Většina analytiků se tentokrát vzhledem k podezření z účetních manipulací a také kvůli pochybnostem o tom, zda je prodej slevových kupónů byznys dlouhodobě udržitelný, shoduje v tom, že aktuální cena Grouponu je silně nadhodnocená a je dalším projevem nové internetové bubliny.
Například analytik Paul Kedrosky v televizi Bloomberg označil celý proces úpisu akcií Grouponu za “průhledný cynismus” a “cvičení v PR”.
Investoři však varování analytiků nedbali a akcie Grouponu nakupovali tak rychle, že jejich cena se bleskově zvýšila až o 55,7 procenta a hodnota firmy se tak v dosavadním maximu dostala až na 19,9 miliard dolarů.
Groupon těsně před uvedením cenných papírů na burzu snížil jejich množství a zvýšil cenu – to je obvyklá taktika, která má posílit apetit investorů. Jak je vidět, funguje spolehlivě.
Majitelé firmy uvedli na burzu 35 milionů akcií po dvaceti dolarech. Toto množství představuje jen pětiprocentní majetkový podíl.
Po úspěšném vstupu na burzu sociální sítě LinkedIn nyní Groupon potvrdil, že internetovým firmám současné ekonomické klima neobyčejně svědčí. Brzy se proto můžeme dočkat nabídky akcií dalších gigantů nové nové ekonomiky. Nejčastěji se mluví o tom, že se k tomuto kroku odhodlá výrobce her pro sociální sítě Zynga, služba pro hodnocení řemeslníků či lékařů Angie’s List a také Facebook.