Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Historie českého Internetu

Jirka
Jirka (neregistrovaný)
29. 8. 2003 8:23 Nový

To to letí :)

celé vlákno
Cože? Zandl už píše paměti. Ten čas tak letí, to se ani jednomu nechce věřit.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
29. 8. 2003 11:32 Nový

Re: To to letí :)

celé vlákno
A hlavne - tvrdil, ze pise jen o vecech, ktere opravdu zazil - a pak hned zacne historii od ARPANETu. A to jsme si myslel, ze v dobach, kdy se Patrik zacal poprve potkavat s Internetem jsem se s nim pomerne casto vidal. I od pohledu vypada mladsi ...;-)
Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
29. 8. 2003 19:17 Nový

Re: To to letí :)

celé vlákno
Dane, doufám, že se na Tobě stáří tolik nepodepsalo a že jsi to udělal schválně, takhle tu "mlžit":) Jasně jsem napsal, že VĚTŠINU událostí, nikoliv všechny.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
29. 8. 2003 20:03 Nový

Re: To to letí :)

celé vlákno
Jasne. Velice vyjimecne v techle diskusich provokuju laskovne - tak si to snad jednou dovolit muzu ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě 195.113.183.---
5. 6. 2009 7:44 Nový

Re: To to letí :)

celé vlákno
lol
Dave
Dave (neregistrovaný)
29. 8. 2003 9:15 Nový

hrubka, ale jinak super!

celé vlákno
...klasické internetové firmyčky a "korporace"...

- To je tedy perla - Patricku, opravte si to!!!
- Jinak dekuji za zajimavy clanek, pokracovani jiste budou jeste lepsi!
PP
PP (neregistrovaný)
29. 8. 2003 9:18 Nový

...a soucasnost?

celé vlákno
Nezda se Vam, ze ma lupa nejaky pomaly HW? Posledni dobou mi najizdi silene pomalu proti jinym serverum. Jake mate zkusenosti?
Danny
Danny (neregistrovaný)
29. 8. 2003 9:57 Nový

Re: ...a soucasnost?

celé vlákno
Nezda. je to tak.
Arko
Arko (neregistrovaný)
29. 8. 2003 10:18 Nový

Re: ...a soucasnost?

celé vlákno
Me to taky posledni dobou tak pripada. Lupa je fakt strasne pomala oproti ostatnim serverum.
Vac
Vac (neregistrovaný)
29. 8. 2003 12:54 Nový

Re: ...a soucasnost?

celé vlákno
A její pobratim root.cz jakbysmet.
Tomas Krause
Tomas Krause (neregistrovaný)
30. 8. 2003 11:49 Nový

Re: ...a soucasnost?

celé vlákno
Pokud mate problem s ROOTem, nepiste to do diskuze na Lupu, ale primo mne nebo do redakce.
O zadnych potizich s rychlosti ROOTa nevim a ani nikdo z ctenaru si nestezuje, takze nebude potiz nekde jinde?
Vaclav Kabar
Vaclav Kabar (neregistrovaný)
2. 9. 2003 10:22 Nový

Re: ...a soucasnost?

celé vlákno
Ze by byl cas na profesionalni OS, Web Server, DB a CMS?

:-)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 9:21 Nový

Usmevne

celé vlákno
... provideři patří svojí povahou spíše do telekomunikačního byznysu, nežli do Internetu ...

To je skutecne VELMI DOBRY VTIP ... Bude jich vicero?

Standa
Standa (neregistrovaný)
29. 8. 2003 10:39 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
A ona to není pravda?
Telecom, Tiscali, Contactel, Aliatel. Ti všichni mají primárně hlas. Jsou to jedny dráty a je jedno zda po nich jde hlas, data a nebo obojí. Telecom jsou především hlasové služby, ale plynule ovládá celý Český internet. Bavme se o těch kteří trh vedou a ne o těch kteří tam jsou.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 10:44 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Jenze tady se bavime o historii. A tam o zadnou z tech Vami zminovanych firem nevidim. Zato tam vidim ISP jako (bez rozliseni poradi):

  • PVTnet
  • GTS Czech Com (pred tim, ze koupili Dattel)
  • Inec
  • CESNET
  • LUKO
  • CZCOM
  • Terminal Bar
  • LUKO
  • Bohemia.Net
  • EUNET

Sorry vsem, na ktere jsem zapomel.

Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
29. 8. 2003 14:22 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Jak jste Michale mohl zapomenout na VOL? :-)
Napada me jeste Oasa, Netforce, Mopos, IBM, pred Bohemia.Net byl Datac.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 14:51 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
MEA CULPA, MEA MAXIMA CULPA :-)

To si Mariano skutecne nezaslouzi ...

xChaos
xChaos (neregistrovaný)
31. 8. 2003 16:49 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
a ja si to taky nezaslouzim! tech pul roku u nich bylo peklo - ale v roce 1996 to byla snad jedina moznost, jak se po vyhazovu ze skoly dostat znovu online... pokud clovek nechtel platit 1Kc/min Spinetu ;-))

(a zato LUKO je v tom seznamu zminene 2x...)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
2. 9. 2003 11:41 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Proc je tam LUKO dvakrat, to opravdu nechapu :-)
noname
noname (neregistrovaný)
29. 8. 2003 12:32 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
no nevím, ale jestli za posledních 5 let někdo něco udělal pro internet v ČR, tak je to Red Box a Volný, tedy aktivity ISP (jinak pak také internetprovsechny.cz)
Jiri Ludvik
Jiri Ludvik (neregistrovaný)
29. 8. 2003 10:52 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Patrick na zacatku zminil, ze to pise z osobniho pohledu, ktery je pravdepodobne blizky spis koncovemu uzivateli a poskytovatelum obsahu. Hnidopich by se mohl prit ze v tom 'Internetu' by pak melo byt male I, ale myslim, ze pokud clovek pamatuje na perspektivu s jakou je clanek psany, zblept o providerech az tak velky vtip neni.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 11:23 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
No ja uz jsem toho notny kus precetl (pro Ty, co nehctej cekat, az to LUPA pretiskne - je to na Marigoldovi) a o ISP je tam toho pomerne dost :-)))
Tomas Jilek
Tomas Jilek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 12:15 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Souhlasím, taky znám něco ze skutečné "historie českého internetu". Tohle zavání spíš jako publikace "Z historie malého českého dvorku, tvořeného několika servery a jejich zakladateli, kteří si dloho mysleli a zřejmě i myslí, že bez nich by Internet nebyl". Pak chápu, že to o čem toho moc neví a nevěděli odsunou na vedlejší kolej... Vždyť by to mohlo vypadat, že existovali i jiní, možná i důležitější než oni sami. Internet není o osobách, kteří u něčeho byli nebo to založili, ten je naštěstí o myšlenkách, které prosadili velké skupiny, naštěstí, anonymních lidí. Ale u nás to vždy bude o lidech a jejich zásluhách. Jsem zvědav ve které kapitole se objeví první "otcové českého Internetu". Pokud bude historie přeskočena stejně rychle jako vznik, pak se tam třeba ani nevejdou :)))

TJ
wolf
wolf (neregistrovaný)
29. 8. 2003 18:55 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
hele, to vazne mel radsi hodit do kose, zkouset popisovat historii netu na lupe, kde je spousta lidi, kteri to zazili a budou opravnene prudit, neni nejlepsi napad. :)

ja uz se taky tesim na kapitolu a genialnim nedostudentu FELu Lukacovicovi, ktery vynalezl Seznam, o guru ceskeho netu Docekalovi, o nadcasovem novinari Neffovi, o panu (H|G)aunerovi a o tom jak spolu obrazeli hospody a budovali nas maly cesky dvorecek...
Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
29. 8. 2003 19:22 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Víte, na jednu stranu si myslím, že příběhy lidí, kteří s internetem u nás hodně začínali, jsou zajímavé. A budou podle mne pár lidí zajímat (ostatní to holt nemusí číst, když je to nezajímá).

A na druhou stranu si myslím, že jsou zajímavé i nejrůznější pochody, které internetem hýbaly od prvopočátků a které možná opravdu iniciovaly skupiny lidí, které jménem neznám. Nepochybně v knize nebudou jména všech lidí, co měly někdy web. Ale rozhodně zde bude většina toho zajímavého, co českým internetem hýbalo.

Internet je o osobách, které prosazují své myšlenky. Myšlenka sama o sobě nevznikne. Takže nesouhlasím s tím, co píšete.
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
29. 8. 2003 22:52 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Ale Patricku, Internet neni zdaleka jen web. Nebo to ma byt historie webu? Podle toho, co jste zatim v diskusi napsal to tak vypada a mozna by zmena nazvu predesla mnohym nedorozumenim. Tvurci webu jsou jen jedna, pocetne velmi mala, ale viditelna, skupina uzivatelu Internetu.
Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
30. 8. 2003 8:49 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Abychom si rozuměli jasně: pokud někde ISP viditelně zasahují do dění na internetu, píšu (nebo hodlám o tom psát).

Tím, že nejsou historicky pojmuti, jsem myslel, že tam není psána vyloženě jejich historie, tedy ISP ABC založen panem XY v roce ZZ, když se nový šéf opil se svým kámošem ve Štokholmu a rozhodli se hodit drát z okna.

Pokud jde o ČTc, VOL a další významná ISP, kteří něčím do dění viditelně zasáhli, píšu o nich. Například internet zdarma atd.

Ale rozhodně to není historiografie té firmy.

Už si rozumíme?
Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
29. 8. 2003 19:14 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Od počátku jsem psal, že HČI je psána z pohledu koncového uživatele, pro kterého jsou ISP většinou nedůležití a důležitý je pro ně obsah.

Navic - a to se na mne nezlob - ISP jsou telco firmy. Jejich business je uplne odlisny od internetoveho businessu.

Vtipu jiste bude povicero.

Poznamka k "otcum ceskeho internetu": tak daleko v psani jsem se jeste nedostal. A jak to tak sleduju, asi ani nedostanu.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 8. 2003 20:59 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
koncového uživatele, pro kterého jsou ISP většinou nedůležití a důležitý je pro ně obsah

Poslední dobou to tak moc nevypadá - zdaleka nejbouřlivější diskuse tu vyvolávají články o ADSL a výpadcích jednotlivých ISP. Je to celkem logické: má-li někdo problémy s připojením, obsah je pro něj až druhotný.

Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
31. 8. 2003 13:50 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Navic - a to se na mne nezlob - ISP jsou telco firmy. Jejich business je uplne odlisny od internetoveho businessu.

Business Internet Service Provideru je uplne odlisny od internetoveho businessu? :-))) WOW, to je skoro na Nobelovku.

Slovo Internet je ve zkratce ISP vlastne nahodou :-)))

Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
31. 8. 2003 22:18 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Ano, je velmi odlišný. Něco jiného je prodávat dráty, něco jiného podnikat na internetu. To už bys mohl chtít, abych považoval za internetový business vyrábění serverů. Takže já sice asi na nobelkovku nebudu, zato Ty na Stryko Vtipkára jistě :)
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
31. 8. 2003 22:49 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
Jeden o voze, druhý o koze. Pro jednoho je Internet počítačová síť, pro druhého web. Nechcete se už domluvit, že každý vlastně mluvíte o jiném i/Internetu?
Petr Souček
Petr Souček (neregistrovaný)
31. 8. 2003 23:30 Nový

Re: Usmevne

celé vlákno
No to bych tedy neřekl, pro většinu obyčejných lidí je ISP dost důležitý a mají u něj často i e-mail a web. A to je zcela regulérní podnikání na Internetu.

Naopak velcí zákazníci, co už si řeší všechny služby vlastními silami, už mohou považovat ISP za pouhé prodavače drátů - to jsou ale dost netypičtí uživatelé, ne? I když k nim Patricku už léta patříte.
pavel
pavel (neregistrovaný)
29. 8. 2003 9:52 Nový

dlouhe

celé vlákno
Dlouhe. Mozna zajimave, ale kdyz jsem videl delku, ani jsem radeji nezacal cist...
Vráana
Vráana (neregistrovaný)
29. 8. 2003 11:08 Nový

Re: dlouhe

celé vlákno
nezačal číst... :-))))
Vynechte omáčku na začátku a začněte číst od "Internetový pravěk"
xChaos
xChaos (neregistrovaný)
31. 8. 2003 17:09 Nový

Re: dlouhe

celé vlákno
Chapu. Dle delky tohoto prispevku do diskuze soudim, ze byste dal prednost clankum na jeden radek ;-)
Martin
Martin (neregistrovaný)
29. 8. 2003 14:08 Nový

Akademicke site

celé vlákno
Akademicke site (u nas CESNET) jsou vetsinou tahounem novych technologii a umoznuji velkokapacitni pripojeni na internet. Na nekterych VS i pres 1Gb/s. doufam, ze se ve sve knize budete zminovat i o akademickych sitich, ktere v CSR vznikly pred sitemi komercnimi. V soucasne dobe spojuji nekolik (predevsim univerzitnich) mest po cele CR rychlosti az 2.5Gb. Spojeni do internetu je nejenom do akademickych, ale i ostatnich: siti GEANT(12Gb/s), SANET(1Gb/s), NIX(1+1Gb/s) + prime pripojeni do USA (622Mb/s).

Pro zajemce vice na: www.cesnet.cz; www.dante.net/geant/
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 14:49 Nový

Re: Akademicke site

celé vlákno
Proc si to neprecete na Marigoldovi? Nebudete muset psat takove prispevky :-))) <P>
Jinak propojeni CESNET2 - GEANT ma kapacitu 1,2 Gb/s (je realizovano po STM-16 rozhrani) - nikoliv 12 Gb/s
Martin
Martin (neregistrovaný)
29. 8. 2003 15:53 Nový

Re: Akademicke site

celé vlákno
Sorry Michale :-) psal jsem to zpameti a tak mi to trochu ujelo. At zije ZCU :-)))
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
29. 8. 2003 16:20 Nový

Re: Akademicke site

celé vlákno
ZCU RULEZ
Tomáš Kocánek
Tomáš Kocánek (neregistrovaný)
3. 9. 2003 8:49 Nový

Re: Akademicke site

celé vlákno
Nechceš taky Zube něco napsat? Třeba o svodobě projevu v akademických sítích :)))))
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
15. 9. 2003 11:07 Nový

Re: Akademicke site

celé vlákno
Radeji ne :-)))
Tomáš Kocánek
Tomáš Kocánek (neregistrovaný)
19. 9. 2003 12:10 Nový

Re: Akademicke site

celé vlákno
To je škoda ;)
Luděk Vainert
Luděk Vainert (neregistrovaný)
30. 8. 2003 1:09 Nový

V zájmu dokonalé knihy :)

celé vlákno
Vyústěním těchto tendencí se v roce 1991 stal High Performance Computing Act, jehož iniciátorem byl americký vicepresident AL Gore

V roce 1991 NEBYL AL Gore viceprezidentem - tehdy vládl ještě George Bush starší + Dan Quayle. AL Gore byl teprve pouhým senátorem za nepříliš významné Tennessee. Takže až se bude kniha sázet naostro, bylo by možná namístě doplnit slovo pozdější.

Zdenek Pletka
Zdenek Pletka (neregistrovaný)
31. 8. 2003 9:27 Nový

Nenechte se odradit

celé vlákno
Nenechte se odradit od psani a publikovani, pane Zandl. Musite pochopit ze ostatni odborniky trosku zere, ze nedali dohromady a nesepsali peknou historii jako vy, tak se alespon nekteri snazi ukazat tady, jaky to byli tenkrat take chlapaci. Tak at neco napisou...

Chce to jejich kritiku-chytractvi v tomto smeru ignorovat, vecne kritiky si samozrejme vsimat.
S pozdravem
Zdenek Pletka
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem