To by mě zajímalo jak se bude průvodčí na to tvářit pokud uvidí, že si nastoupil v té stanici s pokladnou. Navíc tohle lze použít jen pokud nenastupuju ve výchozí stanici a jedu vlakem, který v nějaké neobsazené dostatečně blízké stanici staví, což třeba u rychlíků nemusí být úplně typické.
Kupoval jsem si jízdenky z Prahy do Sniny na Vánoce. Volných míst valem ubývalo.Tak jsem neváhal a... Nahlásilo mi to, že platební transakce neproběhla z důvodu blokované karty. No byl jsem nas*aný.
Tak jsem koupil jízdenky znovu a přímo z účtu. Pochopitelně jsem letěl do banky, co provedli s mojí kartou - oni nic, my muzikanti a správcel karet O NIČEM NEVÍ.
A ejhle, došly mi elektronicky jízdenky dvakrát.
Teď je chci jednou vrátit, ale strhnou mi za vrácení jízdenek cca 500,- Kč.
A za všechno může zmetek platební brána.
A teď, po kom mám chtít náhradu? Po ČSOB, nebo kdo to vlastně vlastní a odpovídá za to? Je to lumpárna, že banky před tím nevarují. Zvlášť teď před Vánoci. Zaplať Bůh za Lupu. Škoda, že ten článeček vyšel až ex post.
teď k tomu poslali zákazníkům vysvětlující mail. kde navíc lžou když tvrdí, že problémy vznikly před 15 minutama, tady to je
------------------ ----------------------------- --------------------
Vážený zákazníku,
dovolujeme si Vám oznámit, že došlo k výpadku služby GP Webpay.
V tuto chvíli bude docházet k zamítání plateb v internetových obchodech přímo napojených na Global Payments Europe.
Číslo incidentu: I-1301596
Začátek výpadku (CET): 28.11.2013 16:50:37
Příčina problému: GPE
S pozdravem
Network Operations Center
Global Payments Europe, s.r.o.
phone: +420 267 197 404
email: noc@gpe.cz
V Olšinách 80/626
100 00 Praha 10
www.globalpaymentsinc.com
V lokálce se to nestihlo (často je to jen jedna stanice).
Při přestupu nemá cestující povinnost shánět pokladnu a průvodčí to od něho ani nemá co očekávat. Jednak mohl mít málo času na přestup, jednak by tím uzavřel novou přepravní smlouvu (a z ní pak vyplývají různá práva, např. přeprava zdarma do výchozí stanice při ujetí přípoje), mohl by to chtít do účetnictví (a vysvětlujte berňáku, že koupí jízdenky až při přesupu vlastně ušetřil).
Párkrát jsem takhle lístek kupoval (ale zcela podle pravdy, opravdu jsem jel tu jednu zastávku osobákem, a průvodčí nepřišel) a nebyl s tím nikdy nejmenší problém.
Průvodčí nepřišel
Nemá náhodou cestující v takovém případě povinnost průvodčího aktivně vyhledat? Pokud průvodčímu řeknete, že nemáte lístek, až když on vás kontroluje, už vám může dát pokutu. I když je pravda, že jsem zatím nenarazil na průvodčího, který by to takhle striktně uplatňoval.
Jednou se mi stalo, že se platba strhla a k obchodníkovi informace nedošla (myslím, že šlo taky o gb webpay), naštěstí se vše vyřešilo po telefonu a objednávka pizzy mi tehdy přišla bez problémů, dohledali si to později.
Nicméně poslední týden je to fakt s touto bránou žalostní. Zatím všechny platby proběhly, ale všechno trvalo tak půlminuty-minutu...
mame s touto "platebni branou" dlouhodobe zkusenosti, bohuzel pouze ty negativni...vypadky jsou na poradu dne, navic to temer kazdy mesic "planovane odstavuji", komunikace z jejich strany je tristni...tuto sluzbu jsme dostali v baliku s jinymi sluzbami od banky, a uz mockrat teto volby litovali, tato diletantska sluzba poskozuje cesky internet, protoze neustale zpusobuje negativni zkusenosti zakaznikum :-(
Eventuálně si kupte lístek z komerčně neobsazené (= pokladna není nebo je uzavřená - v knižním JŘ je za názvem zastávky symbol přeškrtnutá jízdenka =obdélník) stanice před vaší nástupní komerčně obsazenou
např. Pardubice Svítkov (neobsazená)- Pardubice hl.n.(obsazená) - Pardubice Pardubičky (neobsazená).
Dráhy neokradete, jen zaplatíte o něco víc, ale míň než za přirážku k jízdnému.
dali vědět druhý den, až na dotazy novinářů, že mají problém. promiňte, ale já si seriózní komunikaci představuju jinak. jako zákazník tohle nechápu (dva dny mi na různých eshopech selhávají platby kartou, protože většina kde jsem byl bohužel používá gpe). a budu muset zjistit, jestli mi ty neúspěšné navíc stejně nestrhli z účtu.
jsem tím rozhořčen i jako provozovatel eshopu - kdoví jak dlouho jejich chybou přicházíme o zákazníky/peníze a poskytovatel se o tomhle obrovském průseru ani neobtěžoval dát vědět - ten strohý robotem sestavený mail mluví o výpadku (tedy zamlžuje skutečnou velikost problému) a věřte že v něm nenajdete v nic co by se podobalo slovu "omluva"