Hlavní navigace

IAC 2012: Placený obsah je inspirací i pro český trh

Martin Vyleťal

Na reklamním trhu se hraje o zajímavé, nicméně stále hůře získatelné peníze. Ján Simkanič, výkonný ředitel Internet Info a předseda Výkonné rady SPIR na konferenci Internet Advertising Conference (IAC 2012) prohlásil, že vydavatelé se dostávají do stále větší pasti díky slevám, které poskytují zadavatelům reklamy. Tento stav není  podle Simkaniče dlouhodobě udržitelný. Inspirací pro česká média může být zpoplatnění části obsahu, ke které v minulosti přistoupili zahraniční vydavatelé. Například…

Na reklamním trhu se hraje o zajímavé, nicméně stále hůře získatelné peníze. Ján Simkanič, výkonný ředitel Internet Info a předseda Výkonné rady SPIR na konferenci Internet Advertising Conference (IAC 2012) prohlásil, že vydavatelé se dostávají do stále větší pasti díky slevám, které poskytují zadavatelům reklamy. Tento stav není  podle Simkaniče dlouhodobě udržitelný. Inspirací pro česká média může být zpoplatnění části obsahu, ke které v minulosti přistoupili zahraniční vydavatelé. Například The New York Times získaly za rok 450 tisíc online předplatitelů.

Našli jste v článku chybu?
12. 4. 2012 15:32

Zásadní problém Piana (z pohledu Piana) je ten, že není v Česku. Ale i čeští vydavatelé chtějí aby se jim za obsah platilo. Nebo lépe řečeno vymýšlí, jak získat peníze nejen z reklamy. A za poslední rok je to už celkem masivní. Je 450k hodně nebo málo? Lepší otázka kolik z toho mají. Když to zruší, je jasné že to je málo. Když ne, tak důkaz že to funguje.

A mimochodem - slováci tu byli vždycky. Jen omezenci jako ty z toho maji komplexy.

12. 4. 2012 11:37
king014 (neregistrovaný)

Čím to je že tolik čoboláků navštěvuje české weby když mají to super plaťené Pijano? Je těch 450 tisíc platících pro NYT vůbec úspěch? Řekl bych že je spíš problém v relevantnosti reklamy, jako například prodej letenek pod článkem o letecký katastrofě, zájezdy do Egipta u zpráv o nepokojích, vyskakovací reklama přez celej monitor akorát donutí lidi používat adblock.