Hlavní navigace

Google vyfoukl Facebooku solární drony z Titan Aerospace

15. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Google
Ještě před měsícem to vypadalo, že drony budou létat s modrým logem Facebooku za 60 milionů dolarů. Nakonec je ale všechno jinak.

Dvacetičlenný tým Titan Aerospace zůstane v Novém Mexiku, ale propojí se s výzkumným centrem Google X. „S Titan Aerospace nás spojuje optimistický výhled na využití technologií. Nebude to hned, ale již brzy mohou naše drony poskytnout internet milionům lidí a zároveň pomáhat třeba při velkých katastrofách,“ tvrdí oficiální vyjádření Googlu pro magazín Forbes

Drony by měly doplnit projekt Loon, v jehož rámci poskytují horkovzdušné balóny připojení k internetu na špatně dostupných místech. 

Každý balón by mohl pokrýt až čtyřicetikilometrový kruhový prostor. Google počítá se zapojením tisíců balónů. Stratosférický, solárně napájený, dron je ale něco jiného. O Titan Aerospace měl zájem Facebook, který plánoval zapojit až jedenáct tisíc podobných letounů do své iniciativy Internet.org. 

Facebook svůj stratosférický sen ale nevzdává. Už na konci března si za dvacet milionů dolarů pořídil jiný dronový startup – Ascenta, který se specializuje na vývoj letounů schopných operovat ve výšce až 16 kilometrů. Ve výšce, kde zatím neplatí žádná pravidla, žádná regulace, by chtěl Facebook vybudovat svou vlastní síť. S koupí Ascenty totiž i speciální projekt s názvem Connectivity Labs

BRAND24

Mark Zuckerberg podřizuje poslední kroky svému největšímu cíli – připojit k internetu, ideálně i k Facebooku, pět miliard lidí z celého světa. V jeho představách by měl mít každý člověk na Zemi přístup k vyhledávání, Facebooku, Wikipedii nebo třeba chatu. 

Nařčení z toho, že dobročinnost projektu Internet.org je jen kamufláž, ale zakladatel sítě odmítá. „Miliarda lidí z Facebooku má mnohem víc peněz než má šest miliard lidí, kteří na něm nejsou dohromady,“ tvrdil v rozhovoru pro magazín Wired

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).