Hlaste spammery

Určitě i vás štve, když někdo neustále otravuje s nevyžádanými vzkazy. Ať už v poštovní nebo e-mailové schránce, nebo třeba na Twitteru. Buď můžeme sedět a nadávat, nebo něco dělat…

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Spojením „něco dělat“ nemyslím to, že bychom si původce nevyžádaného vzkazu (ať už elektronického nebo jiného) našli a dali mu na budku. I když v mnohých případech by to asi bylo řešení nejúčinnější a elegantní, lepší je si na spammery prostě posvítit jinak. Nahlásit je příslušné autoritě, která by se měla postarat o to, aby s tím onen výtečník přestal a odnesl si pořádnou pokutičku.

Se spamem se setkáváme dnes a denně. Do této škatulky si dovolím zařadit letáky v poštovní schránce (i když na ní máte napsáno, že letáky nechcete), nevyžádané e-maily a zprávy na Twitteru, telefonáty nejrůznějších průzkumníků trhu a otravných obchodních nabízečů čehokoliv. Pokud nechcete sedět s rukama v klíně, zauvažujte o tom, zda si nedat tu práci a spammera prostě neprásknout. Stačí si zjistit, u které autority či pomocí jakého formuláře nevyžádaný vzkaz nahlásit a pak to prostě udělat.

Nadávat umějí všichni, ale pokud spammerům nebudeme nic dělat, za chvíli se ve spamu utopíme. To platí pro všechny kanály, přes které se mohou šířit nevyžádaná sdělení a podléhají nějaké regulaci. Například na Twitteru funguje institut „Report for spam“. Pokud vás zlobí český e-mailový spam, můžete ho nahlásit přes formulář na webu Úřadu pro ochranu osobních údajů. Máte-li ve schránce hromadu letáků, i když jasně (nápisem či nálepkou) sdělujete jejich distributorovi, že je nechcete, můžete podat stížnost na příslušný živnostenský úřad.

Regulátoři, pokud existují a regulují, se budou stížností zabývat a mohou i podle zákona udělovat pokuty. To samozřejmě neplatí v případě zmiňovaného Twitteru. Ten má jako soukromá firma svá pravidla a může účty spammerů po jejich odhalení a nahlášení blokovat.

EBF16

Pokud je někdo přistižen při zasílání nevyžádaných vzkazů, je mu to dokázáno a dostane tučnou pokutu, s dost velkou pravděpodobností si tuto činnost pro příště hodně promyslí. A pokud vyměřená pokuta přesáhne zisk, byl by hloupý, kdyby dál riskoval.

Pro odplevelení e-mailových schránek, poštovních kastlíků a dalších míst, kam mohou padat nevyžádané zprávy, prostě musíme něco dělat. Jednak na naší straně, abychom se spamu vyhnuli, ale také obecně, aby spammeři nemohli tak jednoduše obtěžovat ostatní. Kdyby si v této válce každý z nás připnul na svojí hruď nějaký ten metál, bylo by spamu určitě míň.

50 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 3. 2012 1:25

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »