Google změnil matoucí licenci ke Google Chrome

Google Chrome patří bezesporu k nejžhavějším tématům IT světa těchto dnů. Propírá se jeho cílová skupina, šance na úspěch, bezpečnostní chyba, ale také licenční ujednání, ve kterém pozorní čtenáři narazili na matoucí bod 11.1, který v oficiální české lokalizaci zněl následovně: odesláním, zveřejněním nebo zobrazením obsahu udělujete společnosti Google trvalou, neodvolatelnou, celosvětovou, bezplatnou a nevýhradní licenci k reprodukování, přizpůsobování, upravování, překládání, publikování,…

Google Chrome patří bezesporu k nejžhavějším tématům IT světa těchto dnů. Propírá se jeho cílová skupina, šance na úspěch, bezpečnostní chyba, ale také licenční ujednání, ve kterém pozorní čtenáři narazili na matoucí bod 11.1, který v oficiální české lokalizaci zněl následovně: odesláním, zveřejněním nebo zobrazením obsahu udělujete společnosti Google trvalou, neodvolatelnou, celosvětovou, bezplatnou a nevýhradní licenci k reprodukování, přizpůsobování, upravování, překládání, publikování, veřejné prezentaci a šíření jakéhokoli Obsahu, který předložíte, zveřejníte nebo zobrazíte v rámci Služeb nebo jejich prostřednictvím.

CIF16

Matoucí část nyní z licenčního ujednání vypadla a bod 11.1 nyní v češtině zní takto: K Obsahu, který odešlete, zveřejníte nebo zobrazíte v rámci Služeb nebo jejich prostřednictvím si ponecháváte autorská práva a jakákoli jiná práva, která ohledně tohoto Obsahu vlastníte. Google nyní tvrdí, že znění bodu 11.1 není žádným jeho výmyslem a že podobné podmínky má třeba Facebook. V případě webového prohlížeče však původní delší verze vyznívala opravdu kuriózně. (The Official Google Blog)

Nejde však o první úsměvný případ v souvislosti s licencemi webových prohlížečů. Licence Safari 3.1 pro Windows například nějaký čas neumožňovala použití mimo počítače od společnosti Apple, což však byl omyl, kdy se předmětnou větu z textu opomnělo odstranit při portaci prohlížeče pro Windows, pro která počítače Applu nejsou zrovna nějakou velkou baštou. Tam dominuje Mac OS X.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 9. 2008 20:30

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »