Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
30. 5. 2011 7:39 Nový

NECHCI

celé vlákno

Jakékoliv placení bez bezpečnostních prvků prostě NECHCI! To je stejné jak kdybych nosil v peněžence kartu a na ní měl fixou napsaný PIN.

Rozdíly proti kartě vidím dva:

1) Bezdrátový princip
2) Absence bezpečnosti

Číslo 1 je výhoda ale na druhou stranu by to určitě šlo implementovat i do současných karet spolu s PINem.

Dvojka je zásadní nevýhoda.

Peťan
Peťan (neregistrovaný) ---.45.broadband4.iol.cz
30. 5. 2011 9:52 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

Souhlasím, ta bezpečnost je nulová. tak jak to nabízejí, bych to tedy nikdy nevyužil.

Radek N.
Radek N. (neregistrovaný) ---.tepnet.cz
30. 5. 2011 10:06 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

To je stejné, jako byste nosil v peněžence 2 tisíce v hotovosti ;).

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
30. 5. 2011 17:05 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

Jenze ty 2k ti ze srajtofle "bezdratove" nikdo neslohne.

anonym
anonym (neregistrovaný) 88.103.41.---
30. 5. 2011 10:09 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

Prijde na to: jednak v clanku uvadeji nutnost zadani PIN pred platbou (viz treti odstavec odspoda), jednak mi treba limit 500 korun na soucet transakci za den, ktery vyhlasila CS u bezkontaktnich plateb, prijde vcelku rozumny - je to dan za pohodlnost. Taky jak casto cloveku tu penezenku s kartou ukradnou? Navic vetsina lidi ma v penezence rozhodne vic nez 500 korun, takze prima skoda na hotovosti je vetsi nez potencialni skoda na karte...

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
30. 5. 2011 17:08 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

V civilizovane casti sveta staci, kdyz prohlasite jako klient banky "toto sem neplatil" a banka vam !automaticky! vrati prachy, nijak se s vama nedohaduje, protoze je to banka, kdo nese plnou a veskerou odpovednost za vase prachy. Jinak by totiz ani tema kartama nikdo neplatil. Proc myslite ze se na zapad od nas bezne plati kartama po netu? A nikomu to jako extremni riziko neprijde? Protoze pripadny zneuziti jde na vrub banky. I proto v US napr nikde v krame nic nepodepisujete ani nezadavate zadnej pin - protahne se karta a jdete dal.

erf
erf (neregistrovaný) 195.113.165.---
30. 5. 2011 16:35 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

zato kreditka je plně zabezpečena. stačí vědět 19 čísel které jsou na ní napsané a kdokoli s ní může libovolně platit přes net. tomu se říká bezpečnost

d
d (neregistrovaný) ---.asbisdc.cz
31. 5. 2011 9:26 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

neda..melete blbosti, za prve ne kazdou kartou se da platit pres NET {musite to mit na to kartu-neblokovana bankou na platbu pres net} , za druhe, vecsinou se jeste posila overovaci kod SMS-kou.
Kartu k uctu kde mi chodi vyplata, mam blokovanou na platbu pres net

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) 77.78.85.---
31. 5. 2011 11:06 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

Platbu přes net mám defaultně zablokovanou, povoluji ji pouze v případě, kdy uskutečním konkrétní transakci a pouze na nezbytně nutnou dobu. Limit mám také nastaven pouze ve výši průměrné denní útraty, ssebou nosím, pokud nejdu vyloženě na nákup pouze minimální hotovost (kartu nechávám v takovém případě doma) a PIN měním po každém internetovém nákupu. Nštěstí mi moje banka toto bez jakýchkoli poplatků umožňuje.

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) 193.165.112.---
31. 5. 2011 12:23 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

"PIN měním po každém internetovém nákupu"

Proboha proc? K cemu menit vec, ktera s danym typem nakupu nesouvisi a nepouziva se pri nem? Pochopil bych to po kazdem vyberu nebo platbe v terminalu, kdy jsem ten PIN zadal (a mohl byt tudiz odposlechnut)....

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
31. 5. 2011 18:45 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

No evidetne vite o platbach pres net kulovy, protoze zadny SMS overeni se neposila, ani nemuze, protoze vase banka se o platbe dozvi az za par hodin ci dnu.

Zopper
Zopper (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
31. 5. 2011 22:24 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

Nevím jak jiné banky u nás, ale ČSOB umožňuje při transakcích platební kartou zaslat SMS s upozorněním - zatím mi ta SMS vždy přišla do dvou minut od transakce, ať už v Tescu, v bankomatu, nebo při platbě přes internet. Samozřejmě, pokud obchodník používá nějaký systém, který nepracuje v reálném čase, ale transakce provádí třeba jednou denně, pak se o transakci dozvím se zpožděním od nákupu, nicméně vždy ve chvíli, kdy transakci zaznamená banka.

lukas
lukas (neregistrovaný) ---.klfree.cz
5. 6. 2011 14:14 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

To je ale pouze upozornovaci smska, ne autorizacni, jak vyplynulo z predchozi diskuze.

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 20:02 Nový

Re: NECHCI

celé vlákno

Ja zase nechci cokoli, co vyzaduje vlastnictvi neceho tak pitomeho jako je mobilni telefon (a jeste placeni predrazenych sluzeb).

Jiří Kuneš
Jiří Kuneš (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 10:31 Nový

cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Stejně je to jen cesta ke zrušení hotovosti.

Až k tomu dojde, tak konečně skončí šedá ekonomika mezi kamarády a v rodinách.

Platíte dětem kapesné? Manželce výdaje? Kamarádům pivka? A mají to napsané v daňovém přiznání? Cože, nemají? Tak to bychom se na to podívali!

anonym
anonym (neregistrovaný) 88.103.41.---
30. 5. 2011 11:02 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Jak poznaji, ze jsem zaplatil kamaradum pivka?
Stejne tak "dary" v rodine jsou osvobozeny od dani: http://www.mesec.cz/dane/dan-dedicka-a-darovaci/pruvodce/osvobozeni-od-darovaci-dane/

Jiří Kuneš
Jiří Kuneš (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 11:25 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Samozřejmě nejde jen o darovací daň, ale také o daň z příjmu.

Navíc nemáte pravdu, že dary v rodině jsou osvobozeny. Ani v tom odkazovaném článku se o tom nic nepíše.

Zkuste od teď všechny transfery peněz v hotovosti řešit převodem a uvidíme, kdy po vás skočí finančák. A tak to přesně bude vypadat po zrušení hotovosti.

anonym
anonym (neregistrovaný) 88.103.41.---
30. 5. 2011 12:08 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

IMHO je to nesmysl, protoze u manzelu jdou bezne prijmy do SJM. Takze krasne muzete mit pocit, ze za manzelku hradite vydaje ze svych penez, ale ony jsou to penize vas obou, jinymi slovy se na to nevztahuje ani nahodou darovaci povinnost, ani povinnost platit dan z prijmu.

A jeste citace z toho odkazovaneho clanku:
"Od daně darovací jsou zcela osvobozeny osoby zařazené do skupin I. a II. Ostatní fyzické a právnické osoby jsou povinny darovací daň v zákonem stanovené výši zaplatit."
Do skupiny I. pak patri: příbuzní v řadě přímé (děti, rodiče, prarodiče) a manželé.

přezdívka
přezdívka (neregistrovaný) ---.ecsoft.cz
31. 5. 2011 16:52 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Čo je dnes už nemusí byť zajtra

asdf
asdf (neregistrovaný) 188.175.127.---
30. 5. 2011 13:54 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Jo, a každý náš krok bude sledovat Velký bratr, že?

Díky Bohu, za tuhle „šedou ekonomiku“. Ještě kvůli pár pivům vysávat z lidí další daně!

admin . aura:23
30. 5. 2011 17:38 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Takže v sobotu sedím s zedníkem Pepou v hospodě. Hospodský Karel nás obsluhuje.
Říkám: "Pepo, máš tady dneska útratu skoro za litr...hele vopravíš mi za to doma ty rozbitý dlažičky ?" Pepa: "Jo jo matroš, 500 práce ani ne na hoďku taky 500..bereš ?" Já na to "Ok Pepo...... Karle připočítej mi k tomu mýmu Pepu a já ti tam mávnu mobilem..."

Jak se finančák dozví že jsem platil za Pepu ?

Jimmy
Jimmy (neregistrovaný) 194.213.198.---
31. 5. 2011 7:50 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Jak často se vám povede, že se potřeby vás a Pepy sejdou v podobné čase ? V uvedeném příkladu stačí aby jste šel s Pepou na pivo o týden nebo dva později než budete mít opravené dlaždičky a už máte problém.
Ono je možné postavit ekonomiku na barteru, ale je to šíleně neefektivní a proto byly vynalezeny peníze.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
31. 5. 2011 8:25 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Naopak, je to dokonale efektivni, samozrejme dokud funguje duvera a vy vite, ze to co ste dal pred pul rokem Pepovi vam on za pul roku vrati.

Jimmy
Jimmy (neregistrovaný) 194.213.198.---
1. 6. 2011 14:30 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Barter ve větší společnosti prostě nefunguje a barter rozložený v čase založený na důvěře už vůbec.
V každé společnosti kde se nějakým tlakem zrušili peníze (např. ve vězení, v koncentračních táborech atd.) se velmi rychle utvořila alternativní měna ať už založená na cigaretách, konzervách nebo něčem podobném, protože to je prostě nejlepší systém pro všechny.

Jediná efektivita barteru je v tom, že se z něj obtížně vymáhají daně.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) 77.78.85.---
31. 5. 2011 10:51 Nový

Re: cesta ke zrušení hotovosti

celé vlákno

Až deformy Přesčasovy vlády skončí bankrotem, což už nebude dlouho trvat, bude toto jediný způsob nákupu a prodeje, k totální škodě všech nenažranců, počínaje státem. A mávnutí mobilem nebude vůbec nutné. Ty barevné papírky, kterým se říká peníze, budou dobré leda na podpal v kamnech a bohatý bude ten, kdo bude moci za poskytnutou práci, nebo materiál, nabídnout jako protihodnotu jinou práci, nebo materiál. A dříve, či později to takto dopadne; ostatně v dějinách lidstva to nebude ani poprvé, ani naposled, protože lidé jsou nepoučitelní.

B
B (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 11:12 Nový

NFC TB

celé vlákno

Noo kartu s NFC uz nejaky ten mesic mam ale pochybuju ze s ni budu platit driv jak za rok ... Hlavne nechapu ten postup bank .. nejdriv mi zrusili kreditku na podpis ze je to nebezpecne a ted mam kreditku na chip a vsude musim zadavat PIN ... a rok na to mi daji kreditku s NFC abych nemusel zadavat ani PIN (do 500) ani podpis ... doost divny. Na upresneni mam kartu z Tatra Banky a reklama na NFC uz od nich bezela mozna i rok dozadu.

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
30. 5. 2011 14:46 Nový

Prvni

celé vlákno

Prvni podobna spolecnost, ktera kdy slysela alespon neco o bezpecnosti. Ted jeste vyresit zabraneni smirovani uzivatelu a bude to. No a v CR jeste dalsi problem bude nenazranost bank v cenach transakci.

Martináč
Martináč (neregistrovaný) 81.19.47.---
30. 5. 2011 15:17 Nový

Hotovost je nehygienická

celé vlákno

Řekl bych, že sama EU má v plánu postupem času zlikvidovat fyzické peníze, tedy bankovky a mince, z hygienických důvodů. Víte vy vůbec, kolik je na nich bakterií?? Začalo to bezkontaktními bateriemi na záchodcích, zákazem uzrálých gulášů, křivých banánů apod. a skončí to úplnou digitalizací nebo-li sterilizací špinavých peněz. :D

RK
RK (neregistrovaný) 117.4.150.---
30. 5. 2011 16:45 Nový

Tohle zrejme nahradi jak platebni karty tak i cele e-bankovnictvi

celé vlákno

Letos asi zacne boom v Asii (Indie, Asean, Cina). Zabezpeceni pomoci overovaci SMS a elektronickeho podpisu (klice na cipu nebo SIM karte). V Indii na tom bezi kompletni mobile banking vcetne mikrouveru. Ze by nekdo zrusil fyzicke penize asi nehrozi, ty uz davno nejsou urcene pro beznou holotu - ta dostane brzo maximalne mikrouver na lichvarsky urok a za dvere exekutora (v lepsim pripade).

Vojtěch Sázel
30. 5. 2011 20:19 Nový

Re: Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

celé vlákno

Jj, už aby to tady bylo. Peníze v hotovosti používám extrémně nerad už v současné době. Je to nepraktické a nebezpečné.
Když platím hotovostí, tak se akorát v obchodě divně tváří, když malý nákup do 50Kč člověk platí dvoutisícovkou a stejně se tváří, když to chci zaplatit kartou.

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
31. 5. 2011 8:27 Nový

Re: Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

celé vlákno

Platba penezi je 100x efektivnejsi, nevadi mi, ze zrovna nejde elektrina, nevadi mi, ze zrovna bance nefunguje platebni system, zaplatim 10x rychleji nez jakoukoli kartou, nepotrebuju si pamatovat 100 pinu, hesel a dalsich nesmyslu, nehrozi, ze mi nekdo vyluxuje statisice z uctu a navic, velky bratr nevi, ze tu flasku rumu a brokovnici sem si koupil zrovna ja.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
31. 5. 2011 10:14 Nový

Re: Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

celé vlákno

Bez elektřiny nezaplatíte ani hotovostí - kasy jsou na elektřínu.

Krakonoš
Krakonoš (neregistrovaný) 77.78.85.---
31. 5. 2011 10:56 Nový

Re: Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

celé vlákno

Kasy sice na elektřinu jsou, ale pro případ výpadku proudu mají skryté tlačítko na otevření šuplíku s hotovostí, takže výpadek proudu - no problem. A mobil, který ÚMYSLNĚ vlastním, umí jen telefonování a SMS, takže nějaké platby mobilem jdou zcela mimo mne.

Ten z …
Ten z … (neregistrovaný) 188.120.195.---
31. 5. 2011 15:42 Nový

Re: zaplatim 10x rychleji nez jakoukoli kartou

celé vlákno

Tu vaši 10× rychlejší platbu penězi v porovnání s kartou bych chtěl vidět.
Momentálně mám tu zkušenost, že platba kartou trvá průměrně 2× tak dlouho jako platba hotovostí, plus mídost poměrně dost procent. Když přijde na pokladnu babička a vysype drobné, je platba kartou téměř vždy rychlejší.

Občas na tyhle kecy o tom, že platba penězi je mnohokrát rychlejší než kartou, v diskuzích narážím. Tak si při každé platbě sám počítám sekundy, jak dlouho to trvá lidem přede mnou penězi a jak dlouho mě s kartou. Ten rozdíl je už skoro zanedbatelný, často taký záleží, jak je přetížená linka k platební bráně. Často se mi stává, že mám od vložení karty do terminálu po její vyjmutí zaplaceno během 10 až 15 sekund (a to včetně zadání pinu).

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
31. 5. 2011 18:53 Nový

Re: zaplatim 10x rychleji nez jakoukoli kartou

celé vlákno

No vidite a ja kdyz prijdu ke kase s odpocitanou castkou, mam zaplaceno za 2s, pricemz jeste stihnu rict "dobry den, dekuji, nashledanou".

Zato kdyz nekdo plati kartou, tak stojim a koukam jak pokladni cumi na kartu a ceka ..... pak se zacne tisknout 3x uctenka ... zase se ceka ... a ja mam v tuhle chvili chut slapnou do ksichtu vsem inovatorum.

Ostatne, kdyz si onehda znamy kupoval auto, tak prisel, slozil cache 450k a odjel vybranym autem. Kdyz sem si platil sve auto prevodem, tak sem 3 dny cekal, az mi potvrdi ze prachy dosly ... (a technicky mohli mezi tim krachnout a ja bych nemel ani auto ani prachy)

BTW: Svuj prvni OP jsem dostal za 10 minut na sluzebne PCR (vyplnovali na miste), druhy jsem dostal za zhruba 2 minuty (uz byl pripraven, jen razitko a sel sem) nedavno sem vymenoval opet a trvalo to 3 nedele ... jo tomu se rika pokrok.

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
31. 5. 2011 20:49 Nový

Re: zaplatim 10x rychleji nez jakoukoli kartou

celé vlákno

Až bude zase známý něco takového kupovat tak dejte vědět, rád bych se na to skládání 450k(bit?) cache zašel podívat. :)

Tomach
Tomach (neregistrovaný) ---.dyn.iinet.net.au
5. 6. 2011 6:00 Nový

Re: Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

celé vlákno

??? Pokud nejde elektrina tak se kasy zavrou a mas utrum tak jako tak, bez ohledu na to ze by teoreticky cash prijimat mohli.
Kdybys pouzival VISA nabo MC kartu tak by sis nemusel pamatovat zadnejch milion pinu ale stacilo by si vzpomenout jak se podepisujes.
Scash ti hrozi ze Ti nekdo tu penezenku ukradne, ze Ti vypadne, a pod. To s kartou nehrozi a pohadky o vyluxovanych uctech patri do rise urban myth nebo bananovych republik. Me se nikdy nic za 12 let pouzivani VISA & MC takovoveho nestalo a vim ze znamy co navstivil bananovou republiku kde mu kartu slohli nemel zadne problemy s tim aby banka bez reci tyto neautorizovane platby stornovala takze samozrejme nic platit nemusel (navic u kreditni karty to jsou penize banky, ze).
Jedinej argument s flaskou rumu a brokovnici beru, ale verim ze velky bratr by si udaje o te brokovnici zjistil jinak (zbrojni prukaz v CR, driving license v USA, treba)

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) 77.78.85.---
31. 5. 2011 11:02 Nový

Nevědí co roupama.

celé vlákno

Víte, jak se pozná, že se blíží krize? Podle zvyšujícího se množství nápadů, u nichž se evidentně jedná o vítězství marketingu nad zdravým rozumem.

mrtvy datel
mrtvy datel (neregistrovaný) ---.141.broadband15.iol.cz
31. 5. 2011 21:07 Nový

Re: Google Wallet: Taky se těšíte na platby mobilem?

celé vlákno

Jakapak inovace. Je to jen zpusob, jak banka muze ziskavat procenta i z malych plateb. Ale populace je blba, tak rehta blahem. Az jim budou denne ruzne pochybne existence odecitat penize jen blizkym pruchodem, budou zas pistet, ze to chce novy zakon. Nevidim jedinou vyhodu. Stupidita na n-tou. Nase civilizace je fakt na sestupu do pr... Lidi voli usvedcene zlodeje, podporuji korupci, kaslou na vlastni deti, ctou totalni kraviny, skoci na kazdou marketingovou kravinu... Naproste vitezstvi mentalni anorexie.

MCE
MCE (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
1. 6. 2011 22:34 Nový

Já už se nemohu dočkat

celé vlákno

Už sebou nebudu muset vláčet kartu a obávat se mechanického poškození. A pokud jde o bezpečnost, nebude to určitě tak zlé: http://www.cleverandsmart.cz/bezkontaktni-platby-jsou-bezpecne/

Tomach
Tomach (neregistrovaný) ---.dyn.iinet.net.au
5. 6. 2011 5:51 Nový

Rozdil oproti PayPass?

celé vlákno

Nejak mi chybi rozdil oproti PayPass. Ten funguje na stejnem principu (vlastne jeste lepe, zadny PIN potreba neni) a staci mi jen moje kreditka. Ze zneuziti neni treba mit strach, Zero Liability od Mastercardu se o to postara, navic je potreba celkem tesny kontakt a platby jsou omezeny do $100.
Tak nevim, pokud stejne uz tu Mastercard musim mit, tak nechapu vyhodu toho vytahovat mobil misto kreditky....

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem