Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
GTS dominuje datacentrům v Praze; kupuje Sitel

Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) 95.173.94.---
18. 1. 2011 8:10 Nový

Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

Jestliže má přes 120 milionů hrubého zisku za rok, tak bych očekával, že se nákupní cena 600M vrátí do 6-8 let...?

Zdeněk Polách aura:36
18. 1. 2011 8:26 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

120 milionů zisku za rok datacentrum určitě negeneruje... nemůžete to počítat tržby minus elektřina, jsou tam další náklady na provoz. Datacentrum je více než deset let staré (což provoz prodražuje), určitě budou nutné další investice; trošičku bych i čekal (nebo možná spíš doufal), že GTS využije přilehlé pozemky i příležitost a něco si tam přistaví.

Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) 95.173.94.---
18. 1. 2011 9:05 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

Je mi jasné, že tam musejí být další náklady - spíš jsem chtěl upozornit na to, že jak článek uvádí ty dva údaje, vyznívá to... ne moc uvěřitelně :)

Mám problém s tím, že (asi jako většina čtenářů Lupy) ty další náklady neumím odhadnout - údržbu a lidi bych hádal na 30-40M / rok, ale můžu být dost mimo, protože nemám představu, kolik lidí je tam potřeba. Jiné významné náklady mě nenapadají; to by pořád ještě dávalo 80M / rok hrubý zisk, což mi pořád přijde v poměru k nákupní ceně velmi dobré.

Zkrátka na to, abych si představil, jako moc GTS o Sitel stojí, bych potřeboval spíš údaj o hrubém zisku - údaj o obratu je spíš matoucí... Neměl by být hrubý zisk u a.s. veřejňován?

Boda
Boda (neregistrovaný) ---.colliers.cz
18. 1. 2011 9:15 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

Zisk je zverejnen: www.justice.cz/or, vyhledej sitel, pak sbirka listin a najdi si ucetni uzaverku 2009. Kazda spolecnost ma povinnost zverejnit rozvahu, vysledovku a prilohy k zaverce. Konkretne SItel Data Center tam ma i zpravu auditora, tak si snadno najdes i pocty zamestnancu, jaka maji firemni auta atp.

Zdeněk Polách aura:36
18. 1. 2011 9:34 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

Jasně, ale výnosy samotného datacentra v rejstříku nejsou, protože ta firma, která dnes vlastní Telehouse a o jejíž prodej jde, samostatně účetnictví nevedla a do půlky loňského roku ani neexistovala...

Badla
Badla (neregistrovaný) ---.gw4.pvfree.net
18. 1. 2011 10:45 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

Vzhledem k tomu, ze je tam vsude kolem stavebni uzavera z duvodu "budouciho" sjezdu z Jizni spojky, tak si tam urcite jeste par let nepostavi ani kulnicku na drivi... jestli vubec nekdy

spanek
spanek (neregistrovaný) ---.155.broadband11.iol.cz
19. 1. 2011 6:26 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

GTS určitě nic nepostaví, to se mnou bude souhlasit každý, kdo GTS zná.

Ivo Fišer
Ivo Fišer (neregistrovaný) 77.78.116.---
18. 1. 2011 8:30 Nový

Re: Návratnost v nedohlednu?

celé vlákno

Dobrý den,

120M není zisk, ale výnos po odečtení výdajů za elektřinu. Vedle toho bude existovat celá řada dalších nemalých provozních výdajů, takže návratnost bude určitě delší. Zároveň bude téměř jistě nutná investice do modernizace, což návratnost opět prodlouží. Motivy akvizice bych hledal někde jinde = SITEL byl dosud jediný velký telehaus nezávislý na operátorech !

Ivo Fišer
www.xphonet.cz

Hejhula
Hejhula (neregistrovaný) ---.gprs.tmcz.cz
18. 1. 2011 8:45 Nový

Zajímavé

celé vlákno

že u GTS stojí jméno Laška - vysoký komunista na ministerstvu spojů za totality. Sametová revoluce jim velmi pomohla, jsou ještě ve větší vatě. A "imperialistům" proti kterým zde nasazovali to nevadí, stejně jako těm bolševikům. Hnusná doba a jeden velký podvod. Za prachy cokoliv, prostý lid zaplatí.

Patrick Zandl aura:91
18. 1. 2011 10:25 Nový

Re: Zajímavé

celé vlákno

Dobrý den, stojí za to komentovat, jen když o tom něco víte. Ivan Laška byl za komunismu vysoce postavený úředník, což je rozdíl. Konkrétně do roku 1990 náměstek ministra dopravy a spojů, kam se dostal tak, že prošel od píky spojovací technikou. Narozdíl od jiných si po revoluci nic nepřihrál, neulil - a jistě by mohl (za ČSSR zakládal Eurotel atd). Co měl, získal svou prací a tím, že něčemu rozuměl, něco uměl a mimo jiné si uměl získat lidi předešle uvedeným. Zakládal GTS, ruské AT&T, působil v ITU atd. Kdybychom měli více takových, byli bychom ve vatě všichni...

Radek Burda
Radek Burda (neregistrovaný) 119.82.251.---
18. 1. 2011 17:13 Nový

Re: Zajímavé

celé vlákno

dekuji za kazdy nehystericky nazor. Hlavne dekuji za nazor, ktery nevzdava i poste neco vysvetlit štěknám, i kdyz je to tolik unavne a na prvni pohled tak zbytecne. Dekuji, Patriku, dekuji velmi.

Jan Novák
Jan Novák (neregistrovaný) ---.sitel.cz
19. 1. 2011 20:18 Nový

Re: Zajímavé

celé vlákno

Ke komerčním záležitostem, týkajícím se Datového Centra SITEL, se nebudu vyjadřovat. Vaše poznámka, týkající se doc. Ing. Ivana Lašky, CSc., se mě však osobně velmi dotkla. Měl jsem totiž tu čest se s ním znát a střídavě i spolupracovat celých 39 let, a to až do jeho náhlého skonu v minulém roce. Dodnes se s úctou skláním před jeho povahovými vlastnostmi, hlubokými teoretickými a odbornými znalostmi a vysoce profesionální manažerskou a obchodní zdatností. Bohužel těchto schopností nedovedl zcela dokonale využít ani režim minulý a již vůbec ne režim současný. Byli si jich však velmi dobře vědomi zahraniční partneři a zahraniční firmy, a to od Ruské federace až po USA. Souhlasím s názorem pana Patrika Zandla, že být takových lidí více, mohli bychom být "ve vatě" všichni. Naopak velmi si přeji, aby lidé s názory podobnými Vašim, nebyli ve vatě nikdy.
Jan Novák
jednatel, ředitel
SITEL, s.r.o.

iam
iam (neregistrovaný) 82.113.62.---
20. 1. 2011 0:31 Nový

Re: Zajímavé

celé vlákno

velmi pekny komentar s ktorym aj suuhlasim))

Antihejhula
Antihejhula (neregistrovaný) ---.sitel.cz
20. 1. 2011 9:20 Nový

Re: Zajímavé

celé vlákno

Pane "Hejhulo", lidé schopní za socialismu, jsou schopní i v kapitalismu a budou schopní i když sem příjdou i Marťani, na rozdíl od těch neschopných a závistivých individuí, kteří nikdy a nikde nic nedokázali a nedokážou. Asi patříte do této sociální skupiny - duše prosté.

Ales
Ales (neregistrovaný) ---.abak.cz
18. 1. 2011 9:04 Nový

Prozeta

celé vlákno

Co to je? To ještě existuje? :-)

xt
xt (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 1. 2011 10:14 Nový

Re: Prozeta

celé vlákno

;-))))

MyLan
MyLan (neregistrovaný) ---.grepa.cz
18. 1. 2011 11:14 Nový

Nezávislost českého internetu

celé vlákno

Je opravdu zajímavé, jak většinu z korespondentů zajímá finanční stránka věci. Nevím kolik z nich si ale uvědomuje, že zde vznikl, dle mého názoru, jednoznačný MONOPOL. Pokud totiž chcete jakoukoli datovou trasu s návazností na NIX a zároveň zahraniční konektivitu, musíte být téměř výhradně v Sitelu. Nemluvě o tom, že v současnosti - kdy si jednotliví operátoři "podávají" data mezi sebou z důvodu připojení nejrůznějších korporátních zákazníků, je existence v Sitelu téměř životně nezbytná.

Tímto nákupem získala GTS zcela jednoznačnou výhodu na trhu a nepochybuji o tom, že bude svého postavení patřičně využívat, či spíše zneužívat. Je dost pravděpodobné, že ze Sitelu začnou postupně mizet "nežádoucí" operátoři, kteří GTS například škodí v nějakém regionu.

Takže ano. Můžete si počítat kolik jsou náklady na zaměstnance a kolik stojí energie atd. To nejdůležitější ale nemáte šanci spočítat. GTS totiž dle mého soudu nejvíce získá právě "umravňováním" operátorů, kteří jsou na Sitelu závislí a jejichž činnost GTS v této chvíli škodí.

Tuto transakci by, alespoň dle mého názoru, měl jednoznačně posoudit Antimonopolní úřad.

člověk obecný
člověk obecný (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 1. 2011 11:29 Nový

Re: Nezávislost českého internetu

celé vlákno

kvalitní názor.

doporučil bys nějaký šikovný zdroj, kde by se člověk dověděl podobné informace o infrastruktuře (čr) internetu - co to jsou ty cesnety, gtsy, dialtelecomy, upcy, ioly, nixy, sitely, ideálně i s mapkou a čísly?

Blizzy.cz aura:88
18. 1. 2011 13:39 Nový

Re: Nezávislost českého internetu

celé vlákno

Ano, mně jako první vytanul na mysli taky vznik monopolu (na SITELu závisíme). Hromada zajímavých informací včetně seznamu ISP, jejich peeringů, topologie atd. vizte na webu NIXu.

hector
hector (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
18. 1. 2011 11:27 Nový

memame volbu

celé vlákno

Presne jak to pise MyLan, vsichni co jsou dnes v Sitelu nejsou v GTS jen proto, protoze meli jistotu nezavislosti. Sitel neni operator a proto mel takovy uspech. Kdyz chcete byt u GTS tak musite koupit alespon dve sluzby, housing a jeste neco dalsiho. My v Sitelu mame hodne stojanu, ale nyny silne uvazujeme o odchodu nekam jinam. Naskytaji se jen dve nezavisla datacentra Wegacom a TTC. Mate nekdo s temito datacentry zkusenosti? Popripade nevite jeste o necem dalsim, kde je mozne presunout cca. 10 racku.

Zdeněk Polách aura:36
18. 1. 2011 11:53 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

a cim si pomuzete tim, ze pujdete do TTC nebo Vegacomu? Budete zavisli na dodavateli opticke trasy / datoveho okruhu a tech, co maji do TTC plne redundantni trasu (tj. nesoubeznou v napojeni z TTC na Prumyslovou) nebo do Vegacomu, ktery je navic hur pristupny vzhledem k lokalite (pole u Vokovic) neni tolik...

MyLan
MyLan (neregistrovaný) ---.grepa.cz
18. 1. 2011 12:18 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

Wegacom a TTC mají tu chybku, že tam není NIX a co se týče zahračniční konektivity je nabídka - alespoň pokud vím - velmi omezená. Tuto situaci jsem řešil před cca půl rokem a vím, že zajistit všechny služby, které v současnosti provozujeme v Sitelu na jiném centru je téměř nemožné nebo je to kompromis nárůstu ceny vs. snížení kvality. Cena naroste totiž proto, že si musíte pronajmout v lepším případě vlákno, v tom horším kapacitu, do nějakého ze čtyř center kde je NIX. Stejně totiž jsou Vaše možnosti omezené právě na tato čtyři centra z nichž dvě už provozuje GTS a další dvě mají z hlediska optických tras menší možnosti.

hector
hector (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
18. 1. 2011 12:50 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

Zavisly na lince sice budeme, ale pokud vim tak v TTC jsou skoro vsichni operatori se svoji optikou.najmout si vlakno nebo lambdu asi nebude problem. Stejne tak konektivitu, mame vlastni AS a konektivitu si muzeme koupit iv ttc, dial a o2 tam je, jine nepotrebuji. Navic ten dial mi klidne i tu lambdu za hubicku popr. Invitel vlakno, nebo i tusim sitel tam vlakna ma. Wegacom, tak to bude s konektivitou asi horsi, optika dialu, sloane a o2 - to neni velky vyber. Navic ve me moc nebudi dobre dojmy vedeni Wegacomu. V ttc to prevzal pan Majer a tomu verim. Jedinou nevyhodu to asi v ttc ma a tim uzel absence uzlu nix. Ale na jiste wg nixu se jiz mluvilo o tom, ze by se nix mohl rozsirit i do dalsich lokalit. Doufejme ze to bude i do ttc a wegacomu.

Zdeněk Polách aura:36
18. 1. 2011 16:09 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

Mluví se o tom už několik let, ale komu dává nový NIX POP smysl? Přinese to nové zákazníky? Obávám se, že nikoliv... Osobně nevidím v rozšiřování NIXu smysl, koneckonců lambdu či vlákna vám výše uvedené firmy klidně ukončí přímo u routeru na jakémkoliv NIX POPu.

Michal Krsek aura:56
18. 1. 2011 16:19 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

Pokud Zdenku nedava novy POP NIXu smysl, tak to jeste neznamena, ze nedava smysl nekomu jinemu.

Podobnou logikou by pred "par lety" nedavalo rozsirovani NIXu do dalsich lokalit a vsichni bychom se tlacili na vysilaci v Mahlerovych sadech.

Zdeněk Polách aura:36
18. 1. 2011 18:55 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

Michale, ja nerikam, ze novy POP NIXu smysl nedava... ramcove... ale urcite mi nedava smysl kvuli tomu, ze GTSka kupuje Sitel. BTW: smysl mi dava treba v Brne nebo v Ostrave, ale pridavat dalsi uzel do Prahy je IMHO mimo misu... a davat ho jinam jen proto, ze si nekteri operatori chteji snizit naklady na datove okruhy / optiky a svou pripojku jednoduse prestehujou mi taky neprijde dvakrat vizionarske...

Jinak srovnavat rozsireni NIXu z jedne lokality (navic opticky ne zcela dokonale zasitovane) s rozsirenim o jednu lokalitu ze ctyr je IMHO uplne mimo misu.

Michal Krsek aura:56
18. 1. 2011 19:06 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

Novy POP NIX.CZ mimo Prahu daval smysl nekdy v roce 2003 ...

V Brne uz dneska propojovaci bod existuje a ze by stala ISP frontu na pripojeni, to se mi uplne nezda. Atraktivitu by zvysilo propojeni toho uzlu s uzlem v Praze, ale to je mimo zajem clenu NIXu, kteri maji trubky Praha-Brno.

Zda ma nebo nema smysl dalsi POP v Praze neni otazka toho, aby si nekdo snizil naklady, ale otazka toho, jak zavisla ma byt infrastruktura NIX.CZ na jedne spolecnosti. Ale to se resi o kousek niz ve vlakne.

Pokud si spravne pamatuju, tak problemem vysilace v Mahlerovych sadech nebyla ani tak nedostatecna zasitovanost, ale zavislost na jednom monopolnim dodavateli klicovych sluzeb. Mohu se po tech letech mylit, ale napriklad nejmenovana sit, ktera pak byla prodana Contactelu, platila za linku ze Zikovy ulice k pate veze mene nez za tech X pater vertikalniho rozdilu.

Stepan Cirkl aura:100
18. 1. 2011 17:31 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

K zakládání/pře­souvání dalšího uzlu se IMHO další důvod momentálně tvoří. Je jím celkem velká závislot na GTS. Pokud se podíváte na momentální infrastrukturu NIXu, tak tam jsou dva telehouse, které mají výsadní postavení, je v nich umístěn core switch. Jedná se o lokality NIX2 (GTS) a NIX4 (Sitel/GTS). Takže klíčová část společné infrastruktury je/bude momentálně závislá na fungování jedné společnosti. To mi osobně nepřijde jako dobrá věc.

Stačí "sestřelit" jednu společnost a můžeme mít po fungování společné infrastruktury. GTS už si několikrát problémy a ve výsledku prodejem prošla. A podívejte se, jak se dnes aktuálně vedou útoky na SAZKA.

Takže minimálně z důvodů stability NIXu bude do budoucna potřeba vzít tyto změny do úvah o jeho dalším provozu/rozvoji.

Michal Krsek aura:56
18. 1. 2011 18:45 Nový

Re: memame volbu

celé vlákno

No je to minimalne na nejakou analyzu ze strany NIX.CZ.

Marty McFly aura:74
18. 1. 2011 18:30 Nový

Re: GTS dominuje datacentrům v Praze; kupuje Sitel

celé vlákno

GTS koupilo Sitel? Chraň nás Bůh! (pohybuji se mezi lokálními ISP, zkušenosti s GTS otřesné)

zero
zero (neregistrovaný) 62.209.220.---
18. 1. 2011 18:38 Nový

Re: GTS dominuje datacentrům v Praze; kupuje Sitel

celé vlákno

co clovek, to nazor.. my mame zkusenosti prave opacne..

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
19. 1. 2011 8:30 Nový

Re: GTS dominuje datacentrům v Praze; kupuje Sitel

celé vlákno

Ja mam zkusenosti presne stejne, kam GTS slapne, tam 100 let nic neroste.

Albert
Albert (neregistrovaný) 81.90.251.---
23. 1. 2011 0:45 Nový

Narovnat ceny?

celé vlákno

To by me zajimalo, anzto nam Sitel vychazi temer 2x draz nez Nagano, tak by me zajimalo ktere ceny budou jak narovnavat...

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem