Googlujete se?

Kdo by nezkusil zadat své jméno do vyhledávače? Důvodů proč ano je několik: nejčastěji pýcha, zvědavost, někdy i touha zjistit, jestli se náhodou někdo nejmenuje stejně…

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Jak si posílit nebo naopak shodit ego? Zadejte si své jméno do vyhledávače, třeba do Googlu. Nápad to jistě není nový a asi najdeme jenom málo internetových uživatelů, kteří to nikdy nezkusili. Například John Battelle ve své knize The Search uvádí, že 40 procent všech uživatelů Internetu tuhle kratochvíli již podstoupilo.

Vyhledávání svého vlastního jména nemusí nutně souviset s touhou přehrabovat se mezi tisíci kvalitními a relevantními odkazy o vlastní osobě. Podle New York Times mají Američané novou zábavu – pomocí vyhledávače si zjišťují, zda se náhodou někdo nejmenuje stejně jako oni. Jelikož je Američanů hodně, tak se jim to většinou podaří. To ale není všechno, pouhé zjištění nestačí – pořádají se dokonce setkání jmenovců, které pořádají ti nejaktivnější.

I mě zajímalo, jak se daří mým jmenovcům, případně příbuzným. Jelikož moje jméno není tak moc obvyklé, našel jsem jenom pár svých „Googlegangers“ (tedy těch, kteří se objevili ve výsledcích vyhledávání mého jména v Googlu). Jeden se zabývá zkušebnictvím ve stavebnictví, další má v Olomouci kurýrní službu, jiný je instalatérem v Drnovicích a dokonce i místním zastupitelem. Což takhle uspořádat sraz jmenovců? Třeba nakonec zjistíme, že jsme i příbuzní. Moc nás není, vešli bychom se v restauraci k jednomu stolu.

MIF16

Pokud si někdo chce s vyhledáváním svých jmenovců pohrát, může využít některé specializované aplikace, třeba SameNameAsMe. Problémem těchto webů je fakt, že rozhodně neobsahují tolik informací jako vyhledávače (samozřejmě, po registraci jsem zjistil, že jsem tam sám…). Údaje v podobných aplikacích totiž pocházejí z registrací uživatelů. Musíte mít tedy štěstí, že je někdo z jmenovců registrován zrovna ve stejné aplikaci, kterou prohlížíte vy.

Další možností je projít si sociální sítě s velkým množstvím uživatelů, kde je pravděpodobnost, že narazíte na uživatele se stejným jménem, vyšší. Pro pátrání po jmenovcích je ovšem nejšikovnější použít vyhledávač. Výsledky vyhledávání třeba Googlu odhalí ohromné množství Janů Nováků, Petrů Procházků a dalších nositelů obvyklých jmen. Jestliže se jmenujete alespoň trochu neobvykle, můžete si o svých jmenovcích utvořit celkem slušný přehled. Těch mých jich několik, bydlí většinou na Moravě, jsou podnikaví a šikovní. Vyhledávání vlastního jména nemusí vždy znamenat postižení narcismem.

26 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 4. 2008 19:52

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »