IDC: Tablety se prodávají nad očekávání, PC poklesla

Nejvíce tabletů stále prodává s velkým náskokem Apple, ale tržní podíl pomalu ztrácí ve prospěch Samsungu.

IDC na základě předběžných dat vyhodnotilo dodávky tabletů za uplynulé, „vánoční“ čtvrtletí, a výsledek je ještě vyšší, než analytici očekávali. Zpráva pracuje s objemem odeslaným do prodejních kanálů, nikoli s prodejem koncovým uživatelům, neboť ten by nebylo lze snadno zjistit. U vedoucích výrobců je to však při jejich objemech zhruba jedno.

Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku se dodalo do prodeje rekordních 52,5 milionu tabletů celosvětově. Trh meziročně vzrostl o 75,3 % oproti necelým 30 milionům o rok dříve. Vzrostl také o 74,3 % oproti předchozímu čtvrtletí „letnímu“, ale to dílem souvisí s Vánoci. Průměrná prodejní cena se snižuje. Poprvé za pět let přitom v témže čtvrtletí poklesly dodávky PC.


Autor: IDC

Apple dodal 22,9 milionu iPadů, což je meziroční nárůst o 48,1 %, ale tedy pod růstem trhu jako celku. Tržní podíl Applu poklesl na 43,6 % ze 46,4 % ve čtvrtletí předchozím. Nicméně nově uvedený iPad mini lze hodnotit jako úspěch.

Samsung meziročně narostl o 263 % a získal si tržní podíl 15,1 %, a to dodávkou téměř osmi milionů tabletů — jak s Androidem, tak s Windows.

Více než 6 milionů dodal Amazon, a jeho tržní podíl vzrostl na 11,5 %, ale meziročně jen o 26,8 %. Na Ameriku omezený Barnes & Noble dodal necelý milion a dostal se na 1,9 % trhu.

EBF16

Asus, dodavatel tabletů Nexus 7, kterým se vcelku daří, podílem přesto spadl z 7,8 % trhu na 5,8 %.

Microsoft odeslal do prodeje pouze devět set tisíc kusů svého tabletu Surface s Windows RT. Trh jej přijal vlažně, tyto tablety patrně stojí příliš mnoho, soudí IDC.

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »