IDC: devět z deseti míst v Evropě bude do pěti let vyžadovat IT znalosti

V průměru devět z deseti pracovních míst v Evropě bude za pět let vyžadovat schopnost práce s informačními technologiemi a systémy. Vyplývá to z výsledků studie, kterou analytická společnost IDC vypracovala pro Microsoft. Studie probíhala v třinácti členských státech Evropské unie včetně České republiky a prý ukázala, že nároky na IT znalosti zaměstnanců se příliš neliší a do pěti let mají být už prakticky totožné. Zatím ale nejnižší nároky mají zaměstnavatelé právě z České republiky. Podle IDC…

V průměru devět z deseti pracovních míst v Evropě bude za pět let vyžadovat schopnost práce s informačními technologiemi a systémy. Vyplývá to z výsledků studie, kterou analytická společnost IDC vypracovala pro Microsoft. Studie probíhala v třinácti členských státech Evropské unie včetně České republiky a prý ukázala, že nároky na IT znalosti zaměstnanců se příliš neliší a do pěti let mají být už prakticky totožné. Zatím ale nejnižší nároky mají zaměstnavatelé právě z České republiky. Podle IDC je to dáno mimo jiné i velkým počet výrobních závodů s nízkými nároky na pracovní sílu.

EBF16

V rámci celého průzkumu 58 procent respondentů z řad zaměstnavatelů je přesvědčeno o nutnosti zkvalitnit vzdělávání žáků a studentů v oblasti informačních technologií na všech úrovních školství od základní školy výše. V České republice je o této potřebě přesvědčeno více než 80 procent z dotázaných zaměstnavatelů. Schopnost práce s informačními technologiemi je pro novou generaci zaměstnanců naprostou nutností. Rozvoj technologií s sebou logicky nese vyšší požadavky na schopnost lidí je efektivně využívat, říká Jan Mühlfeit, Chairman Europe společnosti Microsoft.

Podle studie IDC, která probíhala na vzorku 1370 zaměstnavatelů z třinácti zemí EZ, by se v horizontu tří až pět let měl významně zvýšit počet IT školení. V České republice je očekáván hlavně nárůst formou zaškolování v běžném provozu. Pro úplnost dodejme, že realizace studie probíhala v září a říjnu tohoto roku prostřednictvím webového dotazníku a mezi respondenty byly pouze firmy s více než deseti zaměstnanci, přičemž 75 procent respondentů tvořily společnosti ze segmentu středních a malých firem s méně než 500 zaměstnanci. (Tisková zpráva)

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »