Dramatické omezení rhybaření (phishing) je cílem nové iniciativy, ve které spojují síly konkurenční společnosti Google, Yahoo, AOL a Microsoft. Podporu budou mít od finančních institucí jako je Bank of America, Fidelity Investmens ale i PayPal, Facebook, Linkedin a řady společností věnujících se bezpečnosti na Internetu. Základem aktivit je DMARC (viz www.dmarc.org) neboli „Domain-Based Message Authentication, Reporting & Conformance“ – technická specifikace využívající stávají SPF/DKIM technologie.
DMARC.org není čerstvou novinkou, stojí za ním zhruba rok a půl práce na specifikaci, která by měla umožnit automatické rozpoznávání e-mailů, které nepocházejí od „předpokládaného“ (příjemcem) zdroje. A měla by omezit podvržené zprávy a tím i velmi rozšířené rhybaření (phishing).
Rhybaření ročně zamíří na miliony uživatelů ve formě desítek tisíc promyšlených kampaní. Ty zahrnují nejenom rozesílání propracovaných e-mailů snažících se příjemce uvést v omyl, ale i vytváření tisíců webů, které slouží k sběru osobních informací, čísel kreditních karet či přihlašovacích údajů.
V rámci boje technických prostředků pro zabezpečení e-mailů to vypadá na vítězství právě SPF/DKIM – DMARC si vybral tyto dvě technologie.