Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku ICT na základních a středních školách: je zle? od stoura - Vzdycky me zajimalo, kolik procent z celkoveho vybaveni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 1. 2008 14:24

    stoura (neregistrovaný)
    Vzdycky me zajimalo, kolik procent z celkoveho vybaveni pro skolu cini polozka za software. Nema o tom nekdo prehled? Asi nema smysl neustale opakovat, ze je to oblast, kde by se dalo docela usetrit. Prusvih je, ze mnohdy na skolach nejsou dostatecne proskoleni pracovnici, aby mohli objektivne rozhodnout, co skola potrebuje a co ne. Myslim, ze by v tomto skolam mnohdy mohl pomoct nejaky pracovnik(ci) ministerstva, ktery by byl dostatecne proskolen. Neexistuje takovy?

    Dalsim moznym duvodem, proc na softwarovem vybaveni nejsou skoly schopne usetrit je, ze odpovedni pracovnici nemaji zajem prechazet na nove technologie. Jak ale pak muzeme po detech chtit, aby se samy a rady ucily novym vecem, kdyz to nejsou schopni udelat ani jejich ucitele.
  • 22. 1. 2008 21:13

    anonymní
    Podle firmy, která nyní pilotně zavádí Linux ve školách v Rusku u nich tvoří náklady na software cca 40% z celkových nákladů. Předpokládám, že u nás to bude podobné, zvláště s ohledem na to, že se kupuje často nejlevnější hardware a navzdory slevám pro školy.

    Bohužel v naší republice není nikdo dostatečně znalý a zároveň politicky mocný, aby něco podobného prosadil. Rusové si naštěstí uvědomili, že nejde jen o prvotní úspory, když použijí svobodný software, ale taky o to, že žáci, kteří na takovém softwaru vyrostou a stanou se z nich programátoři, tak budou schopni v podobě dalšího softwaru tuto investici vrátit a tím se prospěch násobí. Zároveň tím získají nezávislost na americké firmě, což v Rusku přeci jen něco znamená - u nás je to všem ze záhadných důvodů jedno, přitom nezávislost (nepřinášející výrazné nevýhody) na komkoli a čemkoliv je z principu dobrá.

    Viz velmi zajímavé články zde
    http://linux.armd.ru/ru/state/index.php?id88=100988
    http://linux.armd.ru/ru/state/index.php?id88=100987

    Ad nedostatek softwaru pro výuku - je to špatné, ale není to beznadějné. Už nyní existují české firmy, které dodávají multiplatformní výukový software. Není ho mnoho, ale přibývá a kdyby byli stabilní zákazníci, tak by to šlo ještě rychleji.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).