IBM už po dvacáté vede žebříček patentů, loni si výrazně polepšil i Google

Patenty IBM se týkají zpracování otázek položených v přirozeném jazyce i snížení spotřeby energie u cloudových serverů. A které další firmy jsou při podávání patentů nejaktivnější?

Firmou, která podala ve Spojených státech získala nejvíce patentů, se už po dvacáté v řadě stala americká společnost IBM. Loni zaregistrovala rekordních 6478 patentů, v roce 2011 to bylo 6180 patentů. Objem patentů IBM každoročně roste, v roce 1993 si jich firma pořídila něco málo přes tisíc. Mezi lety 1993 a 2012 zapsali vědci IBM více než 67 000 amerických patentů.


Autor: IBM

Na loňském rekordním výsledku se podílelo více než 8 tisíc zaměstnanců IBM ze Spojených států a dalších 35 zemí. Za necelou třetinou přihlášených patentů stojí pracovníci IBM mimo Spojené státy.


Firma si loni nechala patentovat například techniku umožňující efektivnější využívání zdrojů v oblasti cloud computingu, která vede ke snížení spotřeby energie. Nebo techniku, která se uplatnila v systému superpočítače Watson. Ta umožňuje počítačům zpracovávat otázky položené v přirozeném jazyce, detailně je pochopit a poskytnout přesnou odpověď.

Desítka firem, které získaly loni nejvíce amerických patentů, se oproti roku 2011 změnila jen nepatrně. V závěsu za vedoucí IBM byl korejský Samsung, následovaný japonskou firmou Canon. Loni se do první desítky dostaly také korejská LG a americká General Electric. Naopak vypadly japonské Hitachi a Seiko Epson.

IFI CLAIMS Patent Services si všímá výrazného zvýšení aktivity v oblasti získávání patentů u společnosti Google. Ta loni zaregistrovala meziročně o 170 procent patentů více, posunula se z 65. na 21. pozici a nechala za sebou o 15 patentů firmu Apple.

EBF16

Seznam padesáti nejúspěšnějších firem za rok 2012, co do počtu získaných amerických patentů, je k dispozici zde.

Zdroj: tisková zpráva IBM a IFI CLAIMS 2012 U.S. Patent Trends & Insights

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 1. 2013 17:57

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»