Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Greylisting: nová metoda boje proti spamu

dgx
dgx (neregistrovaný)
23. 4. 2004 7:10 Nový

dlouho fungovat nebude

celé vlákno
>> ...neuvěřitelných více než 97 procent trojic objevilo jen jednou

ale to jen z toho důvodu, že spammeři tento systém neznají. Jakmile s ním začnou počítat, dojde ke katastrofě - počet spamů se ztrojnásobí. Chraň bůh před greylistingem....
Yeti
Yeti (neregistrovaný)
23. 4. 2004 8:45 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
Jenže to je tak se vším. Nejlepší metody jsou obvykle ty, které nejsou dost rozšířené na to, aby s nimi spammeři počítali.
Václav Mach
Václav Mach (neregistrovaný)
23. 4. 2004 17:39 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
I samotný princip je nesmyslný. Relevantní e-mail má být doručen ihned a ne s hodinovým zpožděním (když vše dobře půjde). Já fandím analýze obsahu.
Erg.Noor
Erg.Noor (neregistrovaný)
24. 4. 2004 13:43 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
Pokud vim, tak MTA ma na korektni doruceni lhutu 9 hodin. Cokoliv v teto dobe je v poradku. Hodinove zpozdeni muze byt sice neprijemne, ale pokud mi to vynahradi tech nekolik desitek spamu denne, tak jsem ochotny to akceptovat.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
25. 4. 2004 20:36 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
Odkud pochazi ten casovy udaj ?
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
26. 4. 2004 14:15 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
Ze je to ulet je snad jasne...:-)
cc
cc (neregistrovaný)
1. 5. 2004 2:47 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
tusim ze jsou doporuceny 4 dny, ne? Po ktere to ma odesilaci MTA zkouset nez uplne vrati mail jako nedorucitelny...


nevi ale nekdo ze zkusenosti jak na efektivni vybiti spamu a viru na Exchangi?
nhek
nhek (neregistrovaný)
5. 5. 2006 9:41 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
gfi mail essentials... neni sice free, ale myslim, ze jde o dobre reseni
Hony
Hony (neregistrovaný)
28. 4. 2004 14:59 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
nemluve o tom, ze bylo jasne napsano, ze z jednoho zdroje, ktery bude nasledne urcen jako bezpecny, je toto zdrzeni jen jednou....
Zdeněk Pavlas
Zdeněk Pavlas (neregistrovaný)
27. 4. 2004 11:26 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
Náhodou, je to vynikající nápad. A triviálně obejít nelze! Spammeři mají obvykle jen jednu šanci, proto potřebují co nejvyšší účinnost. Za jednu hodinu je už známa IP adresa, z které spamují, její reverze se objeví na spammers.org, takže MTAčka jejich druhý pokus odkopnou na základě blacklistu.

Jakmile se tento systém rozšíří, spammeři pravděpodobně pouze upraví systém, kterým "čistí" své databáze spamovaných e-mailových adres, takže zmiňovaný pozitivní efekt, že jakmile je spamovací program při odesílání spamu do nějakého MTA "pozdržen", vyhodí jej ze svého seznamu, už nebude fungovat.

Taky šlo zmínit ještě jednu metodu, co se týče úspory bandwidthu ještě lepší než graylisting: chytrý dsn server, který pro mx requesty z blacklistnutych klientu bude vracet bogus IP. Je to jeste primitivni, ale jeste ucinnejsi! :)
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
27. 4. 2004 21:27 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
No ale dneska je většina dns serverů v Internetu rekurzívních, takže to můžou spameři snadno obejít.

Leda, že by i v oblasti dns serverů došlo ke stejnému posunu jako u smtp serverů - dříve byl také relay povolen skoro všude, a dnes už je to velmi "bad practice".
SirNeNe
SirNeNe (neregistrovaný) ---.jppservis.cz
12. 5. 2011 14:44 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno

Blbost není žádný problém udělat si svůj vlastni mail server na kterékoli vidloidní stanici a regulérně odeslat spam na regulérní adresy navic sekundární mailserver by neměl odpovidat momentálně nedoručitelné je to na nic.

NYXEL
NYXEL (neregistrovaný) 195.39.65.---
4. 11. 2009 16:01 Nový

Re: dlouho fungovat nebude

celé vlákno
No, je skoro rok 2010 a graylist implementovany u nas ve firme ma 70 - 90% uspesnots a to jen diky principu na kterem funguje a diky principu na kterem funguji spameri, nechteji byt zdrzovani ... a graylist je zdrzuje ...
StreamLine
StreamLine (neregistrovaný)
23. 4. 2004 7:22 Nový

Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
Proč naopak není možnost v e-mailovém klientovi přijímat e-maily pouze od známých odesilatelů? Malinko by to věc zkomplikovalo, ale skutečně jen malinko. A bylo by po problémech se spammem...
J
J (neregistrovaný)
23. 4. 2004 7:32 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
A) Klient neresi problem s prenosem spousty dat mezi servery.
B) Kdyz implementuju na server whitelist, je o obrovska databaze.
C) Nejspis by se Vam musel kazdy predem ohlasit telefonicky a Vy si ho musite pridat do povolenych.

Takze jak sam uznate, toto neni reseni.
Pája XY
Pája XY (neregistrovaný)
23. 4. 2004 8:30 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
No já třeba používám Spamihilator - funguje výborně sám o sobě bez jakéhokoliv nastavování. Abych mu odlehčil, tak jsem ještě přidal pravidlo, že cokoliv mimo .cz je spam. Mám 3 známé, kteří mají adresu *.com, ty jsem si přidal do povolených a je to. Stačí 1x-2x týdně pro jistotu prohlídnout koš spamihilatoru - to už je práce tak na minutu a pak ho vysypat.
jonáš
jonáš (neregistrovaný)
24. 4. 2004 0:30 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
To můžu potvrdit, Spamihilator je minimálně 90% účinnej i bez jakýhokoliv nastavování, a v koši se po týdnu učení prakticky nevyskytne nic důležitýho.
Yeti
Yeti (neregistrovaný)
23. 4. 2004 8:42 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
Taková možnost je tam dávno -- procmail snad máme každý ;-)

Ale vám asi noví lidé moc nepíšou, že? Kdybych měl jejich maily hledat mezi spamem, asi bych je přehlédl a smazal. Tohle je metoda tak pro tetičku, které píše jen její neteř ... a pokud už se implementuje, tak se mají kontrolovat PGP podpisy.
astray
astray (neregistrovaný)
23. 4. 2004 8:46 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
Myslis neco jako toto? http://www.tmda.net/
StreamLine
StreamLine (neregistrovaný)
23. 4. 2004 11:03 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
JO!!! Podle toho, co tam píšou, tak to úplně přesně odpovídá tomu, co bych potřeboval!!! Díky za link!
Tomas_IV
Tomas_IV (neregistrovaný)
26. 4. 2004 16:32 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
V některých mailových programech je už teď možné nastavit filtrování tímto způsobem. Samozřejmě to má ty (a to dost závažné) mouchy, které popisují ostatní v dalších odpovědích, ale hlavně ani tohle není 100% řešení.
Mě teď často chodí oznámení o nedoručených e-mailech, které jsem nikdy neposlal - zčásti jsou to viry a zčásti spam. Viry to tak už dělají dávno a spammeři se od nich poučili: generují ze získané databáze adres nejen adresu příjemce mailu, ale i falešnou adresu odesílatele. Virům to zajišťuje větší důvěru příjemců, že můžou zprávu bez obav otevřít a spammerům větší šanci projít jednoduchými antispamovými mechanismy.
Takže při širším nasazení filtrování neznámých odesilatelů by zpočátku byla sice odfiltrována většina spamu (až na ty zprávy, které by náhodou obsahovaly falešnou adresu někoho z Vašeho seznamu adres), ale prošly by prakticky všechny zavirované zprávy (narozdíl od greylistingu). Na spam by to ale opět fungovalo jen do té doby, než by si spammeři doplnili databáze o dvojice adres vzájemně komunikujících uživatelů. A to by např. s pomocí nedestruktivních mailových červů i jiných metod zvládli celkem rychle.
Takže jak už bylo řečeno, chce to vždycky kombinovat víc metod a nejíp aby to neměl každý nastavené stejně. Přičemž nějak vylepšeno by určitě pro některé uživatele bylo použitelné i filtrování neznámých odesilatelů, stejně jako greylisting.
p
p (neregistrovaný)
23. 1. 2005 13:18 Nový

Re: Povolit pouze známé odesilatele

celé vlákno
ja to tam mam a mel jsem asi vzdycky :)
proste udelejte filtr a vyhazujte vse, co mu nevyhovi
Pavel Zatloukal
Pavel Zatloukal (neregistrovaný)
23. 4. 2004 8:40 Nový

Off topic

celé vlákno
Citat pouzity v perexu je z filmu "Adela jeste nevecerela" >-)

Nojo nojo, ja vim "nitpicking".
DF
DF (neregistrovaný)
23. 4. 2004 11:18 Nový

Re: Off topic

celé vlákno
Tak, tak. P. Kopecký s nožem v ruce v koši balónu a p. Dočolomanský na provaze pod ním.
Zdenek Pavlas
Zdenek Pavlas (neregistrovaný)
27. 4. 2004 11:31 Nový

Re: Off topic

celé vlákno
Jojo, revolver selhal, stejně jako později dar přítele Lejzra. Obvykle opravdu čím primitivnější řešení, tím účinnější. :)
Jarda
Jarda (neregistrovaný)
23. 4. 2004 11:34 Nový

antispamový program

celé vlákno
můžete někdo doporučit nějaký konkrétní antispamový program. Používám mailwasher, ale rád bych zkusil i něco jiného.
Azu
Azu (neregistrovaný)
23. 4. 2004 11:49 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
já používám ke své naprosté spokojenosti SpamPal i díky pluginům se dá z pošty vyzobat spousta škodlivého materiálu jako jsou například některé soubory příloh, kterým to umožňuje přejmenovat koncovku třeba z exe na txt (dobré kvůli virům) umí to odstranit z html emailů obrázky na web atd.
David Nebeský
David Nebeský (neregistrovaný)
23. 4. 2004 12:00 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
Používám spamassassin (Linux, Evolution). V současné době asi 98% účinnost v odhalování spamu a hlavně 0% skutečných mailů chybně zařazených jako spam. Osobně to druhé považuji za mnohem důležtější, pár spamů ve schránce snesu, ale nechci se hrabat v odpadkovém koši a hledat, jestli tam náhodou není nějaký důležitý e-mail.
Jirka Lahvička
Jirka Lahvička (neregistrovaný)
23. 4. 2004 13:25 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
SpamBayes
http://spambayes.sourceforge.net/
dgx
dgx (neregistrovaný)
26. 4. 2004 13:08 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
SpamBayes je fakt úžasný. Jen pozor na správnou konfiguraci, jak vám otevře port 25 a mohou přes vás chodit spamy.
nishkam
nishkam (neregistrovaný)
23. 4. 2004 14:03 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
SpamCombat je zadarmo
Antonín Slejška
Antonín Slejška (neregistrovaný)
23. 4. 2004 14:30 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
Používám Mozillu, která má spamfiltr integrovaný, a zatím jsem spokojen (používal jsem ji na Win i nyni na Lin).
lzap
lzap (neregistrovaný)
26. 5. 2004 12:10 Nový

Re: antispamový program

celé vlákno
Pro Widle?

Tak jedině SpamInhilator, je opravdu nejlepší, neexistuje lepší (Květen 2004). Umí téměř vše (co se dá na klientovi dělat).
Ondřej Válek
Ondřej Válek (neregistrovaný)
23. 4. 2004 14:51 Nový

dotaz pro autora clanku

celé vlákno
Mozna by bylo zajimave napsat linky na nektere MTA, ktere uz metodu greylistingu maji zabudovanou ...

Ja osobne doporucuju nakombinovat vschny mozne zpusoby antispamu - hodne slaby u poskytovatele, pak nejaky silnejsi na svem domacim postovnim serveru a pak jeste v klientovi. Tim uz vazne nic neprojde (zejmena ty zalozene na bayesovskem algoritmu - SpamAssassin, Mozilla atd.) Dostavam kolem 60 spamu denne a neprojde mi jediny...

Ale stejne bych si nejvic pral, aby se jeste vic rozsirilo PGP, a pripadne podobny system mezi postovnimi servery (trust-chains).

Moc se tesim az budeme moc rict "spam? jo to byvaly casy"
Vita
Vita (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:03 Nový

Re: dotaz pro autora clanku

celé vlákno
Zatim to spis smeruje na "nespam? jo to byvaly casy"
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:22 Nový

Re: dotaz pro autora clanku

celé vlákno
Odkazy na implementace najdete v souvisejících odkazech pod článkem. Pokud by se Vám snad jejich pořadí zdálo poněkud nelogické, tak vítejte do klubu (ten první jsem měl v odevzdaném článku jako poslední).
Mirek Zeman
Mirek Zeman (neregistrovaný)
29. 4. 2004 13:40 Nový

Re: dotaz pro autora clanku

celé vlákno
Dobry den,

velice se Vam omlouvam, ze jsem sprehazel ty odkazy v clanku. Je to moje chyba, uz se to nebude opakovat.
Petr Ruzicka
Petr Ruzicka (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:52 Nový

Re: dotaz pro autora clanku

celé vlákno
No neni to zas tak az MTA, ale...
Nove OpenBSD ma support pro greylisting ve svem spamd demonu (zpomaluje spojeni pro zname adresy spammeru). Funguje to velice dobre, sam jsem dostava asi 50-80 spamu denne, po "zapnuti" to kleslo asi na 10 denne, ktere projdou a ty se postara SpamAssassin...
Jinak spamd doporucuju, velice zajimava vec, v komnbinaci s fingerprintingem v pf ( ve firewallu OpenBSD, kdy je mozne blokovat spojeni z Win9x napr.) a trochou skriptovani je mozne efektivne sebrat spammerum jejich zdroje.
Info o spamd je tady http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=spamd&apropos=0&sektion=0&manpath=OpenBSD+Current&arch=i386&format=html
lzap
lzap (neregistrovaný)
26. 5. 2004 12:11 Nový

Re: dotaz pro autora clanku

celé vlákno
Blokovat Win9x ... mazec :) Umí to i Linux?
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
23. 4. 2004 14:56 Nový

Jak dlouho

celé vlákno
:-) hlavne o tom hodne publikujte a za dva mesice to mame zpet jak bumerang... v tuto chvili vidim jako pomerne snadne reseni (bohuzel ve firemnim prostredi casto nelze realizovat) pozadovat korektni hostname (nejlepe A a PTR shodny) a tento Greylist...

Ale znovu rikam, je to jen otazka rozsireni... asi jako oblibene jmeno at domena - dneska uz je to soucasti bagrovacich robotu...

Damir Špoljarič
Damir Špoljarič (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:02 Nový

Pekny clanek, ale tady je neco zajimavejsiho ...

celé vlákno
Clanek se mi az na par drobnosti zdal pomerne zajimavy. Pokud si chcete zasoutezit, tak se podivejte na www.pcsvet.net/soutez/ (pod záštitou PC Svět.net)

S pozdravem admin PC Svět.net

sartori
sartori (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:13 Nový

Re: Pekny clanek, ale tady je neco zajimavejsiho ...

celé vlákno
a co kdyz nechceme? bezte s tou reklamou do haje...
Pavel Ruzicka
Pavel Ruzicka (neregistrovaný)
24. 4. 2004 0:25 Nový

Re: Pekny clanek, ale tady je neco zajimavejsiho ...

celé vlákno
Spam v diskuzi k clanku o spamu. Parraada. Mozna casem bude potreba antispamovou kontrolou prohanet i prispevky do diskuzi :)
llook
llook (neregistrovaný)
24. 4. 2004 16:41 Nový

Re: Pekny clanek, ale tady je neco zajimavejsiho ...

celé vlákno
Některé weblogy už komentářový antispam zavedly, například blog.maly.cz.
lzap
lzap (neregistrovaný)
26. 5. 2004 12:13 Nový

Re: Pekny clanek, ale tady je neco zajimavejsiho ...

celé vlákno
...další... :)
P.Novák
P.Novák (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:29 Nový

Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
Adresa, kterou uvedl SMTP-program po EHLO (či jen HELO)?
Adresa, která byla uvedena v Mail from ? Nešlo by to přístě uvést do závorky, co se tím myslí třeba i pro jiné lidi než čtenáře Práva, kde včera asi takto popisovali TCP-protokol.
P.S.
A to nahlížejí do databáze, i když se shoduje IP-dresa, adresa v EHLO a i adresa v Mail from (plus MX-rekord)?
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
23. 4. 2004 15:36 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
a) je správně. Domníval jsem se, že z kontextu je to jasné - případný odklad se odehraje během úvodního SMTP dialogu a na přenos dopisu pak vůbec nedojde, takže se žádné mail-from zkoumat ani nemůže.
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
23. 4. 2004 16:15 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
To je tak kdyz nekdo neni schopen odlisit obalkove informace...:-)
Stepan Kasal
Stepan Kasal (neregistrovaný)
23. 4. 2004 17:22 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
Dovolim si zopakovat otazku i odpoved podrobneji:

klient posle

HELO prvni.stroje.cz
MAIL FROM: nekdo@druhy.stroje.cz
RCPT TO:karel@novotny.cz
DATA
...
From: "pan Nikdo" <nobody@treti.stroje.cz>
.

Pod pojmem "adresa z SMTP obalky" bych v tomto kontextu rozumel adresu "nekdo@druhy.stroje.cz", pripadne snad stroj "druhy.stroje.cz", v zadnem pripade ne "prvni.stroje.cz".

Doufam, ze se nemylim.

Odpoved Klasika mi nepripadala jednoznacna, proto jsem si dovolil to zopakovat.
michal
michal (neregistrovaný)
24. 4. 2004 1:02 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
Ano, je to adresa z "MAIL FROM: ".

Obalkova adresa je terminus technicus, takze to srovnani s Pravem nejak nechapu...
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
24. 4. 2004 21:23 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
Ale Vy tu SMTP komunikaci popisujete jako monolog. Na každý z Vámi uvedených kroků server odpovídá. Čili celá komunikace pro neznámou trojici vypadá asi takhle:

Klient: HELO prvni.stroje.cz
Server: 250 Hello prvni.stroje.cz
Klient: MAIL FROM: nekdo@druhy.stroje.cz
Server: 250 2.1.0 Sender ok
Klient: RCPT TO:karel@novotny.cz
Server: 451 4.7.1 Please try again later

a tím to skončí. Pro povolenou trojici samozřejmě poslední odpověď serveru zní "250 2.1.5 Recipient ok" a následují DATA od klienta atd.

Adresy ze SMTP obálky jsou adresy uvedené v této komunikaci. Podrobněji je to vysvětleno na stránce, která je jako prostřední mezi souvisejícími odkazy pod článkem.
P.Novák M
P.Novák M (neregistrovaný)
26. 4. 2004 15:01 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
1. Zrovna to, zda jde o monolog nebo komunikaci, není vůbec podstatné. (Co když se využije možnost PIPELINING ?)
2. Za to já stále čtu v článku IP-adresa odesílacího stroje. Ta, ze které byl otevřen přenosový kanál, anebo (domnělá) IP-adresa pro prvni.stroje.cz ?
3. Navíc (nějaký) Satrapa o kousek výše píše, že "se žádné mail-from ani zkoumat nemůže".
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
26. 4. 2004 16:30 Nový

Re: Co znamená "adresa z SMTP obálky"

celé vlákno
1) Na pipeliningu se ale musí dohodnout obě strany, ne? Čili ho stačí vypnout.

2) Aha, koukám, že komunikace je zralá na reset (nepřečetl jsem si Váš dotaz pořádně a tím pádem je má odpověď zmatená). Platí to, co je v článku: do trojice patří IP adresa odesilatele (z níž bylo navázáno spojení, tady se o SMTP v článku nepíše a informace se z něj nebere), odesilatel (mailová adresa podle MAIL FROM ze SMTP) a příjemce (mailová adresa podle RCPT TO ze SMTP).

3) Zmatek viz bod dva - myslel jsem, že píšete o mail-from z hlavičky dopisu (který je odmítnut a tudíž se nemůže zkoumat).
Petr Weida
Petr Weida (neregistrovaný)
23. 4. 2004 19:42 Nový

3 333

celé vlákno
Povedený 3333. článek;) Tak k těm dalším 3333 článkům přeji hodně úspěchů...
Lukas "benzin" Benda
Lukas "benzin" Benda (neregistrovaný)
24. 4. 2004 8:41 Nový

1,5GB ustrei

celé vlákno
"Autoři odhadují, že odmítnutím dopisů se spamem ušetřili přenos více než 1,5 GB dat."

To je uzasne to je skvele, pretpokladam, ze ten odhad autoru byl pro mne a ze byl hodinovy. To jako kazdou hodinu usterim 1,5GB dat? Nebo to je minutovy odhad? Jsem nadsen, kazdou sekundu usetrim 1,5GB dat.

Ale nastvali by mne, kdyby to byl odhad rocni pro cely internet, to by byl system celkem k nicemu, ze?

No je pravda, ze zadny casovy udaj tam neni, takze to je 1,5GB dat, pro cely internet, za celou dobu fungovani? Hmm, tak to neni az tak super metoda.
Dajána
Dajána (neregistrovaný)
24. 4. 2004 12:19 Nový

No není to skvělé?

celé vlákno
Dajáno?

Šmejdi spamerský - windowsi na vas. Linuxaci zbabělý.
r.
r. (neregistrovaný)
24. 4. 2004 13:32 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
'Autoři greylistingu sledovali jeho chování po dobu šesti týdnů.' - casovy udaj tam je. bohuzel tam neni napriklad objem vsech prijatych dat. proto je to opravdu udaj na nic.
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
24. 4. 2004 21:32 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
Je tam napsáno, že na základě greylistingu bylo odmítnuto 97 % příchozích dopisů, jejichž celkový objem autoři odhadli na těch 1,5 GB. Upřímně řečeno se domnívám, že datový objem těch zbývajících 3 % není podstatný. Tahle čísla sice slouží spíše pro ilustraci, ale "údaj na nic" mi připadá jako trochu příliš příkré hodnocení.
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
26. 4. 2004 14:15 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
Kde se v obalce vyskytuje udaj o delce contentu? A pokud aproximovali na zaklade 5kB spamu, pak je to cislo alespon 5x (skoro bych rekl radove) podhodnocene... (nezapomente na "moderni" metody obelsteni bayesova filtru)
mira
mira (neregistrovaný)
26. 4. 2004 16:08 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
existuje na to nepovinny parametr size prikazu mail from tusim ... druha vec je, ze se to nepouziva
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
27. 4. 2004 1:32 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
No, s tim, ze se to nepouziva bych byl opatrny. Sendmail, a, marna slava, to je pravdepodobne stale jeste nejrozsirenejsi MTA, to pouziva.
Tom
Tom (neregistrovaný)
24. 4. 2004 21:38 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
1,5 GB / 6 tydnu ...to je fakt uspora ... i kdyby byli na dial-upu
Petr Klimovic
Petr Klimovic (neregistrovaný)
25. 4. 2004 9:18 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
A ted si tohle cislo vynasobte poctem SMTP serveru a pouvazujte zda neni zadouci trochu ty linky setrit.

I kdyz mi teda neni jasne, jak urcili velikost neprijatych spamu. Kdyz je neprijali.
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
25. 4. 2004 12:01 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
Odhadli to. Počítali s průměrnou velikostí spam dopisu 5 KB.
Radek Ondra
Radek Ondra (neregistrovaný)
25. 4. 2004 13:56 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
To u me platilo driv. Ted mam velmi casto spamy okolo 10-15 kB. Vcera jsem koukam na mailoveho klienta co to taha, melo to 85 kB, takze jsem to odhadoval na cenik z nejakyho velkoobchodu a byla to nabidka prozacu a viagry... V tech antispamovych filtrech taky bude nejaka logika ze spam ma nejakou charakteristickou velikost a maily treba nad 100 kb muzou byt vyhodnoceny ze je vse OK i kdyz to je spam??? Jen me tak napadlo...
Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
27. 4. 2004 14:45 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
Kdyz uz chces presnost, definuj mi nejdriv internet :-))
PeterG
PeterG (neregistrovaný)
11. 5. 2004 23:35 Nový

Re: 1,5GB ustrei

celé vlákno
Pojem internet s malym i znaci pocitacovou sit obsahujici nekolik dalsich siti. To Internet s velkym I, to je neco jineho, a ac je definice dlouha, vycerpavajici rozhodne neni.
radek
radek (neregistrovaný)
25. 4. 2004 17:20 Nový

ja to chci

celé vlákno
zaspamujte mi schranku, dekuji
mj, greylisting je na nic.

mailto://radek.koranda@media-zones.com
cc
cc (neregistrovaný)
1. 5. 2004 3:19 Nový

Re: ja to chci

celé vlákno
> media-zones.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.0.1

media-zones.com MX preference = 20, mail exchanger = ns2.pipni.cz
media-zones.com MX preference = 10, mail exchanger = mail.media-zones.com
media-zones.com nameserver = ns.pipni.cz
media-zones.com nameserver = ns2.pipni.cz
ns2.pipni.cz internet address = 81.0.235.34
mail.media-zones.com internet address = 195.39.35.29
ns.pipni.cz internet address = 195.39.35.31

mail.pipni.cz [195.39.35.29]


copak mate u PIPNI.cz nejaky spesl filtr?
radek
radek (neregistrovaný)
8. 5. 2004 15:10 Nový

Re: ja to chci

celé vlákno
ne to nemame, ale delame takovej mensi experiment:)
chceme spam, my chceme spam do nasi schranky!!!

Radek a spol.

radek.koranda@media-zones.com
mailto://radek.koranda@media-zones.com
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
27. 4. 2004 12:45 Nový

LUPA brzy zkrachuje

celé vlákno
To je skvele, dalsi clanek, ktery si dela narok na nejmene dvojnasobny honorar :-) Pavle opatrne, at ma Marek Antos na vyplaty ...
Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
28. 4. 2004 22:40 Nový

Re: LUPA brzy zkrachuje

celé vlákno
On zatím Marek hysterii dvojnásobných honorářů nepodlehl, ale nepřestávám doufat ;-)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
28. 4. 2004 22:58 Nový

Re: LUPA brzy zkrachuje

celé vlákno
Myslim, ze vyrazim do Krce na demonstraci s nejakym zcela nedvojznacnym transparentem :-)
ondras
ondras (neregistrovaný)
27. 4. 2004 15:35 Nový

tajemny hrad v karpatech?

celé vlákno
ehm, ten citat byl z "Adela jeste nevecerela", ale to jen tak bokem...
dd
dd (neregistrovaný)
11. 5. 2004 10:57 Nový

Re: tajemny hrad v karpatech?

celé vlákno
Asi tak :).
totojepast@fastmail.fm
totojepast@fastmail.fm (neregistrovaný)
13. 5. 2004 15:11 Nový

a pouziva to vubec nekdo

celé vlákno
v praxi???
r00t
r00t (neregistrovaný)
7. 6. 2007 13:02 Nový

Re: a pouziva to vubec nekdo

celé vlákno
Jasne
Tomas
Tomas (neregistrovaný)
12. 12. 2006 16:44 Nový

Pohádka o jednoduchém řešení

celé vlákno
Všechna řešení jsou na nic spam vám přijde nejčastěji s vaší vlastní adresou kde jste jakoby vy sám odesilatel a pro spam není problém získat i spoustu adres podobajících se skutečným jediné opravdové řešení je zavést poštovní placenou službu která bude fungovat tak že ten kdo něco odesílá bude mít certifikát a smlouvu s provozovatelem pak on i provozovatel bude trestně zodpovědný za ev. rozesílání spamu jednoduché že ono to tu totiž už je a jmenuje se to česká pošta !!!!! ps.. konec svobody na internetu to je cíl spamerů .
Martin22
Martin22 (neregistrovaný)
18. 7. 2008 16:14 Nový

Re: Pohádka o jednoduchém řešení

celé vlákno
Heh, Ceska posta mi hazi do schranky vic spamu nez mi chodi na mail :)
A bohuzel proti tomuhle zadny antispam neni, leda bych tam nekoho postavil a ten by kdyz prijde postacka zacal prebirat co ma hodit do te schranky a co ne :D
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem