Hlasujte v anketě Křišťálová Lupa 2009

Dneškem počínaje může veřejnost hlasovat ve čtvrtém ročníku ankety Křišťálová Lupa 2009. Jaké projekty jsou na českém webu nejzajímavější a nejpopulárnější? O tom svými hlasy rozhodnete právě vy!

Kristalova Lupa_logo

Křišťálová Lupa, pořádaná  serverem o českém Internetu Lupa.cz za podpory O2 Media společnosti Telefónica O2 Czech Republic, má za úkol hledat nejoblíbenější projekty českého Internetu. Letos je pořádána již počtvrté, tedy i vy máte již počtvrté možnost vybrat z nominovaných projektů ten nejlepší, nejoblíbenější, nejsympatičtější… Zároveň máte možnost účastnit se soutěže o zajímavé ceny, mezi nimiž vévodí nový iPhone! Hlasovat můžete až do 25. října.

Hlasujte v anketě Křišťálová Lupa 2009 a vyhrajte iPhone a řadu dalších cen!

Jako každý rok, i letos začala anketa veřejnými nominacemi, v nichž jste měli možnost nominovat své oblíbené projekty do závěrečného hlasování. Své tipy nám poslalo více než 28.000 lidí, a my za ně všem nominujícím děkujeme. Minulý týden se nad nominacemi sešel Expertní panel, tvořený odbornými novináři a bloggery. Během tříhodinového setkání posoudili jeho členové nominované projekty, zda odpovídají daným kategoriím, a schválili je do závěrečného hlasování

KLupa 2009 - panel 2
Setkání expertního panelu: Ján Simkanič, Aleš Miklík (oba Internet Info v roli pořadatelů), Filip Rožánek (Český rozhlas)
Foto: Juraj Gerbery

I když věříme, že všichni čtenáři již pravidla a princip hlasování v Křišťálové Lupě znají, pojďme si je ve stručnosti připomenout, a především zdůraznit změny oproti minulým ročníkům.

Novinky v anketě

První zásadní změna, kterou jistě zaznamenali všichni už v nominačním kole, jsou zásadně přebudované kategorie. Některé kategorie byly zrušeny (web veřejné správy), jiné byly přeformulovány a rozšířeny (např. „freemail roku“ se proměnil na „komunikační nástroj“) tak, aby jejich struktura lépe odpovídala internetové realitě roku 2009. Křišťálová Lupa bude tedy letos udělena v těchto kategoriích:

  • Vyhledávače a databáze
  • Komunikační služby
  • Sociální sítě
  • Publikační platformy
  • Internetové obchodování
  • Média – všeobecná
  • Média – specializovaná
  • Média – uživatelská
  • Osobnost roku
  • Anticena
  • Projekt roku

V prvních osmi kategoriích hlasuje o vítězi veřejnost. V kategoriích Osobnost roku, Anticena a Projekt roku určí vítěze svým hlasováním odborná porota, složená z téměř osmdesáti osobností českého Internetu.

Druhou změnou, kterou přinesl letošní ročník Křišťálové Lupy, je takzvaný Expertní panel, složený z publicistů, novinářů a bloggerů, kteří se českým internetem denně zabývají a jsou s ním v bezprostředním kontaktu. Úkolem Expertního panelu bylo rozhodnout o projektech, nominovaných veřejností, zda splňují kritéria pro zařazení do jednotlivých kategorií, popř. je přesunout do jiných, lépe odpovídajících.

Expertní panel KLupa 2009 - 1
Setkání expertního panelu: David Slížek (Aktuálně.cz), Adam Javůrek, Petr Vybíral (Česká televize)
Foto: Juraj Gerbery

Zároveň měli členové Expertního panelu možnost v jednotlivých kategorií nominovat weby, služby, osobnosti či události, které jsou podle jejich mínění dostatečně zajímavé či progresivní, ale nejsou natolik populární, aby je nominovala veřejnost. V každé kategorii tak mohli přidat jeden projekt, takříkajíc „na divokou kartu“. Takto přidaný projekt ve finálovém seznamu nijak neodlišujeme, abychom neovlivnili regulernost hlasování.

Poslední zásadní změna souvisí s vlastním hlasováním. V nominační fázi jsme zaznamenali pokus o nekalé ovlivnění nominací. Vnímáme to jako daň za rostoucí popularitu ankety a podobné pokusy bereme jako potvrzení toho, že anketa má skutečně význam, na druhou stranu uděláme vše pro to, aby hlasování bylo naprosto čisté. Proto jsme přijali několik bezpečnostních opatření, které minimalizují riziko manipulace finálního hla­sování. Nejviditelnějším opatřením, které se dotkne každého hlasujícího, je nutnost opsat slova z obrázku (CAPTCHA test) a vyplnit e-mailovou adresu. Víme, že podobné opatření je poměrně nepříjemné, ale věříme, že jej přijmete s pochopením.

Nyní si už pojďme představit kandidáty v jednotlivých kategoriích. Uvedeme je vždy v abecedním pořadí.

Nominace

V kategorii Vyhledávače a databáze (nástroje a služby pro získání informací – např. obecné a specializované vyhledávače, mapy, znalostní a firemní databáze, jízdní řády, informace o počasí) postoupily do hlasování veřejnosti tyto projekty:

  • ČSFD.cz
  • Google.cz
  • IDOS.cz
  • LUNCHTIME.cz
  • Mapy.cz
  • Seznam.cz

V kategorii  Komunikační služby (nástroje a služby umožňující přímou výměnu informací mezi uživateli – např. emailové služby, instant messaging, IP telefonie) jsou nominovány tyto weby:

  • Centrum E-mail.cz
  • Gmail.com
  • ICQ.centrum.cz
  • Seznam E-mail.cz
  • Skype.com

Mezi Sociálními sítěmi (nástroje a služby primárně orientované na pravidelné sdružování lidí prostřednictvím Internetu – např. diskusní servery, seznamky a další komunitní projekty) dostaly nejvíc hlasů tyto servery:

  • Baby-Cafe.cz
  • Bandzone.cz
  • Facebook.com
  • Líbímseti.cz
  • Lidé.cz
  • Omlazení.cz

Publikační platformy (nás­troje a služby primárně zaměřené na uživatelské publikování obsahu – např. blogovací systémy, fotogalerie, videoportály a­pod.), mezi nimiž můžete vypírat svého favorita, jsou tyto:

  • Blog.cz
  • OnTheRoad.to
  • Rajče.net
  • Stream.cz
  • Webnode.cz
  • YouTube.com

V oblasti Internetového obchodování (pro­jekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací – e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje) postoupily do hlasování následující projekty:

  • Alza.cz
  • Aukro.cz
  • CzechComputer.cz
  • Fler.cz
  • MIMIBAZAR.cz

V kategorii Média – všeobecná (me­diální projekty všeobecného charakteru pokrývající široké spektrum informací nebo zábavy – internetové zpravodajství, internetové rádio, internetová televize) jsou nominovány tyto zpravodajské weby:

  • Aktuálně.cz
  • deník.cz
  • iDNES.cz
  • Novinky.cz
  • tn.cz
  • zprávy.rozhlas.cz

Média – specializovaná (me­diální projekty monotématického charakteru – specializované zpravodajství či magazín, rádio, televize, fanouškovský web zaměřený na vybrané téma) nabízí na výběr weby:

  • Alík.cz
  • MobilMania.cz
  • Rodina.cz
  • Ronnie.cz
  • Živě.cz

Konečně poslední kategorie, v níž můžete hlasovat pro svého oblíbence, jsou Média – uživatelská (kon­krétní mediální projekty vznikající aktivitou uživatelů, která není institucionali­zovaná pod hlavičkou vydavatelských domů – fanouškovské weby, osobní stránky, blogy apod.)  V této kategorii byly nominovány weby:

  • Cuketka.cz
  • DDWorld.cz
  • ekucharka.net
  • chiquitka.blog.cz
  • LOST.cz
  • Matrix-2001.cz

Hlasujte v anketě Křišťálová Lupa 2009 a vyhrajte iPhone a řadu dalších cen!

O vítězi v posledních třech kategoriích rozhoduje, jak jsme si už řekli, hlasování odborné poroty. Ukažme si, z jakých nominací bude odborná porota vybírat.

V kategorii Osobnost roku (osobnost, která dokázala svým působením přitáhnout největší pozitivní pozornost k českému Internetu) jsou nominováni:

Miloš Čermák (publicista), Taťána le Moigne (Google.cz), Jaroslav Kábele (MAFRA), Petr Koubský (publicista), Martin Kuciel (Cuketka.cz), Michal Novák (Bandzone.cz), Martin Pomothy (ČSFD.cz), Tomáš Řehák (OMD), Jan a Petr Staňkovi (NetTravel) a Adam Zbiejczuk (první bankovní blogger)

Kontroverzní Anticena (pro­jekt, osobnost či událost s nejhorším dopadem na kvalitu a pověst prostředí Internetu) nabízí odborné porotě tyto kandidáty:

Audiovizuální zákon, likvidace Atlas.cz, aktivity BSA, projekt datových schránek, Dignity.cz, filtrování obsahu poskytovateli internetového připojení, proměna Google ve Velkého Bratra, porušování autorských práv na Impuls.cz (Impulsovi kradou obsah), Portál veřejné správy a TakeIT.cz

Konečně v poslední, a nejprestižnější, kategorii Projekt roku (inovativní, originální, odvážný či jinak výjimečný projekt) jsou nominovány tyto projekty:

EBF16

Bandzone.cz, Fler.cz, iVysílání.cz, LUNCHTIME.cz, Obyvatelé.cz, OnTheRoad.to, Pameťnároda.cz, Projekt-S.P.A.D.cz, Svazky.cz a Webnode.cz

Kandidáty tedy již znáte, nyní je výsledek zcela ve vašich rukou (a také odborné poroty). Hlasování se uzavře 25. října 2009 a slavnostní vyhlášení výsledků ankety Křišťálová Lupa 2009 se uskuteční večer 26. listopadu 2009. Výsledky samozřejmě budou po tomto datu k dispozici také na stránkách ankety.

O dva týdny dříve, tedy 12. listopadu, se opět uskuteční odborná celodenní konference Czech Internet Forum 2009, jejímž cílem je reflexe aktuálního stavu a vývoje internetového prostředí v České republice. Konference je určena odborné veřejnosti, lidem, kteří se zajímají o trendy v této oblasti. Zájemci o účast se již nyní mohou registrovat na stránkách konference.

Anketu Křišťálová Lupa 2009 pořádá server o Internetu a telekomunikacích Lupa.cz ve spolupráci s projektem O2 Médiaspolečnosti Telefónica O2. Hlavním partnerem ankety je server Zážitky.cz, partnery jsou společnosti ACTIVE24GEMIUS. Hlavním mediálním partnerem je týdeník Marketing & Media. Mediálně projekt podporují Aktuálně.cz, Centrum.cz, eStránky.cz, Chip, iDNES.cz, Jaknapočítač.cz, Kafe.cz, nova.cz, Reflex, Seznam.cz, tn.cz, Týden.cz a Živě.cz.

KL09 - partneři
44 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 9. 2009 19:57

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»