Hlavní navigace

Google začne lézt do zelí Uberu. Využije k tomu svou komunitní službu Waze

Jan Beránek

Pilotní provoz sdíleného ježdění rozjel Google zatím jen kolem své kalifornské centrály v květnu. Teď se má rozšířit i do zbytku San Franciska a okolí.

Zatímco Uber v ulicích San Franciska soupeří hlavně s konkurenčním Lyftem, Google může využít toho, že trh je na podobné služby už připravený. Navigační aplikace Waze, která dosud využívala komunitu k hledání nejrychlejších tras, by měla propojit řidiče, kteří jedou jedním směrem, a propojit je tak, aby nemuseli všichni startovat své auto.

Testovací provoz je určený pro pětadvacet tisíc zaměstnanců velkých firem ve městě. Tedy třeba Wallmart nebo Adobe Systems. Zatím pasažéři zaplatí 54 centů za ujetou míli, tedy méně než obě konkurenční služby. Informuje o tom deník Wall Street Journal

START17

Google si nechce nechat ujít možnosti, které ukazuje především Uber. Je tak možné, že je to jen předehra k zapojení autonomních aut, které Google už několik let testuje. 

Google a Uber byli přitom parťáci. Google před třemi lety do miliardového startupu investoval 258 milionů dolarů. Blízká spolupráce ale končí. Už v pondělí odstoupil z představenstva startupu zástupce Aplphabetu - David Drummond. A to z důvodu narůstajícího konfliktu zájmů a sílící konkurence mezi oběma firmami. Uber si zase na oplátku začíná vyvíjet vlastní mapy, aby se mohl odstřihnout od map Googlu. 

Našli jste v článku chybu?
31. 8. 2016 9:54

Otázka zní jestli se to rozšíří i mimo USA.

-tradičně bude nutné rozlišovat carsharin, ridesharing a taxi službu... -důležité se oprostit od zatemnění mysli hejtem na téma taxy a stím spojené vyhánění čertu ďáblem či vytloukání klinu klínem. -pak jde nám o současnost až blízkou budoucnost, nebo vzdálenou budoucnost?

Ve vzdálené budoucnosti se spolu s autonomními vozidly nepočítá s ridesharingem ani carsharingem, ale s variací na taxi. Lidé nebudou vozi vlastnit, ale budou si je jen sami pro se…