Potíže s placením online? Nejužívanější platební brána v ČR má výpadky

Aktualizováno 28. 11. 2013 18:40

Ty mohou postihnout zákazníky řady největších českých e‑obchodů. Nejnepříjemnější je asi ten případ, kdy brána zákazníkovi sice strhne peníze, ale informaci o tom už nepředá prodejci.

Platební brána GP webpay je v Česku patrně zdaleka nejužívanější. Provozuje ji pobočka nadnárodní společnosti Global Payments. Mezi její klienty patří i velké české banky.

Na blogu DámeJídlo.cz byl dnes Tomáš Čupr nucen vydat zprávu, ve které se omlouvá zákazníkům za výpadky v přijímání plateb kartou. Ty nemůže ovlivnit — za viníka označuje právě platební bránu GP webpay, které dosud využívají jako klienti ČSOB. Zároveň ohlásil, že DámeJídlo pracuje na náhradním řešení. Jedno mu ostatně poradil Zdeněk Cendra

Jakub Brabec, který rovněž pracuje pro DámeJídlo, sdělil Lupě, že ze svého okolí ví o tom, že podobné potíže má s platební bránou také Slevomat. Kolegovi Jakuba Brabce pak brána prý strhla peníze při nákupu v e‑shopu Českých drah, ale platbu nedokončila a k ČD se informace o zaplacení nedostala.

Žádostmi o vyjádření jsme obeslali jak provozovatele platební brány GP webpay, tak některé velké e-shopy, které jí využívají.

Tiskové oddělení Českých drah nám problémy potvrdilo: „Ve větší míře se tyto výpadky objevují cca od včerejška. Zatím se jedná řádově o desítky až stovky nerealizovaných transakcí,“ odepsal Lupě Mgr. Petr Šťáhlavský. „Věc řešíme v úzké koordinaci s provozovatelem platební brány GP webpay. Máme od nich informace, že na odstranění výpadků pracují. Pro nás je uvedená situace nepříjemná s ohledem na nadcházející víkend, kdy si řada cestujících kupuje jízdní doklady přes náš eShop,“ dodal.

Výpadky potvrdil také Tomáš Bátrla, spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz: „Potíže s platební bránou GP webpay registrujeme od středečního večera. Od té doby platební brána střídavě funguje a zase vypadává. Zákazníky jsme o tom informovali prostřednictvím Facebooku. Technické výpadky platební brány zatím nepůsobí dramatické ztráty, lidé dál nakupují a provádějí objednávky, platby provádějí později.

Podle Václava ŠtruplaBonami.cz se zdá, že potíže jsou dnes už menší než včera: „Problémy s platební bránou jsme zaregistrovali už včera večer, dnes pokračovaly. Brána byla pomalá a zákazníci často nepoznali, zda transakce proběhla úspěšně. Někteří tak zaplatili vícekrát a my teď musíme řešit vrácení plateb. Nyní už to ale vypadá, že by vše mělo fungovat, jak má.

Peter Irikovský, ředitel Slevomatu, nám napsal, že na web Slevomatu umístili výrazný banner, ve kterém zákazníkům doporučují jiné platební metody:

EBF16

Dále píše: „Od partnera máme garantováno, že všechny případné ztráty (nepotvrzené transakce) bude odškodňovat ze svého.“

Za firmu Global Payments Europe, provozovatele platební brány GP webpay, nám po šesté večerní zaslal její marketingový manažer Vít Skřebský tuto omluvu:

Provozovatelům e‑shopů i jejich zákazníkům se omlouváme za problémy se zpracováním plateb kartou, které se v krátkých intervalech objevily v průběhu včerejšího večera a dnešního dne.

V současné době analyzujeme příčiny výpadků, intenzivně se věnujeme nápravě a přijímáme další opatření pro zajištění dostupnosti systému GP webpay.

Jsme si plně vědomi nepříjemností, které nedostupnost platební brány GP webpay provozovatelům e‑shopů i jejich klientům způsobila. Za vzniklé potíže se hluboce omlouváme.

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 1. 2015 10:35

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »