Minulý týden společnost Google zpřístupnila v rámci aplikace Keyword Tool funkci, která začala zobrazovat skutečný (byť zaokrouhlený) počet vyhledávání pro zadaná klíčová slova. Zdá se tak, že všeříkajícím výsledkům ve formě absolutně nepřesných zelených obdélníčků již definitivně odzvonilo.
Vyhledávání v rámci Keyword Tool je možné omezit na vybranou zemi či jazyk a zobrazuje také příbuzná klíčová slova. Uskutečněná hledání jsou uváděna vždy za poslední kalendářní měsíc a kromě toho je zde k dispozici také měsíční průměr za posledních dvanáct měsíců a vývojový graf počtu hledání.
Utilita, která byla původně určená primárně pro zadavatele inzerce v Adwords se tak svým způsobem stává zajímavým statistickým nástrojem. Podobnou SEO/SEM funkcionalitu v Čechách na lokální úrovni již nějaký čas provozuje také Seznam.cz.(Google Blog)