Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Google: Víme, co hledáte

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
22. 10. 2003 9:08 Nový

OTOH...

celé vlákno
personalizace znamená, že nemohu někomu poslat URL http://google.com/search?q=foobar (případně i s jazykem...), a předpokládát, že dostane [zhruba, +- tance] totéž.

Vyhledávám často tak z pěti, šesti počítačů, na některých z různých browerů, z cizích účtů, etc., takže nevím, jak bych řešil, abych na nich s personalizací dostával konzistentní výsledky... Budu desetkrát vyplňovat dotazník? Plánuje snad Google log-in? Budu si ručně kopírovat cookies? Takže stejně zbývá jen se na personalizaci vykašlat. (A cookies od Google stejně blokuji už teď :o)
Martin Kopta
Martin Kopta (neregistrovaný)
22. 10. 2003 10:01 Nový

Re: OTOH...

celé vlákno
Ono to nemusí platit už dnes. Jednak se výsledky liší podle toho, v jakém jazyku nebo v jaké lokalitě vyhledáváte, jednak se liší v čase.

Myslím, že jsme si příliš zvykli na to, že vyhledavač má vrátit určitý zdroj. Ale tak to není. Vyhledavač má v první řadě vrátit relevantní výsledek. Dlouho jsem tenhle předpoklad neuměl přijmout a myslím, že především optimalizátory tohle zjištění raní.

Personalizaci s největší pravděpodobností bude lze vypnout.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
22. 10. 2003 17:14 Nový

Re: OTOH...

celé vlákno
Google mi nasel 1130 nalezeznych "bude lze", z nichz 1080 by melo byt na ceskych strankach a z nich 1030 v domene cz. Ono to snad bude i spravne! Stejne to zni strasne.

Mimochodem, Morfeo mi nasel 78 techto frazi. Za to Jyxo suse ohlasilo: "Jyxo nalezlo 422 dokumentů za 0.13 sekundy. Nic nebylo nalezeno." Teda, jen kdyz jsem vypnul ohybani, jinak jich pry najde 400.
Martin Kopta
Martin Kopta (neregistrovaný)
26. 10. 2003 10:26 Nový

je lze

celé vlákno
Slovo "lze" je příslovce, takže když ho používáte ve dvoučlenné větě jako nositele děje, není na závadu připojit ho v podmětu sponovým slovesem. Taky neříkáte "fráze v Google možno vyhledávat", ale "fráze v Googlu je možno vyhledávat". Samozřejmě z úzu můžete ve větách "lze" použít i bez spony.
Lada
Lada (neregistrovaný)
26. 10. 2003 13:54 Nový

Re: je lze

celé vlákno
Přiznám se, že učebnicová gramatika není mou silnou stránku a řídím se jen citem pro řeč. "fráze v Google možno vyhledávat", stejně jako "fráze v Google lze vyhledávat" bych klidně použil, ale "bude lze" nikdy. "je" nebo "bude" k "možno" je možno připojit, k "lze" nikoliv. Nebo je správně: "fráze v Google je lze vyhledávat"? Když něco "bude" tak to ještě nelze a když něco "lze", tak to je teď nebo až to bude. "bylo lze" je snad také správně?
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
27. 10. 2003 13:18 Nový

Re: je lze

celé vlákno
Me doma vtloukali, ze "to same" je germanismus, cesky se rika "totez" - a ja vyraz "to same" nasledkem toho pouzivam jen vyjimecne. Presto bych se z faktu, ze "ja bych to nepouzil" neodvazoval dohadovat, zda jde o tvar pripustny ci nikoliv. Priznejme si, ze jazykovy cit a gramaticka pravidla nejsou proste totez ...
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
27. 10. 2003 14:41 Nový

Re: je lze

celé vlákno
Vtloukali Ti to spravne :-)

Na druhou stranu, da se to stravit podstatne lepe nez Ransdorfovo "fruktifikovat" :-)

L108R
L108R (neregistrovaný) ---.bnt.cz
21. 6. 2011 12:00 Nový

Re: je lze

celé vlákno

Vazba 'bude lze' či 'bylo lze' (v přítomném čase pouze 'lze' nikoliv 'je lze') je úplně normální. Sice už je poněkud na ústupu a lze ji proto považovat za mírně zastaralou či neobvyklou, ale to není důvod, proč by ji nebylo lze používat, neboť je naprosto spisovná a správná.

Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
30. 10. 2003 10:40 Nový

Re: OTOH...

celé vlákno
Ja to pochopil :-) bude "lze vypnout"....
Marek Prokop
Marek Prokop (neregistrovaný)
22. 10. 2003 13:59 Nový

Re: OTOH...

celé vlákno

URL http://google.com/search?q=foobar nemůžete někomu poslat už teď. Respektive můžete, ale jeho výsledek nemusí být jinde stejný, jako u vás. Tuhle chybu jsem udělal včera na Sově, když jsem uváděl příklady na nový oprátor define (mimochodem, hezká věcička) a neuvědomil jsem si, že musím přidat parametr hl=en, protože to v české verzi Googlu funguje jen částečně.

Kromě toho se výsledky Googlu občas liší i geograficky a poslední dobou jsou updaty tak časté, že se mohou změnit i během několika hodin. Ostatně na výsledky vyhledávání by se asi měl člověk odkazovat nikoli proto, že obsahují konkrétní odkazy, ale právě proto, že to jsou aktuální (a tudíž proměnlivé) informace.

Pavel Houser
Pavel Houser (neregistrovaný)
22. 10. 2003 14:45 Nový

jen detail

celé vlákno
ten příklad s panterem byl IMHO lepší než se slovem "can". v tomto případě by se to dalo řešit bez personalizace - tak, že by se prostě slovo bralo za bezvýznamné a neindexovalo - respektive indexovalo třeba jen na stránkách, kde by se vyskytovaly i další termíny z oblasti konzervárenství
(střípek a diskuse na toto téma viz http://www.scienceworld.cz/sw.nsf/ID/02488F867400EDABC1256CCD00681290)
Michal Illich
Michal Illich (neregistrovaný)
22. 10. 2003 16:37 Nový

Pry musim mit titulek

celé vlákno
Kaltix (...) je schopen tisícinásobně urychlit vrácení výsledků vyhledávání oproti současným metodám.

Ono to neni tak proste. Jednak se v mnohych clancich o Kaltixu zamenuje rychlost vypocitani PageRanku a rychlost vyhledavani (coz jsou dve naprosto odlisne veci).

Druha vec je, ze "soucasnymi metodami" muze Kaltix nazyvat "to, co je uvadeno v ucebnicich a research-paperech a o cem vsichni predpokladaji, ze se pouziva" a zatim vsechny large-scale fulltextu ve skutecnosti pouzivaji techniky mnohem rychlejsi :)

Eso
Eso (neregistrovaný)
22. 10. 2003 16:41 Nový

Bez titulku

celé vlákno
Lidé obvykle vědí, že slovo má více významů, ale přesto lze předpokládat, že význam z okruhu osobního zájmu bude nejspíše tím, co hledají.

No, taky by se dalo namitnout, ze lide, kteri maji neco za osobni zajem o tom uz dost vedi, takze kdyz neco hledaji, tak je to neco mimo jejich bezny zajem, neco, co neznaji a chteji o tom neco zjistit. :-))
Lada
Lada (neregistrovaný)
26. 10. 2003 13:33 Nový

Re:

celé vlákno
Ano, s tím souhlasím a o takovou personalizaci nestojím. Také se to týká případů, že mě někdo známý požádá, abych mu něco našel. vyhledávač by mi práci znesnadnil a ne ulehčil.
Kdyby se lidé naučili hledat, tak to vůbec není potřeba, stačí použít nějaké pomocné slovo. Jednoduchý příklad: když hledám |základní deska|, tak mi nestačí zadat pouze |deska|, protože bych mohl dostat spoustu odkazů na výrobce prken. Mohu také použít |základní deska -dřevo|. Naopak když chci dřevěnou desku, tak ... to už si snad doplní každý sám. Tohle bude vždy přesnější, než nějaká personalizace prováděná automatem.
Venkovan
Venkovan (neregistrovaný)
22. 10. 2003 16:42 Nový

Google dosahl vrcholu a uz jen pada

celé vlákno
Google jen placnul do vody, protoze jeho DB stroje maji delsi dobu vazne problemy a pagerank je naprosto k nicemu a zacina byt nekvalitni.

Skoda jen, ze tento clanek je o necem, ale sam autor nevi o cem. Internaly Googlu nezna a lidi z te pseudofirmicku take ne. Je take videt, ze nevi co ted Google pripravuje.
Marek Prokop
Marek Prokop (neregistrovaný)
22. 10. 2003 17:14 Nový

Re: Google dosahl vrcholu a uz jen pada

celé vlákno
Mohu se zeptat, z čeho usuzujete, že pagerank je naprosto k ničemu a začíná být nekvalitní? Ostatně, co to je *kvalitní* pagerank? Děkuji.
Venkovan
Venkovan (neregistrovaný)
22. 10. 2003 22:14 Nový

Re: Google dosahl vrcholu a uz jen pada

celé vlákno
Kvalitni pagerank je pagerank, ktery se co nejvice blizi Vasemu pohledu na svet a stylu uvazovani. Stavaji "prumerny" je az prilis "prumerny", neadaptibilni, zalozeny uz na nevyhovujicim modelu, nehodici se do multikulturniho sveta. Google is dead meat, jak rekl jeden muj znamy. A ma uplnou pravdu.
Marek Prokop
Marek Prokop (neregistrovaný)
23. 10. 2003 0:46 Nový

Re: Google dosahl vrcholu a uz jen pada

celé vlákno
Děkuji za odpověď. Mohu mít ještě doplňující otázku? Vašemu pohledu na svět a stylu uvažování se více blíží pagerank 4,28 nebo 6,17?

Pagerank je jenom číslo. Kromě něj existují i další off-page faktory. Nejde tedy asi o "kvalitu" pageranku, ale o to, jak Google vyhodnocuje relevanci stránek vůči dotazu. Pagerank v tom obecně hraje poměrně velmi malou roli.
Venkovan
Venkovan (neregistrovaný)
23. 10. 2003 1:59 Nový

Re: Google dosahl vrcholu a uz jen pada

celé vlákno
Az pochopite, ze jsem hovoril o celem tom vektoru pres vsechny stranky, pochopite take, proc se nyni omezim na proste no comment.

O jakych dalsich faktorech hovorite? O anchor textech co z prosteho pageranku delaj matici? Pro me porad stejna formule a jen variace na predesle.
Martin Kopta
Martin Kopta (neregistrovaný)
26. 10. 2003 10:30 Nový

Re: Google dosahl vrcholu a uz jen pada

celé vlákno
Bohužel jsem už nestihl článek přepsat po připomínkách Marka Prokopa. Máte pravdu v tom, že jsem se ve článku neměl odvolávat jen na Google, ale vzít tu akvizici jen jako výchozí bod. Pro mě je zajímavější, co udělají vyhledavače s personalizací, než co udělá Google s Kaltixem. On ostatně Kaltix nedělá jen do personalizace.
pavel
pavel (neregistrovaný)
23. 10. 2003 1:37 Nový

dotaz

celé vlákno
Muze mi nekdo z vas poradit,jak se ve výsledku hledani, a nejen na Google,ale i u jinych vyhledavacu,dostanu ke treba stotisicimumu odkazu,aniz bych se musel proklikavat stranku po strance? Jsem jenom blbej,nebo to jde nejak jednoduse?
Diky vam.
Venkovan
Venkovan (neregistrovaný)
23. 10. 2003 2:07 Nový

Re: dotaz

celé vlákno
Na g00glu bouchnete "next" a prepiste si hodnotu u "start=". Obecny postup pres vsechny vyhledavace neexistuje.
pavel
pavel (neregistrovaný)
23. 10. 2003 2:21 Nový

Re: dotaz

celé vlákno
Dekuji,funguje to.Na tohle jsem mohl prijit sam,takze vlastne jsem blbej.
ps
ps (neregistrovaný)
24. 10. 2003 0:50 Nový

Ceske vyhledavace

celé vlákno
Hmm, to je fajn. Pouzivam google i na ceske stranky. Obcas i jyxo.cz (hlavne na clanky). Na prohledavani nejlevnejsiho zbozi v ceskych e-shopech pouzivam kvido.com touhle kombinaci obsahnu vse. (Nechapu jak jeste nekdo muze vyhledavat v katalogu ala seznam-pul tuny reklamy na stranku)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem