Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
ICQ se převléká do barev Atlasu

Machi
Machi (neregistrovaný)
27. 9. 2006 7:42 Nový

ICQ...

celé vlákno
Podle mého mělo být ICQ už dávno mrtvé, jako protokol je to mizérie (například dodnes nešifruje zprávy) a jako oficiální klient je to ještě horší. Reklama, odporný design, ... :( Atlas si tímto sice dočasně pomůže hlavně u tennagerů, kterým jde hlavně o to, aby se v programu hýbali smajlíci, ale do budoucna je to k ničemu. I u nás se přijde na to, že Jabber nebo třeba i MSN jsou mnohem lepší, jak po stránce klienta, tak služeb...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 8:49 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
To je sice teorie, ale až v něm budou sms zadarmo (o čemž stejně pochybuji), tak si jej stejně nainstaluješ ;-)
gorila
gorila (neregistrovaný)
27. 9. 2006 8:56 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Možná to je tím, že telefoním operátorům se finančně nevyplatí smlouva s "malým trhem".
myf
myf (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:54 Nový

Re: ICQ... (sms jako jabber transport)

celé vlákno
zvláštní. uživatelé českého jabberu mají (na jeden den fixní počet) SMS zdarma přes IM už nějakou dobu. (tedy ne do sítě t-mobile). takže zas na takový trhák to s tím atlasem opravdu nevypadá.
Polik
Polik (neregistrovaný)
27. 9. 2006 16:33 Nový

Re: ICQ... (sms jako jabber transport)

celé vlákno
Ovšem jabber málokdo zná, málokdo používá. ICQ má velká základna, upgradovat klienta není pro BFU taokvý problém. Nastavit v jabberu brány? To by napřed museli vědět že něco takového existuje, mno a pak to ještě nakonfigurovat. Moc zbytečné práce.
Osobně třeba FireFox používám přibližně rok - až od doby, kdy stačilo nainstalovat dvě plužiny k použitelnosti jako prohlížeč (srovnávám s Maxthonem, který prostě nainstaluji a funguje včetně všeho, co potřebuji).
dush
dush (neregistrovaný)
27. 9. 2006 17:20 Nový

Re: ICQ... (sms jako jabber transport)

celé vlákno
Site zalozene na Jabber/XMPP jsou celosvetove pouzivanejsi (znamejsi) nez ICQ. XMPP je IETF standard pro IM komunikaci.
Nstaveni jakekoli brany je otazka asi 4 kliknuti a pripdne vyplneni nejakeho udaje (napr vlastni mobilni cislo), v pripade ze nekdo nevi jak na to, tak ve wiki na http://www.jabber.cz je to popsane i s obrazky. Pochybuju ze v ICQ od Atlasu to bude o moc jednodussi.
BTW: Kolik lidi si z halvy pamatuje alespon vlastni ICQ cislo?
kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný)
27. 9. 2006 17:49 Nový

Re: ICQ... (sms jako jabber transport)

celé vlákno
Jojo, taky jsem tuhle slyšel ženský v kravíně, jak se bavěj o IETF standardech.
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
28. 9. 2006 7:54 Nový

Re: ICQ... (sms jako jabber transport)

celé vlákno
Já si ho pamatuji :-) a vím že nejsem jediný
stoural
stoural (neregistrovaný)
28. 9. 2006 12:41 Nový

Re: ICQ... (sms jako jabber transport)

celé vlákno
Ja si ho take pamatuji.
FunUs
FunUs (neregistrovaný)
27. 9. 2006 8:59 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Oni ale budou stale dorustat tennageri novi ;-) .
stoural
stoural (neregistrovaný)
27. 9. 2006 9:02 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Uspech te ci one sluzby rozhodne nezavisi na tom, zdali je komunikace sifrovana nebo ne. To uzivatele vubec nezajima. Jde o to, ze ICQ ma kazdy, coz v pripade MSN nebo u Jabberu dneska proste nehrozi. Jabber jsem zkousel, a nepochopil jsem, jak funguje - nemam cas proste hledat informace jak na to. ICQ nainstaluju, nic neresim a jedu.
pv
pv (neregistrovaný)
27. 9. 2006 23:14 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
no.. a ja to mam presne obracene.. jabber nainstaluju a jedu ale u icq nevim jak spousta veci funguje..
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
28. 9. 2006 7:58 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Mu icq vám není jasné co? treba položka ICQ# nebo password? mozna by Vám mohlo dělat problémy tlačítko Get an ICQ number, protože to je tak maximum co potřebuje nekdo při instalaci ICQ vědět.
Václav Lešek
17. 10. 2006 11:06 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
U Jabberu je to Jabber ID a heslo. Tak ja zase nevim, co pripada na Jabberu slozite Vam.
Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
27. 9. 2006 9:03 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
...mělo být ICQ už dávno mrtvé... to hle jsem u slyšel o Windows, Apple , Linuxu o železnici, nezdravých jídlech atd... To že samo o sobě věc, služba, společenský jen není dokonalý, nepředurčuje ho to automaticky k zániku. Nedávno na tohle byly slušné diskuze na Zive. Obecně z nich vyplynulo -ICQ má chyby a to i neodstranitelné jsou mu dány vlastně „v jádru“ -ICQ (nebo protokol ICQ) je používaný hodně -ICQ je velice multi platformní (od unixu, přes Linux po widle, od počítačů přes PDA po telefony) - 100% náhrada za ICQ bohužel není Proto nelze vyskakovat jak čertík z krabičky s hesly „…ICQ je špatný.“ „…nepoužívejte ICQ…“, když v konkrétních případech nejde nic jiného použít. No samotné nainstalování „jiného“ programu nic neřeší. Jak chcete také přesvědčit duhou stranu, aby na jiný program přešla také? Myslím, že tohle téma nechte na akademické půdě, po teoretické stránce je to nádherné a obsáhlé, je u pozoruji že žijeme v komerční společnosti, takže na co mi bude, když bude používat něco co je teoreticky dobré, ale jen se nedomluvím. ;-). Co si budeme říkat nejuniverzálnějším , IM klientem je rychlá pošta ;-)
Pinky
Pinky (neregistrovaný)
27. 9. 2006 9:53 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Takze to, ze neco ma vetsinu trhu v urcitem state s IM tak to znamena, ze neni alternativa? Asi nejhloupejsi prispevek, co jsem tento tyden cetl. Uspechy Firefoxu by o tom mohly vypravet... Mimochodem, pres ICQ se opravdu domluvite jen v cechach. Jinde je popularnejsi cokoliv jineho, jen ne ICQ.
brk
brk (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:16 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Jenže Firefox operuje na standardizovaném poli. Pozici měl sice značně stíženou, protože Microsoft má dominantní postavení a standardy si přiohnul k obrazu svému, ale ta kostra tu pořád byla. Místo k Firefoxu bych to spíš přirovnal k OpenOffice. OpenDocument to dobrý formát, je to ISO, ale když někdo posílá dokument někomu, koho nezná, tak to stejně vyexportuje do formátu Ms Office.

Požívám Linux a opensource a svobodným věcem fandím, ale s Jabberem mám problém. Na ICQ mam asi 40 kontaktů a aktivně komunikuji asi s 10ti. Jen jeden z nich má Jabber a ICQ transport stejně používá. Multiprotokolární klienti mi nevyhovují, takže jsem používal dva různé klienty a vlastně jen kvůli jednomu člověku, se kterým se stejně můžu domluvit přes transport.

Do jisté míry je řešením ICQ transport, ale ten bohužel není oficiální a i když běží třeba na vašem serveru, nic ve zlým, já mu nevěřím.
1. Nelíbí se mi, že je strašně hodně lidi za jednou IP adresou a ještě všichni bez oficiálního klienta. Kdyby AOL proti alternativám chtěl zakročit, tak tyhle transporty jsou první na ráně.
2. Nelíbí se mi, že přihlašovací údaje jsou u vás na disku v nezašifrované podobě. Pořad mi to připadá jako mnohem větší bezpečnostní riziko, než má nešifrovaná autorizace k AOL, která stejně musí proběhnout i u vás. Nedomnívám se, že bys zrovna ty, nebo někdo od vás byl zvědavý na mé ICQ, ale nevím, jak to máte zabezpečené a kdyby jste měli průnik, tak nějaký škodolibý blbec se vždycky najde.
Pinky
Pinky (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:28 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Ahoj,

je to malicko paranoidni, ale v podstate duvody chapu. Ta moznost, ze nekdo se do serveru vlame tu je. Asi chapes, ze hesla k transportum musi byt ulozena nesifrovane. Kazdopadne myslim, ze k 95% odchyceni hesla dochazi na posledni mili, to ze by to nekdo odposlouchaval mezi serverovnou a uplink pripojenim do Statu je mala.

A diky tomu, ze Jabber umoznuje nekolik forem bezpecneho pripojeni, je mozne tuto variantu eliminovat.

Dale se mi nelibi tyhle nazory obecne. Ja nerekl o Jabberu ani slovicko. Ty hned o Jabberu. A co uplne nesnasim je brani Jabberu jako brany do ICQ. Jabber NENI brana do ICQ. Je to samostatna a rostouci sit. Uz ted ma vice uzivatelu nez ICQ.

Jabber je totiz fenomen.
brk
brk (neregistrovaný)
27. 9. 2006 11:23 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Tak to se omlouvám, ale když někde vidím Pinky, tak Jabber je první asociace, která mne napadne. :o)

Jabber taky samozřejmě nevnímám jako bránu do ICQ a je mi jasné, že to je samostatná síť a jak teď zaznělo výstižně níže, ICQ transport je jen pomyslná třešnička na dortu.

Já ale potřebuji/chci být prostřednictvím IM v kontaktu s některými lidmi a technické prostředky jsou druhořadé. Jestliže mám všechny kontakty dostupné prostřednictvím ICQ a jen zlomek pomocí ICQ i Jabberu, tak je Jabber díky možnosti transportu do této pozice tak trošku nepřímo tlačen a často tak i opravdu vnímán. Tohle ale změní až jeho případná vzrůstající obliba, nebo oficiální propojení, o kterém se hovořilo ve spojitosti s příchodem Google na pole IM.
Pinky
Pinky (neregistrovaný)
27. 9. 2006 11:29 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Ono je vubec otazka, jestli to avizovane propojeni GTalku se siti ICQ bude ku prospechu veci. Spise by bylo lepsi, kdyby lide presli na servery v ramci IM Federation.

Ale ja si nestezuju, uz ted je penetrace Jabberu v CR vyssi nez kdekoliv jinde na svete a jsem hrdy na to, ze jsem mel na tom take alespon maly podil :-). A tech 3.500 uzivatelu prave pripojenych na nase servery (a to jeste neni spicka) mi v tom dava jen za pravdu. Pravda, neni to 1.2 mil. useru ICQ v CR.
zenek
zenek (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:36 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Jabber není alternativní klient na ICQ, ale alternativní síť. Transport je jen třešnička na dortu, abys měl možnost přesvědčit těch deset lidí, aby přešli také.

A pak už tě nějaké AOL zajímat nebude.

A zvlášť pokud používáš GNU/Linux snad cítíš, že připojením do ICQ se cpeš do sítě, která tě nechce - viz jejich Terms of Use. Na GNU/Linuxu totiž nelze ICQ legálně používat.
brk
brk (neregistrovaný)
27. 9. 2006 11:34 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Bych to neviděl tak tragicky. AOL se jistě nelíbí, že používám alternativní klient, protože ze mne nemá zisk z reklamy, ale taky si nemyslím, že mne přímo nechce (zatím). Dokud si prostřednictvím ICQ povídám s někým, kdo oficiální klient má, tak z nás dvou má alespoň 50% možného zisku z reklamy. Beze mne by nemělo nic, protože by rozhovor buď neproběhl, nebo byl veden jinými technickými prostředky. Kdybych jim opravdu až tak vadil, tak mi ten účet zruší, což by ve své podstatě nemuselo být tak špatné, protože by to bylo pro hodně lidí důvodem ke změně.

Navíc tenhle zmiňovaný dokument je taky trošičku sporný. Když jsem se před 9ti lety registroval u Mirablis a něco podobného mi bylo předloženo k odsouhlasení, tak existoval i ICQ klient napsaný v Javě a Linux tak nebyl mimo hru.
zenek
zenek (neregistrovaný)
27. 9. 2006 16:16 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
No já to právě myslel tak, že podporuješ síť, která tě svými podmínkami použití vyřazuje ze hry (ač je jasné, že se jim to vyplatí, proto to dělají jen naoko). Ale každý den vstáváš s pocitem, že si to mohli rozmyslet.

A tím, že se připojuješ na jejich síť zvyšuješ hodnotu té sítě. A zvyšovat hodnotu sítě, která má podmínky, které jby byly v rozporu s tvým osobním přesvědčením by byla přece blbost ;-)
(nevím teda, jaké máš osobní přesvědčení ;-) )
brk
brk (neregistrovaný)
27. 9. 2006 17:00 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Máš pravdu, ale bohužel chybí řešení. Já sice můžu používat Jabber, ale pokud nepřetáhnu celý svůj seznam kontaktů „na správnou víru“ a nebudu chtít nikoho z nich ztratit, tak se ICQ nezbavím a dál budu tím uživatelem, který nepřímo zhodnocuje síť svým +1 v počtu uživatelů. O něco by tím klesl počet přenesených zpráv v sítí, který sice zní hezky, ale neprodukuje zisk, na rozdíl od reklamy, která se mi stejně nenačítá.

Drtivou většinu bych stejně ke změně nepřesvědčil, protože běžnému uživateli stačí, že to funguje, je to zdarma a mají to lidé, se kterýma potřebuje být v kontaktu.
Eso
Eso (neregistrovaný)
29. 9. 2006 10:35 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Tahle (i každá jiná) země má spoustu podmínek, které jsou v rozporu s mým přesvědčením a přesto zvyšuju její hodnotu ;)
...
... (neregistrovaný)
27. 9. 2006 12:38 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Na GNU/Linuxu ICQ legálně používat lze — http://go.icq.com.
zenek
zenek (neregistrovaný)
27. 9. 2006 16:10 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Co když někdo nemá flash (buď má nepodporovanou platformu nebo nechce používat proprietární software)?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 16:42 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
A co když nekdo dokonce ani nemá počítač?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 16:54 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Je i v Javě... ale jak velkému procentu lidí vadí proprietární?
brk
brk (neregistrovaný)
27. 9. 2006 17:15 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Jo a vlastní bydlení může mít nyní úplně každý, protože začal posezónní výprodej stanů.
OK
OK (neregistrovaný)
28. 9. 2006 2:05 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
mas pravdu ten Icq snad pouzivaj jen v cechach a argentine , nikde jinde
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
28. 9. 2006 21:52 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
A Rusku :-)
mário
mário (neregistrovaný)
2. 10. 2006 0:21 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
no nevim, já v argentině byl minulý týden (www.nacestach.bloguje.cz) a v žádný kavárně icq nainstalováno nebylo..
Lukáš 'Spike' Polívka
Lukáš 'Spike' Polívka (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:10 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno

Rychlá pošta? Tím myslíte e-mail? A jak je to asi možné, že se všichni bez problémů (kromě období před rozšířením UTF-8) e-mailem domluví, nezávisle na tom, zda mají svůj soukromý SMTP server, používají nějaký gmail.com, seznam.cz, atlas.cz; nezávisle na tom, zda používají MS Outlook, Mozilla Thunderbird, Opera, webmail, klient na PDA; nezávisle na operačním systému...

Odpovědí je standardizovaný, všeobecně uznávaný a otevřený protokol. A tuto funkci pro IM zastává XMPP (en).

A co je XMPP? To je protokol, který pohání Google Talk (en), LiveJournal Talk (en) i jakousi volnou federaci (en), které se říká pro jednoduchost ""Jabber" (en). Součástí této federace je i český server Jabbim.cz (cs). Uživatelé Jabbim, Google i LJ se mezi sebou bez problémů a bez omezení domluví. Ve Windows (cs) (Miranda, Trillian, SIM, Psi, Gaim), v Linuxu (cs) (opět Psi, Gaim, SIM, Kopete, Gajim), na mobilu (cs)(Bombus, Colibry, MGTalk, Mabber).Mohou si vybrat klienta, jakého chtějí, který má funkce, které potřebují, být v těsném kontaktu s vývojáři i s provozovateli některých veřejných serverů.

BTW, fajnšmekři pak sáhnou po klientovi Jabberwocky (cs) pro Amiga OS. ^_~

Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
27. 9. 2006 13:18 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Alternativy znám a vím, že je nepoužiju, protože bych se pak nedomluvil.

Kvůli jinému klientu nebudu pořizovat jiný telefon. Né vždy musí být pro každý mobil ten alternativní SW. Pak tu máte druhou stranu komunikace, musíte je přesvědčit aby tu alternativu používali také, jinak, buď budete úplně, nebo částečně nekompatibilní v komunikaci.

Pokud mé okolí používá ICQ a není nic, co nás nutí používat něco jiného, budeme to používat dál ;-)

ICQ není dobré, ale není tak špatné aby bylo nutné používat něco jiného.
zenek
zenek (neregistrovaný)
27. 9. 2006 15:27 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno

Srovnání s mobilem je dobrý nápad, který jste ale použil naprosto nesprávně.

Ve skutečnosti je to takhle: ICQ: Když si chcete popovídat s uživatelem T-Mobile, tak si musíte koupit ten Jediný Správný Telefon od T-Mobile a budete z něj moct volat jen lidem, co mají T-Mobile. A po čase se začnou objevovat pirátské telefony, které budou jakž takž fungovat jak pro T-Mobile, tak pro další sítě zároveň a budou bez reklamy.

Standardní protokol jako XMPP/Jabber: Vyberete si operátora, podle toho, který vám vyhovuje a koupíte si telefon značky, která vám vyhovuje a nebudete mít žádný problém volat uživatelům ostatních sítí s jinými telefony.

ICQ jako program nemohu posoudit, protože ho nepoužívám. ICQ jako protokol nebudu posuzovat, ale nic hezkého jsem o něm neslyšel. Ale špatné na obém je to, že se pro to musíte rozhodnout na základě toho, co má okolí a ne na základě toho, jak dobré/špatné to je.

U XMPP/Jabberu si vybíráte podle kvality služeb - na výběr máte Jabbim.cz, Google Talk, Gizmo, LiveJournal Talk, Tipic, WP Spik a mnoho dalších. Komunikace mezi nimi je bezproblémová a legální na všech platformách pro každého.

Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
27. 9. 2006 15:54 Nový

nachápu co myslíte podle kvality služeb

celé vlákno
Nachápu co myslíte podle kvality služeb?

Ale jak říkáte, třeba používat program bž , protože je často potřeba se rozhodnout na základě toho, co má okolí a ne na základě toho, jak dobré/špatné to je.
zenek
zenek (neregistrovaný)
27. 9. 2006 16:20 Nový

Re: nachápu co myslíte podle kvality služeb

celé vlákno
Různé XMPP/Jabber servery nabízejí různé služby jako přidanou hodnotu. Podporu, transporty apod. To asi u ICQ nemají no :-)
Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
27. 9. 2006 17:41 Nový

nachapu co myslite podle kvality sluzeb!

celé vlákno
Nabizeji ruzne sluzby jako pridanou hodnotu. Podporu, transporty apod.... .... Coze? bavíme teď ještě o IM?
Komunikace u ICQ(protokolu) je textova, hlasova, obrazova, de poslat soubor. Co vic chtit po IM?


Ještě jednou co je kvalita služeb u alternativ?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 18:38 Nový

Re: nachapu co myslite podle kvality sluzeb!

celé vlákno
Kvalitou sluzby jabim.cz je napriklad brana umoznujici komunikovat s uzivateli icq, brana pro posilani sms nebo treba 'slovnikovi uzivatele' - odesles slovo, on ti odpovi mozne preklady. Velmi uzitecne na mem mobilnim klientovi.
petr ci pavel
petr ci pavel (neregistrovaný)
27. 9. 2006 15:54 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Kvůli jinému klientu nebudu pořizovat jiný telefon. nevim jestli to je vhodny primer.. (nebo mluvite o jinych nez mobilnich telefonech?) telefon menit nemusite, protoze vsechny SIM karty maji jeden standardizovany format (a ja nevim co jeste). Kdyby tomu tak nebylo, neverim, ze byste donutil napr Eurotel aby umoznil ve "svych" telefonech pouziti SIM od Oskara. Pokud mé okolí používá ICQ a není nic, co nás nutí používat něco jiného, budeme to používat dál ICQ (protokol) klidne pouzivejte, ICQ (klienta) k tomu ale nepotrebujete. Az na tom budou vasi pratele stejne (budou pouzivat ICQ protokol s multiprotokolarnim (fuj to je slovo) klientem), bude pro vas vsechny prechod na jiny protokol znamenat tolik co nic (pouhe "doinstalovani" podpory dalsiho protokolu). Moji pratele a znami taky povetsinou pouzivaji originalniho ICQ klienta, ale pomalu se mi je nektere dari premlouvat na jineho - multiprotokolarniho. Dalsi faze je/bude dodani dalsiho protokolu (jabber). A to, ze mi pak budou psat na jbr misto icq uz ani nemusi postrehnout. Neni lepsi na to jit z druhe strany: "kdyz to zacnu pouzivat ja, treba zacnou i moji pratele" ?
petr ci pavel
petr ci pavel (neregistrovaný)
27. 9. 2006 15:55 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
eh, sakra, to melo byt pod prispevek:

Datum: Dnes 13:18
Vložil: Martin Prokop (neregistrovaný)
Titulek: Re: ICQ... (Celé vlákno)

omlouvam se
petr ci pavel
petr ci pavel (neregistrovaný)
27. 9. 2006 15:56 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
tak dalsi OT...
vzdyt ono to tam je... zmatek..

takze jeste jedna omluva :)
Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
27. 9. 2006 18:04 Nový

Špatně pochopeno s tím telefonem

celé vlákno
Špatně pochopeno s tím telefonem, mluvím o konkrétním případu.

-mám PC s OS Linux (alternativa ICQ klienta)
-mám PC s OS WinXP (ICQ)
-mám smartphone s OS Windows Mobile, nemá Javu prostě tam javového klienta pro Jabber nedoinstaluje a taky proč když alternativní ICQ tam funguje.

-mam přátele, kamarády, známé, kolegy, kteří používají ICQ klient (nebo alternativu)
-mam přátele a kamarády, kteří používají nějaký konkrétní mobilní IM messenger
-mam obchodní kontakty a ti také používají ICQ

Nikdo s kým chci komunikovat nepoužívá, nic jiného než komunikační protokol ICQ. ICQ je určitě špatné, ale na to v čem by nás omezoval, jsme nenarazili. Tedy není důvod používat alternativu nebo něco jiného. Nic nikomu nebudu instalovat nebo nabízet pokud k tomu nebudu mít materiální důvod. Morální a politický podled na ICQ je mi ukradený

Jinak na začátku bylo jako reakce na toho aktivistu nahoře, který nedokáže pochopit, že pokud je něco špatné, neznamená to nepoužitelné. ;-)
zenek
zenek (neregistrovaný)
28. 9. 2006 1:59 Nový

Re: Špatně pochopeno s tím telefonem

celé vlákno
No pokud vám nevadí porušovat podmínky sítě, kterou tak milujete (nadsázka ;-) ), tak klidně...

No já si myslím, že pokud ti, kdož si uvědomují, že je něco špatné řeknou, že nemá smysl to řešit, protože většina lidí si to neuvědomuje, místo toho, aby to té většině vysvětlila, tak se nehneme z místa.

Přesvědčit někoho na Jabber není tak složité, pokud se k tomu použije správné argumenty a správné metody.

A bude to čím dál snadnější s postupným rozšiřováním kvality Jabberu obecně (víc služeb na serverech, lepší klienty, víc uživatelů atd)
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:16 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Jak přesvědčit uživatele, aby používal jinou síť? Už multiklientů to je jednoduché. Kámošovi nedělá žádný problém si založit třeba Jabber, když to jeho program podporuje, takže může jet na Jabberovi a přitom má i ICQ. Já tak postupně přesunuju kontakty pod Jabber. Dnes mám asi 10 lidí pod Jabberem, 30 pod ICQ, 5 pod MSN a 2 pod Gadu-Gadu. A že to v oficiálním programu nejde? Já myslím, že člověk, který do toho aspoň trochu vidí, toho jejich klienta dávno nepoužívá.
dsfsdf
dsfsdf (neregistrovaný)
27. 9. 2006 10:29 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
je za tim izraelska firma.. proto se nesifruje...
Xeelee
Xeelee (neregistrovaný)
29. 10. 2006 12:43 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Klient ICQ nepodporuje sifrovani.
Alternativni klient QIP pro ICQ protokol sifrovani podporuje.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
19. 6. 2007 10:27 Nový

Re: ICQ...

celé vlákno
Souhlas.
FunUs
FunUs (neregistrovaný)
27. 9. 2006 8:49 Nový

lokalizace hlavicky

celé vlákno
"Výřez hlavičky českého klienta ICQ s logem Atlasu. Z místy chybějící diakritiky je patrné, že lokalizace bude ještě potřebovat doladit."

Mam tam "Hlavní" "Kontakty" "Nápověda", cili asi uz mam doladeno ;-) , verze 5.101, sestaveni 3080.
DeaLer
DeaLer (neregistrovaný)
27. 9. 2006 12:18 Nový

Re: lokalizace hlavicky

celé vlákno
Já taky nemám problémy s diakritikou - buď tam byl včera jinej build, nebo je nutný nejdřív úplně odinstalovat předchozí verzi.
suroviny
suroviny (neregistrovaný)
27. 9. 2006 8:52 Nový

Když ICQ, tak alternativního klienta

celé vlákno

Ještě se tu bude chválit nový reklamní formát obklopený přátelským prostředím okna zprávy... Spíš by měl Atlas reklamní plochy trošku zredukovat, ať mu všichni neutečou k alternativám.

Když ICQ, tak alternativního klienta

gx
gx (neregistrovaný)
27. 9. 2006 12:59 Nový

Naprosto souhlasim

celé vlákno
Vetsinu lidi kteri chteji pouzivat IM vselijake barevne serepeticky akorat nastvou.
ICQ byl muj IM leta, ale po tom co zavedle reklamni bannery a znami me upozornili na Mirandu a SIM, s moznosti pripojeni na vice typu IM ne jen ICQ nebo MSN - tak od te doby proprietarni messengery jako ICQ - never more!
DeaLer
DeaLer (neregistrovaný)
27. 9. 2006 15:31 Nový

Re: Když ICQ, tak alternativního klienta

celé vlákno
Já si toho jednoduše nevšímám.
aaa
aaa (neregistrovaný)
8. 1. 2007 10:02 Nový

Re: Když ICQ, tak alternativního klienta

celé vlákno
Kdyz ICQ tak 5.1 build 3000 + cestina z cestiny.cz + banner killer a mam se krasne :D
gorila
gorila (neregistrovaný)
27. 9. 2006 8:59 Nový

ICQ?!?

celé vlákno
Atlas by si měl nejdřívo spočítat, kolik ICQ zpráv proteče přes multiprotokolový kliety a jabber transporty. A hlavně by se měl (Atlas) ujistit proč lidé přestávají používat ICQ nativního klienta (že by ta otravná reklama?).
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
27. 9. 2006 23:15 Nový

Re: ICQ?!?

celé vlákno
Jak jste prisel na to ze uzivatele pretavaji pouzivat nativniho klienta? Obycejni uzivatele jiste na mirandu neprejdou (slysel jsem argumenty typu Vypada osklive, ma hnusny smajliky atd, ano jde to resit pluginama, ale myslite ze tohle lamak zvlada?).
Navic fakt nechapu, proc pri kazde zmince o ICQ se zde objevi nekdo, kdo zacne nutit jabber. Uz me tahle otevrena komunita fakt vadi. Opravdu nepotrebuju 100x opakovat ze nejlepsi je jabber, firefox, openoffice atd... Jinak sorry za OT.
Gorila
Gorila (neregistrovaný)
29. 9. 2006 9:06 Nový

Re: ICQ?!?

celé vlákno
Já nikoho do Jabberu nenutím, pouze jsem poukázala na to, že počet zpráv potujících do ICQ a z ICQ není tak vysoký a nezačíná a nekončí v nativním klientovi pro ICQ.
brk
brk (neregistrovaný)
27. 9. 2006 9:21 Nový

Anketa

celé vlákno
V anketě mi poněkud chybí něco jako „nestáhnu, můj OS není podporován“.
Jiří Macich ml. aura:100
27. 9. 2006 12:42 Nový

Re: Anketa

celé vlákno
Mě tam zase chybí, že stáhnu ze zvědavosti (a zůstanu u Mirandy) :-) Jinak ta lokalizace se moc nepovedla. Našel jsem tam už asi tři dialogy, které nejsou přeloženy. Jeden hned třeba v instalátoru, když se stornuje instalace. Na plochu je pak zase umístěn zástupce k restartu instalace (tohle se fakt nedělá!), který je opět pojmenován anglicky ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 12:10 Nový

Horsi a horsi

celé vlákno
Ja nevim, ze kazda novejsi a novejsi verze ICQ je horsi a horsi. Nova verze vzdy prinese nejakou novou super vec a na tu jednu novinku dve stare funkcni veci zkazi, znici nebo zcela odstrani!

Nove ICQ od atlasu pridalo skin ktery se muze nekomu libit, ale nastesi de (zatim) prepnout na ten stary. Prehled zprav me vsak desne nas****ral protoze na 1024x738 je v mem kontaktlistu videt 5 slovy PET! uzivatelu a vic se jich tam pokud nevypnu zobrazovani skupin proste nevejde!!!!!!!!! Je tohle normalni????
Michal Horák
Michal Horák (neregistrovaný)
27. 9. 2006 13:21 Nový

ICQ a alternativy

celé vlákno
ICQ je samo o sobě jeden z nejhorších IM klientů a to právě díky zobrazování reklamy. Kdysi jsem jej používal, potom co se tam objevila reklama jsem přešel na Mirandu, která mi vyhovuje.

Pokud ICQ přestane podporovat alternativní klienty, řešení je jednoduché - s ICQ bych skončil a přešel k MSN. Není moc o co stát ;-)
Jan Dovrtěl
27. 9. 2006 16:11 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
MSN neumí offline zpravy.... Jabber je lepší... ;)
n3tman
n3tman (neregistrovaný)
27. 9. 2006 20:36 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Vážně? Já slyšel, že už ano. Ale Jabber je vážně lepší :)
Radek Hulán
Radek Hulán (neregistrovaný)
27. 9. 2006 21:02 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
MSN samozřejmě umí offline zprávy. MSN protokol spolu s Windows Live Messenger klientem je nejlepší kombinace co existuje.

Umí textové online a offline zprávy, audio a video hovory, přenos souborů i s privátní IP za NATem, sdílení a sychronizace celých adresářů, sdílení plochy a aplikací, posílání "ručně psaných" zpráv, a mraky dalších věcí.

ICQ, Jabber, AOL, nic nesahá kombinaci MSN/Windows Live Messenger 8 ani po kotníky.

V zahraničí, kde jsou lidé méně zaostalí v IT než v ČR, má MSN (+propojené Yahoo) drtivou majoritu, právě pro svoji bezkonkurenční funkčnost.

http://radekhulan.cz/item/windows-live-messenger-8-jak-na-nej
Pinky
Pinky (neregistrovaný)
27. 9. 2006 22:36 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Nevi, nezna, nevyzkousel, jak typicke pro pana Hulana. Nebo snad tragicke? Existuje kvadrilion funkci, ktere MSN nema a konkurencni protokoly maji. BTW, kolik lidi ma Live Messenger 8? V procentech uzivatelu MSN? Asi mnoho ne, ze?
Radek Hulán
Radek Hulán (neregistrovaný)
27. 9. 2006 23:14 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
V zahraničí má Windows Live Messenger 8 zhruba 70% lidí z těch, co používají MSN protokol..

Další funkce se dají samozřejmě doplňovat přes pluginy a skripty, třeba zaslání screenshotu aktuálního okna jako soubor, spellcheck psaného textu, atd.

Je mi líto, ale Windows Live Messenger 8 nemá konkurenci. Dokonalé spojení text/audio/video rozhovorů, přenosu souborů, nakonec jen tam i cca 200 online her a rozsáhlá komunita lidí (například kolem šachů).
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
27. 9. 2006 23:20 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Reknete mi nejakou nepostradatelnou funknci, ktera vam v live messengeru chybi :-)
A jinak MSN je v IM opravdu svetova jednicka v poctu uzivatelu. Jinak je dulezite vedet kolik % uzivatelu ma 8. verzi? Proc? Myslim si, ze ty podstatne funkce jsou zpetne kompatibilni, takze to nereste.
Musim proste souhlasit s Radkem, ze Live Messenger je asi to nejlepsi, co v tuhle chvili muzeme mit. Teda, akorad nekteri jedinci neunesou ze je od MS, ale to je zase jinej problem...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 23:53 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Reknete mi nejakou nepostradatelnou funknci, ktera vam v live messengeru chybi :-)

Podpora linuxu?

Je mi lito, ale sebelepsi program, kdyz ho nemohu spustit, je mi k nicemu. A to zda unesu jmeno vyrobce ci ne, s tim nema nic spolecneho.

Pinky
Pinky (neregistrovaný)
28. 9. 2006 0:01 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Resit se to musi, az do verze 8 neumel MSN takove banalni veci, jako offline zpravy. Takze jak se mohu spolehat na offline zpravy, kdyz je druha strana nemusi vubec podporovat? Kdyztak mi napiste, jak ho mam dostat ten Live do sveho mobilu pripadne na svuj linoxovy desktop doma.

Chybi mi smsky, chybi mi slovniky, chybi mi televizni program, chybi mi konference (fungujici), chybi mi irc, chybi mi bohuzel i to ICQ, ktere je v CR tak rozsirene. Chybi mi podpora v ceskem jazyce, chybi mi komunita nezavislych vyvojaru, co mi dopisou to co mi chybi.

Takze si souhlaste s clovekem, ktery vi o IM kulove a dal si pouzivejte ten svuj zbastl. Stejne jako www by mel byt i IM o svobode. To mi nikdy vase uzavrena reseni neposkytnou.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 9. 2006 0:12 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
naopak IM o svobode byti nema.. prunik spolecnych funkci a implementaci/protokolu bude velmi mala mnozina.. teprve specificke integrace do podnikovych nebo domacich PIM z toho udela skutecne siroce pouzivanou vec
Pinky
Pinky (neregistrovaný)
28. 9. 2006 0:38 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
ale samozrejme IM musi byt o svobode. svobodny ale pritom standardizovany protokol znamenal prave rozsireni webu nebo emailu. tohle pro svet IM znamena XMPP. a samozrejme nejrozsirenejsim protokolem pro IM ve firmach je prave XMPP.

svobodny standard neni bordel, bordel je nesvobodna one company show v podani MSN nebo ICQ nebo Skype. prave uzavrejnost jednotlivych reseni je jediny duvod, proc jeste dnes lidi pouzivaji email a ne IM.
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
28. 9. 2006 11:19 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Spolehnout se muzete, protoze pokud ma clovek starsi verzi, offline zpravy nemuze posilat, ovsem nic mu nebrani v jejich prijeti.
A pokud mate problem s linuxem, jak uz tady nekdo radil, webove rozhrani je take k dispozici :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 9. 2006 18:52 Nový

Re: ICQ a alternativy

celé vlákno
Já teda zatím používám QIP, jako alternativa je to dobrá, ale nejhorší je že ten icq protokol je o proti jiným dost špatný a věčně nefungující servery tomu nepřidají. Být to jenom na mě tak už dávno používám MSN. Jenže drtivá většina lidí kterým píšu má jenom icq a k tomu většina má icq5.1 a přesvědčovat sem už je zkoušel, jenomže nikdo není ochotný zkoušet něco nového, protože to nemají ostatní.
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
27. 9. 2006 16:46 Nový

Skype

celé vlákno
Nejak mi tady jeste chybí flame o Skype! To nikdo fakt neví co je pro nás ubohé uživatele ICQ nejlepší?
kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný)
27. 9. 2006 18:01 Nový

Re: Skype

celé vlákno
No je to jako vždycky - běžný uživatel používá to co mají ostatní a soustředí se na žvanění (což je to, kvůli čemu si kecálka pořídil) a mudrlant stejný čas stráví psaním na webu, proč je to špatně ;-)
Martin Prokop
Martin Prokop (neregistrovaný)
27. 9. 2006 18:12 Nový

Re: Skype

celé vlákno
souhlas
Nikdo
Nikdo (neregistrovaný)
25. 11. 2006 8:36 Nový

Re: Skype

celé vlákno
karel
karel (neregistrovaný)
27. 9. 2006 19:46 Nový

ICQ is dead, když už tak přes Mirandu

celé vlákno
Když už ještě s někým musím komunikovat pomocí ICQ, tak jedině přes Mirandu (jsou tam v kupě i ostatní kecálko-pisálkové).
ondra
ondra (neregistrovaný)
27. 9. 2006 21:43 Nový

Re: ICQ is dead, když už tak přes Mirandu

celé vlákno
presne tak miranda je best. taky ji mam a prechazel sem dnes z uz ubohyho (pro me) ICQ . Ale jak tady uz padlo hodne moc lidi nechce zkouset novy veci co se tyce komunikatoru protoze to neni ozkouseny a ma to jen par "vyvolenych" kteri chteji zkusit i neco lepsiho nez zareklamovany ICQ
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2006 15:12 Nový

Re: ICQ is dead, když už tak přes Mirandu

celé vlákno
pouzivam mirandu 3 roky a jsme spokojena. Icq bych uz zpatky nechtela.
karel
karel (neregistrovaný)
27. 9. 2006 19:47 Nový

Co tím Atlas získá?

celé vlákno
Co tím Atlas získá? Jen vrozená slušnost mi brání to říci... :-)
Harper
Harper (neregistrovaný)
27. 9. 2006 23:41 Nový

QIP

celé vlákno
Mno tak ja pouzivam QIP a nemam s nim zadne problemy a nevic se mi jevi daleko lepsi ne iranda. Tot muj nazor. Mirandu jsem mel chvili a ta letela z woken ze nestacila brzdit. Zlatej QIP..
FRENKY
FRENKY (neregistrovaný)
28. 9. 2006 14:19 Nový

velká firma

celé vlákno
Paradoxně největší nevýhoda ICQ je zároveň i jeho největší výhodou. Zavislost na jedné firmě. Za ICQ stojí obrovská firma a to mi dává záruku, že svoje UIN budu mít v nezměněné podobě ještě hodně dlouho (mám ho již 9 let). Jabber je sice fajn, ale pokud neprovozujete vlastní server (já provozuji, dokonce i firemní pro 200 uživatelů), tak jste odkázáni na malé serveříky (spravované obvykle pár nadšenci), které tu dneska jsou a zítra být nemusí. Někomu to nevadí..změní účet a jede jinde. Mě by to s mými 300 kontakty vadilo velmi.
brk
brk (neregistrovaný)
28. 9. 2006 14:44 Nový

Re: velká firma

celé vlákno
Frenky, teď tě asi nepotěším, ale bohužel nemáš pravdu. Zkus předstírat problém a obrátit se na technickou podporu ICQ, třeba se zapomenutým heslem. Slušně tě pošlou do míst, kam ani slunce nesvítí, ať se zaregistruješ znovu, protože tyhle velmi stará krátká čísla nejsou podporována. Nevím proč, jestli jim tyhle krátká čísílka nějak nepasují do jejich „číselného plánu“, ale prostě na ně kašlou a když máš problém, jsi v tom sám.
stoural
stoural (neregistrovaný)
28. 9. 2006 21:33 Nový

Re: velká firma

celé vlákno
A proc by se nekdo mel obracet na technickou podporu ohledne hesla? :) To prece neni potreba.
Lukáš 'Spike' Polívka
Lukáš 'Spike' Polívka (neregistrovaný)
29. 9. 2006 9:30 Nový

Re: velká firma

celé vlákno
Něco mi říká, že servery jako Google Talk, LiveJournal, Jabbim.cz, Jabber.org, Jabber.ru tady budou ještě dlouho...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 11. 2006 16:26 Nový

Re: velká firma

celé vlákno
Pan Hulan zklapl? BTW: V čem je QIP lepší než miranda?
chrrr
chrrr (neregistrovaný)
18. 4. 2007 18:32 Nový

Miranda rulezzzzzzz

celé vlákno
Originální ICQ klient ja na dvě věci!! Vyzkoušejte třeba Mirandu ;)
pavlix
pavlix (neregistrovaný)
18. 4. 2007 19:22 Nový

ICQ síť

celé vlákno
Pro více informací o nevýhodách ICQ sítě, ze které se ani nedá komunikovat s ostatními službami, najdete na http://icq.xmpp.cz/
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem