Hlavní navigace

IBM měří "mikrovýrazy" ve tváři příjemců internetové reklamy

Redakce 6. 3. 2012

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu. Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu.

Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

V rámci internetového průzkumu společnosti nViso sledují jeho účastníci reklamy před zapnutou webkamerou. Software nViso zaznamenává jejich reakce. Ty jsou pak anonymně seřazeny a vyhodnoceny ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí. Výsledky analýzy je možné porovnat s reakcemi na konkurenční kampaně nebo roztřídit podle demografických ukazatelů jako je věk nebo pohlaví.

“Tradiční forma výzkumu emocí spotřebitelů spoléhá na schopnost respondentů zapamatovat si a popsat jemné emocionální reakce. To je ovšem při současné nasycenosti médií čím dál obtížnější. Díky řešení společností nViso a IBM budou nyní firmy moci rychle posoudit, jaký účinek mají na zákazníky jejich značky a reklamní kampaně,” tvrdí v tiskové zprávě IBM.

Zdroj: Tisková zpráva IBM

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo