I ty můžeš pomoci zastavit ebolu, vyzve uživatele Facebook

Prodávat reklamu nebo přimět lidi, aby se polévali ledovou vodou, umí Facebook opravdu dobře. Teď se znovu staví do role nástroje pro charitu.

Před měsícem věnoval Mark Zuckerberg na boj proti ebole 25 milionů USD ze své kapsy. Teď přes Facebook požádá o dar také všechny jeho uživatele.

V následujících dnech se tak v newsfeedech po celém světě objeví výzva, aby přispěli jedné ze tří organizací (International Medical Corps, International Federation of Red Cross and Red Crescent a Save the Children), které se boji proti chorobě v západní Africe věnují.


Autor: Facebook

Facebook pro tuto příležitost znovu oživí speciální tlačítko Donate, které si poprvé vyzkoušel v listopadu 2013, při sbírce na obnovu tajfunem postižených Filipín. Poté funkci zpřístupnil i dalším neziskovkám – konkrétní kandidáty si ale pečlivě vybírá.

Pokud už Facebook zná číslo vaší kreditní karty, zjednodušuje tlačítko proces odeslání příspěvku na dvě kliknutí. Pokud ne, zobrazí se vám výzva, abyste číslo karty zadali. 

A právě tuto okolnost někteří kritici Facebooku vyčítají: získané informace o kartách totiž ponechává ve své databázi k dalšímu využití. Zástupci Facebooku ovšem popírají, že by sledovali jiné než čistě dobročinné cíle. Uživatelé také mohou informace o kartě po provedení platby ze svého profilu opět smazat.

Server TechCrunch také cituje produktovou viceprezidentku firmy Naomi Gleit, podle které Facebook pracuje na tom, aby lidé mohli zaškrtnout, že číslo jejich karty bude po odeslání daru z databáze automaticky vymazáno.

MIF16

Kromě výzvy k poslání příspěvku Facebook rozešle informace o symptomech nemoci do newsfeedů uživatelů v postižených oblastech a daruje 100 mobilních satelitních stanic, které mají do nedostupných afrických oblastí přinést telefonické a datové služby.

Zdroj: Tisková zpráva Facebooku

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »