní odpověď na svůj dopis, který požaduje podrobné technické vysvětlení plánované metodiky ochrany, požádá prý britského komisaře pro ochranu osobních údajů o zastavení lokální verze projektu.(Finanční noviny)

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 7. 2008 23:17

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »