Hlavní navigace

Herní obchody Xzone a GameExpres se spojily, vznikla nová dvojka na trhu

David Slížek

Dvě české rodinné firmy prodávající hry spojily své síly. GameExpres.cz se stává součástí Xzone.cz výměnou za podíly ve firmě.

Prodávat hry není ve velké konkurenci (a po nástupu velkých hráčů typu Steam) jednoduché, lokální hráči proto hledají cestu, jak dále fungovat. Máme šanci jen jako velká firma, přiznávají dosavadní dvojka a trojka na trhu, které oznámily spojení do jedné společnosti.

„Firma Expres Stores, s.r.o., která provozuje Gameexpres.cz, se tímto spojením stává součástí a majetkem Xzone, s.r.o. výměnou za podíly ve společné firmě,“ píše v tiskové zprávě zakladatel Xzone.cz Martin Schovanec

Podíly v Xzone s.r.o. se po fúzi změnily následovně: Martin Schovanec drží 30 %, Jiří Pospíšil 20 %, Jan Hanuš 20 %, Bohuslav Schovanec 15 % a Ladislav Hadač 15 %.

Lounský Xzone působí v Česku a kromě online obchodu má také pět kamenných prodejen (Praha, Brno, Ostrava, Hradec Králové a Louny). GameExpres se pro změnu zaměřil na expanzi na Slovensko. Spojením vzniká firma s ročními tržbami 140 milionů Kč.

Brand

„Současný stav, kdy na relativně malém českém trhu působí cca 40 specializovaných prodejců, je dlouhodobě neudržitelný a výrazně to sráží kvalitu poskytovaných služeb. Dá se tedy očekávat, že podobná fúze, jako ta naše, nebude poslední,“ dodává Schovanec.

Majitele nedávno změnil i největší tuzemský (a slovenský) prodejce her – síť JRC. Přes svou firmu Hamaga ji koupil expert na energetiku Michal Šnobr.

Našli jste v článku chybu?
29. 7. 2015 7:43
Kisuke (neregistrovaný)

Problém je že třeba ve světě konzolí je to přesně naopak. Digitál za pěkných 1699 (či dokonce 1799), a krabička (mnohdy s bonusy jako mapa, apod.) za 1299. Takže zde opravdu nemá digitál kdovíjak vysoký podíl...

28. 7. 2015 17:12

Je jasné, že online distribuce schlamstne největší podíl na trhu, ale stále tu prostor pro kamenné obchody zůstává, stejně jako u hudby, filmů a knih. Jsou prostě filmy, alba a knihy, které chci mít v luxusních edicích, za které jsem ochoten zaplatit více a u jiných mi stačí elektronická forma - stejně je to u her.