Hlavní navigace

Google: YouTube je v Česku druhou největší televizí. Šlape Nově na paty

 Autor: Google
David Slížek 3. 6. 2013

YouTube měsíčně navštíví 5,1 milionu českých uživatelů a aspoň jednou za měsíc se na nějaké video podívá 8 z 10 uživatelů českého Internetu, říká průzkum agentury TNS Aisa.

Pět let poté, co se na webu objevila do češtiny lokalizovaná verze YouTube, zveřejnil Google čísla týkající se české návštěvnosti serveru. Snaží se jejich pomocí ukázat, že se na YouTube vyplatí zadat si reklamu.

Podle průzkumu má na YouTube měsíčně přijít 5,1 milionu českých uživatelů, aspoň jednou za měsíc tam zavítá 8 z 10 uživatelů v Česku. Za měsíc zhlédnou asi 500 milionů videí.

Pokud bychom porovnávali zásah (reach) YouTube s klasickými televizemi, dostal by se videoserver ve skupině 15 – 34 let na druhou příčku, uvádí Google. Jakkoli je takové srovnání problematické, pro orientační představu se použít dá.  


Autor: Google

Pokud vás téma, jaký zásah mají jednotlivé mediatypy, zajímá, tady najdete více: Srovnání, jaké tu ještě nebylo: Je reklama na Internetu výhodnější než v jiných médiích?

Zajímavé je i demografické složení uživatelů YouTube v Česku: „Uživatelé a uživatelky YouTube jsou ve velmi genderově vyváženém poměru 52 : 48 (muži / ženy). Zároveň třetinu ‚diváků‘ YouTube tvoří lidé ve věku od 35 do 50 let,“ uvádí zpráva Googlu. 


Autor: Google

Češi stále sledují YouTube hlavně na počítači, říká Google. Situace se ale mění: „Přístupy z mobilních telefonů a tabletů rostou velmi dynamickým tempem, v některých zemích už dosahují polovinu všech zhlédnutí a tento trend lze očekávat i v Česku.“ A ještě jedno číslo: 45 % uživatelů YouTube používá internet v mobilu.

Vyplatí se videoreklama na internetu?

Google se na základě výše uvedených čísel snaží přesvědčit, že se videoreklama na YouTube vyplatí: „YouTube diváci jsou aktivní a pokročilí uživatelé internetu. Jsou také častějšími zákazníky internetových obchodů (alespoň jednou měsíčně online nakupují YouTube uživatelé o 5 % častěji než online populace),“ tvrdí.

A reklama na internetu má podle něj i další výhody: jeden spot je možné využít pro 4 obrazovky, tj. TV, tablet, smartphone, laptop. YouTube umožňuje například platbu jen za dokončená zhlédnutí (tj. když uživatel dobrovolně zhlédne reklamu až do konce). Nebo umí díky remarketingu znovu oslovit uživatele, kteří zhlédli spot do konce nebo navštívili web. 

Televize ovšem stále vítězí ve schopnosti zasáhnout velké množství lidí najednou. Videoreklama na Internetu tak zatím hraje především roli doplňkového formátu, který se zadavatelům vyplatí používat ve spojení se spoty v televizním vysílání.

Výše uvedená čísla vycházejí z těchto zdrojů: ATO, Mediaresearch, TNS YouTube profiling, ČSÚ – květen 2013, Cross-mediální studie Googlu v Evropě.

Našli jste v článku chybu?

8. 6. 2013 10:24

kve (neregistrovaný)

Nemyslím si, že klasická TV je mrtvá. Je mi 35 a cca 5 let jsem žil bez TV. Prostě se stará jednoho dne pokazila a já nějak necítil potřebu kupovat novou. Když jsem si zařizoval nový byt, tak jsem se na ni chtěl prvně vykašlat, ale na vizualizacích nábytku na míru byla a tak jsem si ji koupil spíše jako designový doplňek.

Klasická metrová placka s DVB-(T/C) a RJ45. TV noc nesleduji, ale ze 75% času koukám na TV právě na YouTube. TV je spárovaná s tabletem, takže obsluha YouTube bezproblémová. P…

4. 6. 2013 15:12

Jirka (neregistrovaný)

tak tohle jsem nepochopil... na co vlastne reagujete?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů