Hacknuté účty MTV a BET na Twitteru ? Ale kdeže, teď už je to jenom reklama

Burger King a Jeep si své hacknuté účty užili a je málo pravděpodobné, že by šlo o reklamní či PR aktivitu. S dalšími „hacknutými“ účty na Twitteru je to ale trochu jinak.

Hacknuté @MTV a @BET? Ale kdeže, Forbes uvádí, že se jim podařilo od interního zdroje v MTV potvrdit, že o žádný hack nešlo. A „hack“ spočívající ve „výměně“ těchto dvou účtu byla jenom reklamní aktivitou. Je ale velkou otázkou, jestli je právě takové „hraní si na hack“ něčím prospěšné. A jak to případně dopadne, pokud se @MTV skutečně ocitne v cizích rukou. S více než 6,6 miliony sledujících je to poněkud jiná váha, než Burger King či Jeep.

EBF16

Hacknout nějaký účet na Twitteru přitom není až tak složité. Přihlašovací jméno je totožné s názvem účtu (tedy v případě MTV stačí použít „MTV“) a pak už stačí jenom odhadnout heslo. Případně ho postupně „hrubou silou“ zkoušet. Což se zjevně vyplatilo právě u hacků účtů Burger King a Jeep. Nezbývá než doufat, že MTV používá přeci jenom poněkud „silnější“ heslo než poslední dva jmenovaní.

Twitter totiž ani po mnoha letech existence nenabízí žádné lepší metody zabezpečení  přihlášení. Prostě pokud někdo zná jméno a heslo, může dovnitř. Žádné dodatečné zabezpečení, například pomocí SMS kódů. Žádná možnost dozvědět se, že se někdo přihlásil na účet z nerozpoznaného zařízení. Žádná možnost používání přihlašovacího jména jiného, než je název účtu.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 2. 2013 12:16

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »