Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Hodí se pro vás search engine marketing?

Marek Prokop
Marek Prokop (neregistrovaný)
25. 2. 2004 14:13

To není špatný článek

Je mi trochu žinantní jít proti tak výraznému názorovému proudu ostatních komentátorů, ale mně se ten článek líbí. Ačkoli, Roberte, nejsem právě fanoušek vašich článků o SEO/SEM, tentokrát jsem vám dal jedničku a zlepšil tak průměrnou známku na nadějných 4,20. Třeba se ještě někdo přidá.

Co se mi na článku líbí? Má hlavu a patu, je realistický, neobsahuje významné logické chyby. Ostatní komentátoři ho zhusta považují za banální a nepřínosný. Možná proto, že jsou vzdělanější než já. Zcela určitě jsou však vzdělanější než 95 % zadavatelů obchodních webů. Ti totiž o jevech popisovaných v článku nemají ani tušení a takto pojatá osvěta jim, myslím, může hodně pomoci.

Snad jediné, co bych článku vytkl je ta matice vyvedená formou obrázku místo HTML tabulky. Z hlediska přístupnosti i SEO je to poněkud neprofesionální, i když chápu, že to autorovi asi ušetřilo pár minut cenného času.

Pokud si, Roberte, kvalita dílů vášeho seriálu o SEM uchová dosavadní vzestupnou tendenci, rád si přečtu pokračování. Když navíc alespoň trochu vyslyšíte hlasy i ostatních komentátorů a uberete z vědecké stylizace primárně popularizačních textů a zároveň zredukujete poněkud provokativní robertněmcování, bude to svkělé.
Viktor Janeba
Viktor Janeba (neregistrovaný)
25. 2. 2004 14:26

Re: To není špatný článek

Pod ten posledni odstavec se take rad podepisu, uz jsem to i psal nize. Tenhle clanek je napsan dobre (bohuzel jsem na skole mel marketing, takze tyhle veci nas ucili), ale ono "robertnemcovani" (skvely vyraz! :)) asi naproste vetsine ctenaru pije dost krev a nuti je rovnou odsuzovat. I tak se da budovat image.
Stanislav Kožina
Stanislav Kožina (neregistrovaný)
25. 2. 2004 15:17

Re: To není špatný článek

Přestože zjevně patřím spíš ke kritické vlně;-), kupodivu s tímto příspěvkem celkem souhlasím.

Mám však jednu výhradu:

Ostatní komentátoři ho zhusta považují za banální a nepřínosný. (...) Zcela určitě jsou však vzdělanější než 95 % zadavatelů obchodních webů.

Pokud je většina čtenářů Lupy vzdělanějších než 95% zadavatelů obchodních webů (a osobně bych z uvedených reakcí řekl, že ano), tak se prostě nemohu zbavit dojmu, že ten článek vyšel v médiu, pro které není primárně vhodný.

Ale tím se asi otevírá starý spor mezi "technokraty" a marketingovými odděleními, kteří mají společné asi jen to, že čtou Lupu.

Silencer
Silencer (neregistrovaný)
25. 2. 2004 16:35

Re: To není špatný článek

Máte pravdu v tom, že je ten článek napsaný pěkně. To musím taky jako oponent uznat, že ve stylizaci textu jiz pan CEO pokrocil. ALE. Ano je tu velke "ale". A to "ale" jiz bylo zmineno vys. Ten clanek neni o "SEM", ale o "M" a v tom je podle me jadro pudla. Osobne bych ocekaval, ze tam bude podstaneji uvedena problematika SEO/SEM, tak abych se taky neco dozvedel (nejlepe to co nevim:)). Neco jineho by bylo, kdyby se clanek jmenoval napr. "Úvod do specifik marketingu na internetu" a pak by mel nasledovat clanek, ktery by pojednaval o tom, co je v nadpisu soucasneho clanku. Pak bych nemohl rict ani "n" a kritika by se pak mohla tyka pouze logickych a vecnych nedostatku a hned by byl clanek pro ctenare prinosnejsi a CEO by si v ocich ctenaru polepsil. Ale to je jen muj nazor.

Dekuji za pozornost.

David Bubeníček
David Bubeníček (neregistrovaný)
26. 2. 2004 2:15

Re: To není špatný článek

musim se pridat - taky myslim ze je to jeden z nejhodnotnejsich clanku ktere nam robert sdelil :)

Ale nechapu proc (je-li clanek o search engine marketingu) je pripojena anketa zda pouzivame SEO. Snad SEM, ne ? Nebo ta anketa mnela byt zda prevazne pouzivame SEO, PPC, etc nebo nic. Takhle mi to pripada, ze robert venoval vymysleni tematu ankety tak ctvrt vteriny.
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
26. 2. 2004 7:49

Re: To není špatný článek

Poslal jsem naprosto jinou anketu:

Používat přesná čísla při rozhodování se o investici do search engine marketingu je:

  • nezbytnost,
  • způsob, jakým agentury tahají z agentur peníze,
  • raději se rozhoduji na základě jiných kritérií než jsou čísla,
  • nemožnost.

Že použila redakce Lupy jinou, za to nemohu.

David Bubeníček
David Bubeníček (neregistrovaný)
26. 2. 2004 10:40

Re: To není špatný článek

v tom pripade beru zpet - ale stejne je to od lupy spravna cochcarna...

...to taky beru zpet, ta anketa na SEO ma asi vetsi prinos/srozumitelnost
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem