Hromadné nakupování trochu jinak

Hromadné nakupování je jistě skvělý nápad. Seženete zajímavou slevu do restaurace nebo na masáže. Co ale chudáci ti, kteří chtějí víc? Třeba si koupit něco napůl?

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Asi nemá smysl dlouhý komentář o nových a nových projektech nabízejících hromadné nakupování. Je to prostě tady a mnohým se můžou slevy líbit. Mně osobně trochu vadí poměrně úzký okruh nabídek, které jsou zatím poskytovány. A uvítal bych, kdyby u nás vznikl projekt, který by dával možnost uživatelům složit se na nějakou dražší věc, třeba televizi nebo počítač.

Samozřejmě to není můj nápad, navedl mě na něj Janis Krums. To je ten chlapík, který se proslavil svojí fotkou ztroskotaného letadla v řece Hudson. O této události se dočtete více ve článku Jak pracovat s Twitterem. Před pár měsíci Janis Krums objevil, že se začíná prodávat osobní vznášedlo, takzvaný Jetpack. Několik lidí se mu ozvalo, že se jim tato netradiční hračka také líbí. Janis reagoval následovně – pojďme se na to složit. Je to drahá legrace, ale když se nás najde sto, můžeme si to v pohodě dovolit. Nevím, jak to dopadlo, ale pravděpodobně se celá akce neuskutečnila.

Jde o systém nákupů jako takový, samozřejmě chápu, že mnoho z nás by se nechtělo s nikým dělit a asi by byl i trochu problém s legislativou. Tím myslím fakt, že by nejspíš musel být pouze jeden oficiální majitel věci.

CIF16

Občas zjistím, že se mi něco hrozně moc líbí, ale nechci za to utrácet hromadu peněz. A myslím i do budoucna, takže vím, že by mě to za chvíli stejně omrzelo. Kdybych se ale někde s někým dohodl, že si to koupíme napůl, nebo se nás na nákupu bude podílet víc, nepovažoval bych investici za vyhozené peníze (což se mi bohužel někdy stává) . Měl bych onu věc jeden týden v měsíci, po mém týdnu by putovala dál. A může jít i o něco ne tak drahého, třeba čtečka elektronických knih. Ano, je to možná trochu komplikované a nebylo by dobré narazit na výtečníčka, který nebude chtít věc poslat dál. Ale kdyby se „sešli“ poctiví lidé, mohl by tento koncept fungovat. Ale všechno se dá dohodnout.

Hromadné nakupování by se tedy dalo řešit i jinak. Projektů, které jsou úplně stejné, je dost a rostou jako houby po dešti. Jde o ověřený koncept a nikomu se samozřejmě nebude chtít dělat něco jinak. Co takhle zkusit pro začátek dát uživatelům možnost koupit si něco na půl? Mělo by to podle vás, tedy lidí, kteří nakupují hromadně na Internetu, smysl?

31 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 12. 2010 15:07

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »