Hovězí e-maily

Že Internet je bohatým zdrojem zábavy, víme už dlouho. Jednou z nejoblíbenějších aktivit je přeposílání zábavných e-mailů. Jen uvažte, kolik jste si vy sami tímto způsobem poslechli novodobých sprostonárodních písniček, přečetli vtipů o tchyních a prohlédli obrázků a videí z toho, jak to někdy dopadá, když posadíte ženskou za volant.

Přemýšleli jste ale někdy nad tím, kolik procent přenosu mezi vámi a vaším poštovním serverem zaberou právě takovéto hovězí e-maily? Velikost normálního e-mailu se pohybuje v desítkách kilobytů, zatímco průměrná velikost vtipného videa nebo dobře ilustrované powerpointové prezentace je spíše v řádu megabytů. To znamená, že jeden „hovězí e-mail“ vytíží vaši linku přibližně stejně jako sto e-mailů čistě pracovního charakteru. Pokud vám za den přijde sto běžných pracovních e-mailů, a k tomu jeden hovězí, znamená to, že hovězí pošta zabere úctyhodných 50 procent přenosu (realita bude trochu jiná, záleží na pracovní vytíženosti konkrétního člověka).

I přes to mám ale „hovězí videa“ spíše v oblibě. Většinou sedím na připojení s rychlostí v řádu megabitů za sekundu, takže doba potřebná pro stažení je relativně krátká a čas, který trávíte půlminutovým spotem, je podstatně kratší než čas, který potřebujete na přečtení půlstránkového vtipu. Který má často ještě na začátku každého řádku několik (někdy i desítek) špičatých závorek od (desítek) lidí, kteří si tyto vtipy přeposílali před vámi.

CIF16

Abych nezapomněl, „hovězí e-maily“ mají také praktické využití. Kromě odreagování při práci jsou totiž velmi často dobrým zdrojem e-mailových adres a podnikavci je často dokáží využít jako prostředek virálního marketingu.

Tak až vám zase někdo pošle hovězí e-mail, oceňte, kolik práce kvůli tomu musel vykonat váš mailserver, kolik sebepřemáhání to odesílatele stálo, protože ví, že takovými hloupostmi neztrácíte čas, a pro jistotu ho hned přepošlete viditelně všem lidem, které máte v contactlistu, ať ostatní vidí, že ani vy nemáte co na práci a s kým se vlastně na tom Internetu stýkáte.

34 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 8. 2006 10:37

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »